Permanent magnet synchronous motors (PMSM); With its features such as high power density, high efficiency, fast response time and linear torque characteristics, it finds a wide place in electric vehicle applications that require high performance. In the application of electric vehicles, it is of great importance to increase the energy efficiency of the system, since the driving range and therefore energy efficiency is the most critical issue. In this study, field oriented control was performed with the maximum torque per ampere (MTPA) strategy of the SMSM. With this control method, it is aimed for the motor to produce the requested electromagnetic moment with minimum current and its effect on energy efficiency is shown. The implemented the field oriented control with MTPA control strategy are compared with the traditional field oriented control and the simulation results are presented.
Maximum torque per ampere control field oriented control permanent magnet synchronous motor electric vehicles.
Sürekli mıknatıslı senkron motorlar (SMSM); yüksek güç yoğunluğu, yüksek verim, hızlı tepki süresi ve lineer moment karakteristiği gibi özellikleriyle yüksek performans gerektiren elektrikli araç uygulamalarında oldukça geniş yer bulmaktadır. Elektrikli araçlar uygulamalarında, sürüş menzilinin ve dolayısıyla enerji veriminin en kritik konu olması nedeniyle sistemdeki enerji veriminin arttırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada SMSM’nin Akım Başına Maksimum Moment (Maximum Torque Per Ampere, (MTPA)) stratejisi ile alan yönlendirme kontrolü gerçekleştirilmiştir. Bu kontrol yöntemiyle motorun, talep edilen elektromanyetik momenti minimum akımla üretmesi hedeflenmiş ve enerji verimine etkisi incelenmiştir. Daha sonra gerçekleştirilen MTPA kontrol stratejisi ile alan yönlendirme kontrolü, geleneksel alan yönlendirme kontrolü ile karşılaştırılmış ve elde edilen simülasyon sonuçları detaylı olarak verilmiştir.
Maksimum moment kontrolü alan yönlendirme kontrolü sabit mıknatıslı senkron motor elektrikli araçlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Elektrik Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
KMUJENS’nde yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı yasaktır. Dergide yer alan makaleler, yazarına ve orijinal kaynağa atıfta bulunulduğu sürece kullanılabilir.