BibTex RIS Kaynak Göster

Lojistik Faaliyetlerin Çevresel Sürdürülebilirliği ve Marco Polo Programı

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 1, 35 - 44, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES(2001), “WHITE PAPER European transport policy for 2010: time to decide”, http:// ec.europa.eu/transport/strategies/doc/2001_white_paper/ lb_com_2001_0370_en.pdf, e.t.: 11.05.2010, Brussels.
  • ÇALIK, S.(2008), “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikası ve Türkiye’nin Uyumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avrupa Birliği Anabilim Dalı.
  • ÇELİK, C.(2007), “AB Ulaştırma Politikasına Uyum Sürecinde Türkiye’de Kara Ulaşımı Trafik Güvenliği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avrupa Birliği Yüksek Lisans Programı.
  • DPT(2001), “Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Ulaştırma Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, http:// ekutup.dpt.gov.tr/ulastirm/oik598.pdf, e.t.: 01.06.2010, Ankara.
  • EUROPEAN COMMISSION(2005), TEN-T priority axes and projects 2005, http://ec.europa. eu/ten/transport/projects/doc/2005_ten_t_en.pdf, e.t.: 25.04.2011
  • EUROPEAN COMMISSION(2005), TransEuropean Transport Network TEN-T priority axes and projects 2005, Energy and Transport DG., Belgium.
  • EUROPEAN COMMISSION(2010), Lightening The Load-Marco Polo Leads The Way, http:// ec.europa.eu/transport/marcopolo/files/publi/docs/ brochures/bestof_2009_en.pdf, e.t.: 11.05.2010.
  • GÜRDAL, S.(2006), Türkiye Lojistik Sektörü Altyapı Analizi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2006- 14, İstanbul.
  • International Monetary Fund(2011), World Economic Outlook Database, http://www.imf.org/ external/pubs/ft/weo/2011/01/weodata/index.aspx, e.t.: 19.04.2011
  • İKV(2010), “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikası”, http://www.ikv.org.tr/pdfs/c10e9c58.pdf, e.t.: 09.05.2010
  • KABASAKAL, A., Solak O.(2010), Demiryolu ve Karayolu Ulaştırma Sistemlerinin Ekonomik Etkinlik Analizi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10, Sayı: 1, 123-136.
  • KOTLER P. ,Armstrong G., Sounders J., Wong V.(1999), Principles of Marketing, 2nd European Edition, Prentice Hall, Inc., 892-946.
  • SHARMA A., Iyer G. R., Mehrotra A., Krishnan R.(2010), “Sustainability and business-to-business marketing: A framework and implications”, Industrial Marketing Management 39, 330–341.
  • ŞEN, E.(2008), KOBİ’lerin Uluslararası Rekabet Güçlerini Artırmada Tedarik Zinciri Yönetiminin Önemi, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İGEME Yayınları, 48 s.,Ankara.
  • TUTAR, E., Tutar, F., Yetişen, H.(2009), “Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişmişlik Düzeyinin Seçilmiş AB Ülkeleri (Romanya ve Macaristan) İle Karşılaştırmalı Bir Analizi”, KMÜ İİBF Dergisi, Sayı: Aralık/2009, 190-216.
  • TÜİK (2010), Haber Bülteni: Sera Gazı Emisyon Envanteri - Dönem: 2008, Sayı:113, http://www.tuik. gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6276, e.t.:24.04.2011.
  • TÜSİAD (2007), Kurumsal Yapısı, Yasal Çerçevesi Ve Göstergeleriyle Ulaştırma Sektörü, Yayın No: TUSİAD-T/2007-02/431, www.tusiad.org.tr, e.t.: 23.04.2011.
  • UNITED NATIONS (2010), The Millennium Development Goals Report, http://unstats.un.org/unsd/ mdg/Resources/Static/Products/Progress2010/MDG_ Report_2010_En.pdf, New York, e.t.: 24.04.2011.
  • WORLD BANK (2010), “The Logistics Performance Index and Its Indicators”, http:// siteresources.worldbank.org/INTTLF/Resources/ LPI2010_for_web.pdf, e.t.: 21.04.2011 http://abofisi.metu.edu.tr/cp-isbirligi.htm, e.t.: 11.05.2010
  • http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/home/ home_en.htm, e.t.: 11.05.2010
  • http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/index_ en.htm, e.t.: 25.04.2011
  • http://www.beykoz.edu.tr/tr/lojistik, e.t.: 05.05.2010,
  • http://www.sektorler.web.tr/lojistik/lojistik/ avrupanin_lojistik_lideri_almanya_.htm, e.t.: 15.05.2010

Lojistik Faaliyetlerin Çevresel Sürdürülebilirliği ve Marco Polo Programı

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 1, 35 - 44, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmada kısaca lojistik ve işletmelere sağladığı faydalar, temel lojistik faaliyetler ve amaçlarından bahsedilmiştir. Dünya’da lojistik sektörünün durumuna değinilmiş ve bununla birlikte lojistik faaliyetlerin sera gazları(karbon v.s.) salınımı gibi bazı yan etkileri, bu açıdan karbon ticareti ve karbon vergisi gibi karbon salınımını azaltıcı yaptırımlar, AB ulaştırma politikası ve bu kapsamda Beyaz Kitaplara değinilmiş ve Marco Polo Programı anlatılmıştır. Türkiye çevresel sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için gerekenleri yapmakta geç kalmaktadır. Lojistik sektörü kendisini bu yeniliklere uyarlamakta, devlet ise AB müktesebatına uyumlu hale gelmekte ve bu yolda gelecek tahminleri yapıp projeler hazırlamakta önemli eksiklikler içindedir. Burada özellikle, lojistik faaliyetler yerine getirilirken ortaya çıkan bazı çevresel sorunlar ve bunların çözümü için dünyada ve AB’de ortaya konulan politikaların farkındalığının oluşturulması amaçlanmış ve Türkiye’nin bu politikalara eklemlenmesi adına bazı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES(2001), “WHITE PAPER European transport policy for 2010: time to decide”, http:// ec.europa.eu/transport/strategies/doc/2001_white_paper/ lb_com_2001_0370_en.pdf, e.t.: 11.05.2010, Brussels.
  • ÇALIK, S.(2008), “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikası ve Türkiye’nin Uyumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avrupa Birliği Anabilim Dalı.
  • ÇELİK, C.(2007), “AB Ulaştırma Politikasına Uyum Sürecinde Türkiye’de Kara Ulaşımı Trafik Güvenliği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avrupa Birliği Yüksek Lisans Programı.
  • DPT(2001), “Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Ulaştırma Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, http:// ekutup.dpt.gov.tr/ulastirm/oik598.pdf, e.t.: 01.06.2010, Ankara.
  • EUROPEAN COMMISSION(2005), TEN-T priority axes and projects 2005, http://ec.europa. eu/ten/transport/projects/doc/2005_ten_t_en.pdf, e.t.: 25.04.2011
  • EUROPEAN COMMISSION(2005), TransEuropean Transport Network TEN-T priority axes and projects 2005, Energy and Transport DG., Belgium.
  • EUROPEAN COMMISSION(2010), Lightening The Load-Marco Polo Leads The Way, http:// ec.europa.eu/transport/marcopolo/files/publi/docs/ brochures/bestof_2009_en.pdf, e.t.: 11.05.2010.
  • GÜRDAL, S.(2006), Türkiye Lojistik Sektörü Altyapı Analizi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2006- 14, İstanbul.
  • International Monetary Fund(2011), World Economic Outlook Database, http://www.imf.org/ external/pubs/ft/weo/2011/01/weodata/index.aspx, e.t.: 19.04.2011
  • İKV(2010), “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikası”, http://www.ikv.org.tr/pdfs/c10e9c58.pdf, e.t.: 09.05.2010
  • KABASAKAL, A., Solak O.(2010), Demiryolu ve Karayolu Ulaştırma Sistemlerinin Ekonomik Etkinlik Analizi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10, Sayı: 1, 123-136.
  • KOTLER P. ,Armstrong G., Sounders J., Wong V.(1999), Principles of Marketing, 2nd European Edition, Prentice Hall, Inc., 892-946.
  • SHARMA A., Iyer G. R., Mehrotra A., Krishnan R.(2010), “Sustainability and business-to-business marketing: A framework and implications”, Industrial Marketing Management 39, 330–341.
  • ŞEN, E.(2008), KOBİ’lerin Uluslararası Rekabet Güçlerini Artırmada Tedarik Zinciri Yönetiminin Önemi, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İGEME Yayınları, 48 s.,Ankara.
  • TUTAR, E., Tutar, F., Yetişen, H.(2009), “Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişmişlik Düzeyinin Seçilmiş AB Ülkeleri (Romanya ve Macaristan) İle Karşılaştırmalı Bir Analizi”, KMÜ İİBF Dergisi, Sayı: Aralık/2009, 190-216.
  • TÜİK (2010), Haber Bülteni: Sera Gazı Emisyon Envanteri - Dönem: 2008, Sayı:113, http://www.tuik. gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6276, e.t.:24.04.2011.
  • TÜSİAD (2007), Kurumsal Yapısı, Yasal Çerçevesi Ve Göstergeleriyle Ulaştırma Sektörü, Yayın No: TUSİAD-T/2007-02/431, www.tusiad.org.tr, e.t.: 23.04.2011.
  • UNITED NATIONS (2010), The Millennium Development Goals Report, http://unstats.un.org/unsd/ mdg/Resources/Static/Products/Progress2010/MDG_ Report_2010_En.pdf, New York, e.t.: 24.04.2011.
  • WORLD BANK (2010), “The Logistics Performance Index and Its Indicators”, http:// siteresources.worldbank.org/INTTLF/Resources/ LPI2010_for_web.pdf, e.t.: 21.04.2011 http://abofisi.metu.edu.tr/cp-isbirligi.htm, e.t.: 11.05.2010
  • http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/home/ home_en.htm, e.t.: 11.05.2010
  • http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/index_ en.htm, e.t.: 25.04.2011
  • http://www.beykoz.edu.tr/tr/lojistik, e.t.: 05.05.2010,
  • http://www.sektorler.web.tr/lojistik/lojistik/ avrupanin_lojistik_lideri_almanya_.htm, e.t.: 15.05.2010
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Çevik Bu kişi benim

Beyazid Gülcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çevik, O., & Gülcan, B. (2011). Lojistik Faaliyetlerin Çevresel Sürdürülebilirliği ve Marco Polo Programı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011(1), 35-44.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305