Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 18 - 30, 29.12.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı, Bitlis Devlet Hastanesi’nde muayene olan 300 ayaktan hastaya hastanenin sunmuş olduğu hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını belirlemek amacıyla demografik özellikler ve 3’lü likert tipinde (evet, biraz/kısmen, hayır) 12 tane yargı cümlesinden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Cinsiyet, yaş, medeni durum, sosyal güvence, eğitim durumu, çalıştığı kurum, aylık gelir durumu, hastaneye başvuru sıklığı, ikamet edilen yerleşim yeri gibi demografik özelliklere göre hastaların hastanenin sunmuş olduğu sağlık hizmetlerine ilişkin memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini analiz ederek hastaneye yön haritası çizmektir. Araştırmada kullanılan yöntemler bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis h testi gibi analiz yöntemleridir. Bu yöntemler vasıtasıyla hastaların memnuniyet düzeyleri üzerinde hangi bağımsız değişkenlerin ne düzeyde etkili olduğu bununla birlikte memnuniyet veya memnuniyetsizliğin hangi gruplar arasında nasıl değiştiği test edilip yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • T.C. Sağlık Bakanlığı. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Sözlüğü. Ankara, Anıl Matbaacılık, 2011.
  • Tengilimoğlu D. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Ankara, Siyasal Kitabevi, 2012.
  • Ural S. Öğrencilerin Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma Durumları. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 2017.
  • Akbaş E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti ve Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler: Manisa Merkezefendi Devlet Hastanesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2014.
  • Yılmaz FÖ. Hasta Memnuniyetini Belirleyen Faktörler: Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon, Türkiye 2010.
  • Çetintaş M. Hasta Yakını Gözüyle Sağlık Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, Türkiye 2015.
  • Büyüköztürk Ş. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara, Pegem Akademi, 2018.
  • Gerald B. A Brief Review of Independent, Dependent and One Sample t-test. International Journal of Applied Mathematics and Theoretical Physics, 2018; 4: 50-54.
  • Kayri M. Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009; 19: 52-56.
  • Gürsakal N. Çıkarımsal İstatistikler. Bursa, Dora Yayıncılık, 2009.
  • Shingala MC, Rajyaguru A. Comparison of Post Hoc Tests for Unequal Variance. International Journal of New Technologies in Science and Engineering 2015; 2:5.7
  • Ostertagova E, Ostertag O, Kovac J. Methodology and Application of the Kruskal- Wallis Test. Applied Mechanics and Materials, 2014; 611.
  • Konca S, Mirtagioğlu H. Ordinal Logistic Regression Analysis and An Application. Değerlendirme Sürecinde, 2020.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Semra Konca 0000-0001-6343-5448

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Konca, S. (2020). Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Mühendislik Ve Doğa Bilimleri Dergisi, 2(1), 18-30.
AMA Konca S. Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi. KMUJENS. Aralık 2020;2(1):18-30.
Chicago Konca, Semra. “Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Mühendislik Ve Doğa Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Aralık 2020): 18-30.
EndNote Konca S (01 Aralık 2020) Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Dergisi 2 1 18–30.
IEEE S. Konca, “Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi”, KMUJENS, c. 2, sy. 1, ss. 18–30, 2020.
ISNAD Konca, Semra. “Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Dergisi 2/1 (Aralık 2020), 18-30.
JAMA Konca S. Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi. KMUJENS. 2020;2:18–30.
MLA Konca, Semra. “Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Mühendislik Ve Doğa Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2020, ss. 18-30.
Vancouver Konca S. Sağlık Hizmetlerine İlişkin Hasta Memnuniyetinin Bir Analizi. KMUJENS. 2020;2(1):18-30.

KMUJENS’nde yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı yasaktır. Dergide yer alan makaleler, yazarına ve orijinal kaynağa atıfta bulunulduğu sürece kullanılabilir.