BibTex RIS Kaynak Göster

Yöneticilerin Büro Personeli Olarak Çalışanlardan Beklentileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 1, 65 - 73, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • ALTINÖZ, M., SUVARİ, N. A. (2000). Büro Ortamında Görünüm ve Davranışsal Bütünlük. Ankara: Yargı Yayınları.
  • ALTINÖZ, M. (2007). Dosya ve Arşiv Yönetimi (İkinci Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • ALTINÖZ, M., TUTAR, H. (2008). “Bürolarda Kişisel Değerlendirme Hedefleri Programı ve Konuya Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 7-19.
  • ÖZTÜRK BAŞPINAR, N. (2007). Yönetici Sekreterliği, (Birinci Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • ÖZTÜRK BAŞPINAR, N. (1999). Sekreterlik Davranışları (Birinci Baskı) Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1169, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • BOZ, H., EFİLTİ, S. (2008). “Büro Yönetiminde Örgütsel Değişimin Önemi, Aynı Nehirde İki Kez Yıkanılmaz” 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 381-391.
  • COHEN, C. (1994). Profosyenel Sekreterin El Kitabı, (Çeviri). İstanbul: Rota Yayınları.
  • ERDEN, S., GÖNEN, Y. Ö. ve ÖZTÜRK, F. Ü. (2008). “İşgörenleri Motive Eden Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Örneği”, 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 169-187.
  • ETTİNGER, B. (2007). Opportunities in Administrative Assistant Careers. http://site.ebrary. com/lib/ karamanoglu/doc, Son Erişim Tarihi: 15-08- 2009.
  • GÖKDENİZ, İ., ERDURAN, T. ve GÜLER, Y. B. (2008). “Meslek Yüksekokulları Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü Öğrencilerinin Bölüme ve Mesleğe İlişkin Beklenti ve Algı Değerlendirmesi”. 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 347-361.
  • GÖRAL, G. (2001). Büro Yöneticiliği ve Yönetici Asistanlığı İstanbul: Çağdaş ve Bilimsel Sekreterlik,

Yöneticilerin Büro Personeli Olarak Çalışanlardan Beklentileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 1, 65 - 73, 01.03.2011

Öz

Günümüz rekabet ortamında, teknolojinin sürekli ilerlemesiyle birlikte, nitelikli personele olan ihtiyaç da günden güne artmıştır. Yaşadığımız bilgi çağında hem gelişen, değişen teknoloji ve sistemler, hem de bunları kullanacak olan büro personelinin nitelikli ve donanımlı olması gerekmektedir. Bilgi ve teknoloji çağında sınırlar, internet sayesinde ortadan kalkmış, dünya küçük bir köy haline gelmiştir. İşletme olarak; rekabet ortamında baş döndürücü gelişme ve değişime ayak uydurmak, sektörde ayakta kalmak, sürdürülebilir büyümeyi devam ettirmek ve sektörün lideri olmak için sadece teknolojik gelişmeyi ve değişimi takip etmek yeterli değildir. Bunun yanında personelin niteliği de çok önemlidir. Bu çalışmada; büro çalışanlarının, yöneticilerin işle ilgili olan beklentilerini karşılayıp karşılayamadıkları ölçülerek, çalışanların, yöneticilerin beklentilerini karşılayamadıkları konulara ilişkin olarak çözüm önerileri sunulmuştur

Kaynakça

  • ALTINÖZ, M., SUVARİ, N. A. (2000). Büro Ortamında Görünüm ve Davranışsal Bütünlük. Ankara: Yargı Yayınları.
  • ALTINÖZ, M. (2007). Dosya ve Arşiv Yönetimi (İkinci Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • ALTINÖZ, M., TUTAR, H. (2008). “Bürolarda Kişisel Değerlendirme Hedefleri Programı ve Konuya Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 7-19.
  • ÖZTÜRK BAŞPINAR, N. (2007). Yönetici Sekreterliği, (Birinci Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • ÖZTÜRK BAŞPINAR, N. (1999). Sekreterlik Davranışları (Birinci Baskı) Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1169, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • BOZ, H., EFİLTİ, S. (2008). “Büro Yönetiminde Örgütsel Değişimin Önemi, Aynı Nehirde İki Kez Yıkanılmaz” 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 381-391.
  • COHEN, C. (1994). Profosyenel Sekreterin El Kitabı, (Çeviri). İstanbul: Rota Yayınları.
  • ERDEN, S., GÖNEN, Y. Ö. ve ÖZTÜRK, F. Ü. (2008). “İşgörenleri Motive Eden Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Örneği”, 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 169-187.
  • ETTİNGER, B. (2007). Opportunities in Administrative Assistant Careers. http://site.ebrary. com/lib/ karamanoglu/doc, Son Erişim Tarihi: 15-08- 2009.
  • GÖKDENİZ, İ., ERDURAN, T. ve GÜLER, Y. B. (2008). “Meslek Yüksekokulları Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü Öğrencilerinin Bölüme ve Mesleğe İlişkin Beklenti ve Algı Değerlendirmesi”. 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Kitabı. 22-24 Ekim 2008. Trabzon: Seçkin Yayıncılık, 347-361.
  • GÖRAL, G. (2001). Büro Yöneticiliği ve Yönetici Asistanlığı İstanbul: Çağdaş ve Bilimsel Sekreterlik,
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysel Çakmak Bu kişi benim

İclal Çöğürcü Bu kişi benim

Haluk Duman Bu kişi benim

Fatih Delen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakmak, V., Çöğürcü, İ., Duman, H., Delen, F. (2011). Yöneticilerin Büro Personeli Olarak Çalışanlardan Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011(1), 65-73.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305