The aim of the study is examining the relationship between innovation which is considered as one of the most important resources of competitive advantage and culture. For this purpose, culture, organizational culture, innovation concepts are defined and the relationships between them are revealed. Characteristics of innovation culture as a concept that arising from the relationships are determined by examining both studies which are directly related to innovation culture and other studies which are exploring the relationship between organizational culture and innovation. Accordingly, it is determined that innovation culture has various features like organizational learning, participative decision making, risk taking, accepting uncertainty, customer orientation, autonomy, team and group working, learning from failure and organizational trust
En önemli rekabet üstünlüğü kaynaklarından biri olarak kabul edilen inovasyon ile kültür arasındaki ilişkiyi incelemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla kültür, örgüt kültürü, inovasyon kavramları tanımlanmış ve aralarındaki ilişki ortaya çıkarılmıştır. Aralarındaki ilişkiden kaynaklanan bir kavram olan inovasyon kültürünün özellikleri, hem doğrudan inovasyon kültürü ile ilgili araştırmaların hem de örgüt kültürü ve inovasyon arasındaki ilişkiyi araştıran çalışmaların incelenmesi ile belirlenmiştir. Buna göre inovasyon kültürünün örgütsel öğrenme, katılımcı karar verme, risk alabilme, belirsizliği kabul etme, müşteri odaklılık, bağımsızlık, takım ve grup çalışması, başarısızlıktan ders alma, örgütsel güven gibi çeşitli özellikler taşımakta olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2 |