Halkla ilişkiler kapsamında yürütülen sosyal sorumluluk projeleri, kurumların toplum gözündeki imajını olumlu yönde etkileyen ve müşterilerle uzun vadeli ilişkiler kurmalarına yardımcı olan tutundurma faaliyetleridir. Bu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk projelerine yönelik tutumlarını ölçmek ve projelerin sahibi kurumların bilinebilirliğini tespit etmektir.Araştırmada veri toplama aracı olarak yüz yüze anket yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi, ki-kare testi ve t testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, katılımcıların sosyal sorumluluk projelerine yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu, kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre daha yüksek düzeyde olumlu tutum gösterdiği görülmüştür. Katılımcıların araştırmada dikkate alınan proje sahibi kurumları bilinirlik oranı ise ortalama % 37,00 düzeyinde bulunmuştur. Kurum isimlerinin sosyal sorumluluk projelerinde de yer alması bilinirliği arttıran bir etken olarak ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |