BibTex RIS Kaynak Göster

“Yerinden Olmuşlar”ın Yoksulluğunu Yeniden Üreten Habitus

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 105 - 112, 01.06.2013

Öz

The purpose of this paper is to discuss and analyze the problems of “internally displaced persons” who live in poverty in urban settlement, with special reference to Bourdieu’s terms “habitus” and “culture capital”.“Internally displaced persons” have suffered urban poverty, lack of education, lack of better access to health services, poor participation in labor market and they have been subjected to the so called “urban discrimination”, that is, a discrimination that is not based on “belief” and or “ethnicity” as expected, but is based on “urban-rural dichotomy”. The culture of poverty generated under such conditions become man made fate of Thus, new generations grown up within the families living below poverty line have developed a culture of poverty determining the thinking and perception of internally displaced persons and their cultural and social reproductions. In other words, poverty in its all dimensions becomes a vicious circle, a man made fate written into the bodies of internally displaceds or a culture capital in Bourdieuan terms

Kaynakça

  • Ansart, Pierre (1990) Les Sociologies Contemporaines, Paris: Le Seuil.
  • Bourdieu, Pierre (1979a) La Distinction. Critique Sociale Du Jugement, Paris: Minuit.
  • Bourdieu, Pierre (1979b) “Les Trois États Du Capital Culturel.” Actes De La Recherche En Sciences Sociales, no. 30, 3–6.
  • Bourdieu, Pierre (1980) Le Sens Pratique, Paris: Minuit.
  • Bourdieu, Pierre (1997) Toplumbilim Sorunları, (Çev. Işık Ergüden), İstanbul: Kesit.
  • Bozkurt, Necati (2000) Denizi Kurutmak Dünden Bugüne Zorunlu Göç ve İskan Politikası, İstanbul: Belge.
  • Chambers, Iain (2005) Göç, Kültür, Kimlik, İstanbul: Ayrıntı.
  • Davis, Mike (2010) Gecekondu Gezegeni, İstanbul: Metis.

“Yerinden Olmuşlar”ın Yoksulluğunu Yeniden Üreten Habitus

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 105 - 112, 01.06.2013

Öz

Bu makalenin amacı “ülke içinde yerinden olmuşlar” olarak tanımlanan vatandaşlarımızın kent ortamında yoksullukla ilişkilerini Bourdieu’nün “habitus” ve “kültürel sermaye” kavramlarıyla açıklamasını yapmaktır.“Yerinden olmuş kişiler” yaşanan zorunlu göç sonucunda; kentsel yoksulluk, eğitim hakkından yararlanamama, sağlık hizmetlerinden yararlanamama, sosyal güvenceden yoksunluk, işgücü piyasasına yeterince katılamama, işsizlik ve kentsel mekânda ayrımcılığa uğrama gibi birçok sorunla baş etmek zorundadırlar. Bu çerçevede gelişen yoksulluk kültürü, yoksulluk döngüsünü kıracak bir gelir düzeyi yakalayamayan aileler içerisinde yetişen yeni neslin kültürel sermayesini oluşturmakta ve onların bedenlerine yazılmaktadır. Dolayısıyla bu yerinden olmuş kişilerin algılama, düşünme ve davranma kalıplarını biçimlendirmekte ve yeniden üretilmesini sağlamaktadır

Kaynakça

  • Ansart, Pierre (1990) Les Sociologies Contemporaines, Paris: Le Seuil.
  • Bourdieu, Pierre (1979a) La Distinction. Critique Sociale Du Jugement, Paris: Minuit.
  • Bourdieu, Pierre (1979b) “Les Trois États Du Capital Culturel.” Actes De La Recherche En Sciences Sociales, no. 30, 3–6.
  • Bourdieu, Pierre (1980) Le Sens Pratique, Paris: Minuit.
  • Bourdieu, Pierre (1997) Toplumbilim Sorunları, (Çev. Işık Ergüden), İstanbul: Kesit.
  • Bozkurt, Necati (2000) Denizi Kurutmak Dünden Bugüne Zorunlu Göç ve İskan Politikası, İstanbul: Belge.
  • Chambers, Iain (2005) Göç, Kültür, Kimlik, İstanbul: Ayrıntı.
  • Davis, Mike (2010) Gecekondu Gezegeni, İstanbul: Metis.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Zeki Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal, A. Z. (2013). “Yerinden Olmuşlar”ın Yoksulluğunu Yeniden Üreten Habitus. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(2), 105-112.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305