Kalite uygulamaları içerisinde sağlık hizmet sunumunda memnuniyet kavramı, son yıllarda önem kazanan bir konu olmuştur. Bu çerçevede birçok çalışma başlatılmış olup, en önemlilerinden biride; hasta memnuniyeti kavramıdır. Malatya Devlet Hastanesinde yapılan bu çalışma hasta memnuniyet düzeyini ve beklentilerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Malatya Devlet hastanesine hizmet almak amacıyla başvuran hastalar araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmaya dâhil edilecek hasta sayısını belirlenmek üzere “Evreni Belirli Örneklem Yöntemi” kullanılmıştır. Araştırmaya 300 hasta katılmıştır. Araştırmada veri toplama gereci olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Hastaların hastane çalışanları ile ilgili memnuniyetleri değerlendirildiğinde; hastaların % 83, 3’ü sağlık hemşire, sekreter ve diğer sağlık teknisyenlerinin (laborant, röntgen teknisyeni vs.) , %75’i ise diğer personelin tutum ve davranışlarını iyi olarak algılamaktadır. Hastaların %73’ü muayene için bekleme süresini uygun olarak değerlendirmekte, % 76,4’ü doktorların zamanında muayeneye alması konusunda memnuniyetlerini bildirmiştir. Ayrıca % 78’ i muayene olurken mahremiyet sağlandığı, % 75,7’si uygulanan tedavi ve bakım kalitesinden memnun olduklarını belirtmişlerdir. Hastaların % 71,3’ü hasta hakları ve sorumluluğu hakkında bilgilendirildikleri ve % 75,7’si hastaneye ulaşım kolaylığı nedeniyle Malatya Devlet hastanesini tercih ettiklerini bildirmişlerdir. Malatya Devlet Hastanesi’nde tedavi olan hastaların memnuniyet düzeyleri yüksek çıkmıştır. Hastaların büyük çoğunluğunun hastane hizmetlerine güvendiklerinden dolayı hastaneyi tercih etme oranı da oldukça yüksektir. Bu çalışma 2. Uluslararası Sağlıkta Kalite ve Performans Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 2 |