Özet
Amaç: Durumsal kriz iletişimi
modelindeki kriz karşılama stratejileri ile sosyal medya kriz iletişimi
uygulamaları birlikte değerlendirilerek sosyal medya krizlerinin kurum itibarı
üzerindeki etkisi ölçülmek istenmektedir.
Yöntem: Keşifsel analiz ve içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Sosyal medyada kriz yönetiminin kurumsal
itibarı nasıl etkilediği Timothy Coombs’un durumsal kriz iletişimi modeline
göre açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda kurumun ne kadar itibar kaybı
yaşadığı, kurumun kriz yönetiminde sosyal medyanın ne kadar doğru
kullanıldığıyla birlikte değerlendirilerek kriz yönetiminin başarısı
irdelenmiştir.
Bulgular: Durumsal kriz iletişimi
modelindeki kriz karşılama stratejileri, kriz türüyle uyumlu olsa da kriz
yönetiminde sosyal medya üzerinden doğru ve etkili bir strateji yürütülmezse
kriz yönetimi başarısız olmaktadır. Modeldeki kriz karşılama stratejileri
sınırlıdır ve bazı durumlarda yetersiz kalmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |