BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2015, , 41 - 48, 07.08.2015
https://doi.org/10.18493/kmusekad.78975

Öz

Political marketing is the all of the effort that political parties and candidates make to win the election or reach the target vote rate. Nowadays, ideology concept loses its importance for voters and political parties head voters with similar issues. In order to direct preferences of voters to a specific political party or candidate against similar programs and promises, political parties and candidates are required to express themselves appropriately to the voters. The aim of this paper is to investigate whether political marketing effort have effect on the preferences of first time voters. For this purpose, a survey is conducted to students of 10 high school that take place in Izmir, Buca and the results were evaluated

Kaynakça

  • Aytuğ, S. (1997). Pazarlama Yönetimi, İzmir: İlkem Ofset.
  • Aytuğ, S., & Özgüven, N. (2011). Pazarlama Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayraktaroğlu, G. (2002). Politik Yaşamda Pazarlama Yaklaşımları. Süleyman Demirel Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 7(2), 159-168.
  • Bongrad, M. (1992). Politikada Pazarlama, (Çev. Fatoş Ersoy).

Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2015, , 41 - 48, 07.08.2015
https://doi.org/10.18493/kmusekad.78975

Öz

Siyasal pazarlama; siyasi partilerin ve adayların, seçim dönemlerinde seçimi kazanmak ya da hedefledikleri oy seviyesine ulaşmak için gerçekleştirdikleri çabaların tümüdür. Günümüzde seçmenler nezdinde ideoloji kavramı önemini yitirmekte ve siyasi partiler birbirlerine benzer konularla seçmenlere yönelmektedirler. Seçmenlerin, benzer parti programları ve vaatler karşısında tercihlerini belirli bir siyasi parti veya adaya yöneltebilmeleri için, siyasi parti ve adayların kendilerini seçmenlere doğru şekilde ifade etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, siyasal pazarlama çabalarının ilk kez oy kullanacak seçmenlerin tercihlerine yönelik bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaca yönelik, İzmir ili Buca ilçesinde yer alan 10 adet lisenin son sınıf öğrencilerine anket uygulanmış ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Aytuğ, S. (1997). Pazarlama Yönetimi, İzmir: İlkem Ofset.
  • Aytuğ, S., & Özgüven, N. (2011). Pazarlama Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayraktaroğlu, G. (2002). Politik Yaşamda Pazarlama Yaklaşımları. Süleyman Demirel Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 7(2), 159-168.
  • Bongrad, M. (1992). Politikada Pazarlama, (Çev. Fatoş Ersoy).
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Can Demirtaş Bu kişi benim

Çağatay Orçun

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Demirtaş, M. C., & Orçun, Ç. (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2015(1), 41-48. https://doi.org/10.18493/kmusekad.78975

Cited By








31 Mart 2019 Yerel Seçim Sonuçları Analizi: Malatya İli Üzerine Bir Değerlendirme
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hasan YILMAZ
https://doi.org/10.33437/ksusbd.649072


     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305