BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 35, 01.06.2014

Öz

Distance education is a kind of rational, modern, innovative education system which is completely free from time and place,no necessity for the students’ and instructor’s coming to campus,a wholly virtual place where the learning process takes place in a lively,visual,auditory and interactive way with the help of current computer technology;an environment in which a university education is given that participants have the opportunity for watching and viewing these things again and again, obtaining resource information;in which education and training rapidly passes to the computer in today’s conditions.In this research it is aimed to analyze the distance education of instructors who have been educated by distance education and the case of their adopting this education. Research sample is composed by 5 academics who work in Ordu University,Giresun University and Karadeniz Technical University.In this study,as data collection tool, interview form has been applied which is formed by semi-structured open-ended questions. Content analysis method has been used among qualitative data analysis methods.According to research findings, the most important reasons for instructors’choosing distance educations are it is free from time and place and it gives academics the opportunity to adjust themselves according to their workload.In this study,it has emerged that distance education provides equal opportunities and ,as being supportive of formal education,it has a crucial structure.In this system,it has come to the fore that the biggest problem is the holding of examinations in distance education and evaluating them

Kaynakça

  • Al, Umut. Madran, r. Orçun. “web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken özellikler ve standartlar” bilgi dünyası 2004, 5(2): 259-271
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi
  • Altıparmak, M. , Kurt, D.İ. , Kapıdere , M. , (2011), Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya s.319-327
  • Aslantürk, O. (2002). Bir Web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin tasarlanması ve gerçekleştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek mühendislik tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bay, F.Ö. ,Kubat, B. , Özarslan, M. ,(2007), Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, s.159-166
  • Can, Ertuğ. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • Çetin, O. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde “Çoklu Ortam Tasarım Modeli”ne Göre Hazırlanmış Web Tabanlı Öğretim İçeriğinin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi ile İçeriğe Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İzmir.
  • Darcan, O. , Egeli, B. , ve Özturan, M. , (2000),Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 : s.108 – 113.
  • Doğanay, A. , ve Güzel-Yüce, S. , (2010), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 16, Sayı 2, s.185- 214.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Programlarının Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme Aşamaları (SUZEP Örneği).Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19, 259-273
  • Gürüz, Kemal. “Dünya’da ve Türkiye’deYükseköğretim, Tarihçe ve Bugünkü Sevk ve İdare Sistemleri” ÖSYM Yayınları, 2001-4, Ankara.
  • Halis, İsa. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”.Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım, Akın Ofset, 2001.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim. Adapazarı: Değişim Yayınları, 1998.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Egitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Egitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karal, H. ,Berigel. , M. , Kokoç, M. , (2012), Exploringuniversitystudents’ level of online learningacceptance. Eğitim-Araştırmaları-EurasianJournal ofEducationalResearch, 49/A, 275- 288.
  • Kaya, S. ,(2011), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mart, s. 1-330
  • Koca, M. , ve Usluel K.Y. , (2007), Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (11), s. 3-18
  • Kuş, E. (2009). Nicel – Nitel Araştırma Teknikleri. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel Mi? (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lee, j., "Faculty and administrator perception of instructional support for distance education", international journal of instructional media, 29(1): 27-45, (2002) Newby, T. J.,Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). EducationalTechnologyforTeachingand Learning. UpperSaddleRiver, New Jersey: Pearson Merrill PrenticeHall.
  • Patton, M. Q. (1987). How tousequalitativemethods in evaluation. Newbury Park, CA:Sage.
  • Shachar, M. ve Neumann, Y. (2003). Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach. International Review of Researchin Open and Distance Learning, 4 (2).
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. ve Zvacek, S. (2009). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc. Subaşı G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm
  • Turan, H. A., ve Çolakoğlu, E. B.,(2004), Doğuş Üniversitesi Dergisi,9(1), s. 107
  • Turan, H. A. , ve Çolakoğlu, E. B. ,(2008), Doğuş Üniversitesi Dergisi,9(1) s. 106-121.
  • Usluel-Kocak, Y. , Aşkar, P. ,(2006), Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Okullarda Yayılımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.1-13
  • Usluel, K. Y. , Avcı, Ü. , Kurtoğlu, M. , ve Uslu, N. , (2013), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 33, s. 53-71.
  • Uşun, Salih. “Uzaktan Eğitim” Nobel Yayın Dağıtım, 2006, syf.18-95-243, Ankara.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı) Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1984). Case studyresearch: Design andmethods. Beverly Hills, CA:Sage. , CA:Sage.

UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 35, 01.06.2014

Öz

Uzaktan eğitim, zaman ve mekandan tamamen bağımsız, öğrencinin ve öğretim üyesinin kampüse gelme zorunluluğu olmadan, mevcut bilgisayar teknolojileri vasıtasıyla tamamen sanal ortamda, canlı, görüntülü, sesli ve interaktif olarak derslerin işlendiği; katılımcının istediği zaman bunları tekrar tekrar izleyebileceği ve görüntüleyebileceği, kaynak bilgilerine ulaşabileceği bir üniversite eğitiminin verildiği; günümüz şartlarında eğitim ve öğretimin hızla bilgisayar ortamına geçtiği akılcı, çağdaş, yenilikçi bir eğitim sistemidir. Bu araştırmada, uzaktan eğitim sistemi ile eğitim alan öğretim elemanlarının uzaktan eğitimi ve aldıkları eğitimi benimseme durumlarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma örneklemini Ordu Üniversitesi, Giresun Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde görevli olan 5 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretim elemanlarının uzaktan eğitimi tercih etmelerinin en önemli sebepleri, uzaktan eğitimin zamandan ve mekandan bağımsız olması ve iş yoğunluğuna göre akademisyenlere kendini ayarlayabilme imkanı tanımasıdır. Yine bu çalışmada, uzaktan eğitimin günümüz şartlarında fırsat eşitliğini sağladığı ve örgün eğitimin destekleyicisi olarak çok önemli bir yapıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sistemde en büyük problemin uzaktan eğitimle sınav yapılması ve değerlendirilmesi olduğu ön plana çıkmıştır

Kaynakça

  • Al, Umut. Madran, r. Orçun. “web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken özellikler ve standartlar” bilgi dünyası 2004, 5(2): 259-271
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim “Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi
  • Altıparmak, M. , Kurt, D.İ. , Kapıdere , M. , (2011), Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya s.319-327
  • Aslantürk, O. (2002). Bir Web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin tasarlanması ve gerçekleştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek mühendislik tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bay, F.Ö. ,Kubat, B. , Özarslan, M. ,(2007), Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, s.159-166
  • Can, Ertuğ. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • Çetin, O. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde “Çoklu Ortam Tasarım Modeli”ne Göre Hazırlanmış Web Tabanlı Öğretim İçeriğinin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi ile İçeriğe Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İzmir.
  • Darcan, O. , Egeli, B. , ve Özturan, M. , (2000),Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 : s.108 – 113.
  • Doğanay, A. , ve Güzel-Yüce, S. , (2010), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 16, Sayı 2, s.185- 214.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Programlarının Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme Aşamaları (SUZEP Örneği).Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19, 259-273
  • Gürüz, Kemal. “Dünya’da ve Türkiye’deYükseköğretim, Tarihçe ve Bugünkü Sevk ve İdare Sistemleri” ÖSYM Yayınları, 2001-4, Ankara.
  • Halis, İsa. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”.Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım, Akın Ofset, 2001.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim. Adapazarı: Değişim Yayınları, 1998.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Egitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Egitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karal, H. ,Berigel. , M. , Kokoç, M. , (2012), Exploringuniversitystudents’ level of online learningacceptance. Eğitim-Araştırmaları-EurasianJournal ofEducationalResearch, 49/A, 275- 288.
  • Kaya, S. ,(2011), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mart, s. 1-330
  • Koca, M. , ve Usluel K.Y. , (2007), Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (11), s. 3-18
  • Kuş, E. (2009). Nicel – Nitel Araştırma Teknikleri. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel Mi? (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lee, j., "Faculty and administrator perception of instructional support for distance education", international journal of instructional media, 29(1): 27-45, (2002) Newby, T. J.,Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). EducationalTechnologyforTeachingand Learning. UpperSaddleRiver, New Jersey: Pearson Merrill PrenticeHall.
  • Patton, M. Q. (1987). How tousequalitativemethods in evaluation. Newbury Park, CA:Sage.
  • Shachar, M. ve Neumann, Y. (2003). Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach. International Review of Researchin Open and Distance Learning, 4 (2).
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. ve Zvacek, S. (2009). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc. Subaşı G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm
  • Turan, H. A., ve Çolakoğlu, E. B.,(2004), Doğuş Üniversitesi Dergisi,9(1), s. 107
  • Turan, H. A. , ve Çolakoğlu, E. B. ,(2008), Doğuş Üniversitesi Dergisi,9(1) s. 106-121.
  • Usluel-Kocak, Y. , Aşkar, P. ,(2006), Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Okullarda Yayılımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.1-13
  • Usluel, K. Y. , Avcı, Ü. , Kurtoğlu, M. , ve Uslu, N. , (2013), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 33, s. 53-71.
  • Uşun, Salih. “Uzaktan Eğitim” Nobel Yayın Dağıtım, 2006, syf.18-95-243, Ankara.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı) Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1984). Case studyresearch: Design andmethods. Beverly Hills, CA:Sage. , CA:Sage.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Servet Kılıç Bu kişi benim

Erol Seyis Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, S., & Seyis, E. (2014). UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 19-35.
AMA Kılıç S, Seyis E. UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi. Haziran 2014;1(1):19-35.
Chicago Kılıç, Servet, ve Erol Seyis. “UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI”. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2014): 19-35.
EndNote Kılıç S, Seyis E (01 Haziran 2014) UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi 1 1 19–35.
IEEE S. Kılıç ve E. Seyis, “UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI”, Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 19–35, 2014.
ISNAD Kılıç, Servet - Seyis, Erol. “UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI”. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2014), 19-35.
JAMA Kılıç S, Seyis E. UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi. 2014;1:19–35.
MLA Kılıç, Servet ve Erol Seyis. “UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI”. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2014, ss. 19-35.
Vancouver Kılıç S, Seyis E. UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAN EĞİTİM ALAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ, UZAKTAN EĞİTİMİ VE ALDIĞI EĞİTİMİ BENİMSEME DURUMLARI. Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi. 2014;1(1):19-35.