Türkiye’de alternatif turizmin bir türü olarak kırsal turizm, yeni bir pazar fırsatı olarak görülmekte ve geliştirilmesi öngörülmektedir. Bu süreçte her düzeydeki kişi veya kurumun kırsal turizme destek vermesi beklenmektedir. Turizm eğitimi veren kurumlar, turizm işletmelerine ve sektöre sağladığı insan kaynağı ile turizmin geleceğinin şekillenmesinde önemli bir rol üstlenebilecek önemli kuruluşlardır. Bu araştırmada kırsal turizm gelişim sürecine katkı sağlamak amacıyla, lisans ve önlisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin, kırsal turizme bakış açıları ve algıları incelenmiştir. Araştırma evrenini, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Zile Dinçerler Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulunda ve Cumhuriyet Üniversitesi Cumhuriyet Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği programında turizm eğitimi alan 256 öğrenci oluşturmuştur. Anket tekniğinin kullanıldığı araştırmada lisans ve önlisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kırsal turizmi dinlenme, stresten uzaklaşma, heyecan, eğlence ve farklı yaşam tarzlarını öğrenme olarak algıladıkları saptanmıştır. Öğrenciler, kırsal turizmi, kültür ve çevreyi değerlendirme yönünde önemli bir araç olarak görürken, kırsal turizmle birlikte doğal çevrenin kirleneceği ve bozulacağı yönünde kaygılar taşıdıkları gözlemlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin kendi işletmesinde olmak şartıyla kırsal turizmde çalışabilecekleri yönündeki beyanları, kırsal turizm gelişiminde dikkate alınması gereken önemli bir unsurdur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2012 Sayı: 1 |