Amaç: Çalışmada, Kırklareli
Üniversitesi öğrencilerinin organ bağışı konusundaki yaklaşım ve tutumlarına
etki eden faktörler ele alınmıştır. Bu bağlamda Özellikle Diyanet İşleri
Başkanlığı’nın 2016 yılında yayınladığı Kamu spotunun organ bağışı üzerindeki
etkisi analiz edilmeye çalışılmıştır.
Yöntem: Literatürdeki
araştırmalarda organ bağışına yönelik olumsuz tutumların başlıca nedeni olarak
dini sebepler öne çıktığı için yayınlanan Kamu Spotunun organ bağışını
arttıracağı düşünülmüştür. Bu nedenle çalışmada literatürde kullanılan
demografik sorular derlenmiştir. Buna ek olarak yayınlanan kamu spotunun, ele
alınan örneklem üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Bireylerin
organ bağışı sürecinde dini ve tıbbi sebepler ön planda olmasından dolayı
örneklem seçiminde özellikle Kırklareli Üniversitesi bünyesindeki İlahiyat
Fakültesi ile Sağlık Yüksekokulu öğrencileri seçilmiştir. Bunlara ek olarak
Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örnekleme dahil
edilmiştir.
Bulgular: Toplam 1333 katılımcıdan
bilgiler toplanıp Diyanet İşleri Başkanlığının organ nakli ile ilgili kamu
spotunun bireylerin organ bağışına yönelik tutumunu etkileyip etkilemediği
araştırılmıştır. Yöntem olarak nitel tercih modellerinden ikili lojistik
regresyon yöntemi Eviews paket programı uygulanmıştır. Bulgular kısmında
tanımlayıcı istatistikler ve frekans analizi sonuçlarına yer verilmiştir ve
elde edilen anlamlı lojistik modeller yorumlanmıştır.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |