BibTex RIS Kaynak Göster

Mağaza Markalı Ürünlere Yönelik Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 2, 95 - 105, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Ailawadi, Kusum L., Kevin Lane Keller (2004), “Understanding Retail Branding: Conceptual İnsights and Research Priorities”, Journal of Retailing, 80, 331-342.
  • Albayrak, Mevhibe, Celile Dölekoğlu (2006), “Gıda Perakendeciliğinde Market Markalı Ürün Stratejisi”, Akdeniz Üniversitesi, İİBF Dergisi, 11, 204-218.
  • Anderson, James C., Gerbing David W. (1988), “Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach”, Psychological Bulletin,. 103 (May), 411-423.
  • Baltas, George (1997), “Determinants of Store Brand Choice: A Behavioral Analysis”,Journal of Product & Brand Management, 6 (5), 315-324.
  • Batra, Rajeev, İndrajıt Sinha (2000), “Consumer-Level Factors Moderating The Success of Private Label Brands”, Journal of Retailing, 76 (2), 175-191.
  • Burduroğlu, Renan, (2001), Market Markaları: Tüketici Açısından Bilinirliği ve Kabulu Hangi Düzeyde”, Future Trends In Prıvate Labelling Kongresi, 9 Kasım 2001, www.Retailing Institute com.
  • Burton, Scot, Donald R. Lichtenstein, Richard G. Netemeyer, Judith A. Garretson (1998), “A Scale for Measuring Attitude Toward Private Label Products and an Examination of Its Psychological and Behavioral Correlates”, Journal of the Academy of Marketing Science, 26 (4), 293-306.
  • Çınar, Hümeyra, Musa Said Döven, Kadir Ardıç (2005). Özel Markaların Tercih Edilebilirliği Arttırmada Fiyat Dışı Boyutlarda Rekabet Edebilmek İçin Müşteri Tercihlerinin Belirlenmesi (Tokat Örneği), Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, 14-15 Nisan 2005, 151-159.
  • Fin, Byougho, Yong Gu Suh (2005), “Integrating Effect of Consumer Perception Factors in Predicting Private Brand Purchase in a Korean Discount Store Context”, Journal of Consumer Marketing,.22 (2), 62-71.
  • Garretson, Judith A., Dan Fisher ve Scot Burton (2002), “Antecedents of Private Label Attitude And National Brand Promotion Attitude: Similarities And Differences”, Journal of Retailing, 78, 91-99.
  • Kılıç, Sabiha, Hülya Çağıran (2005), “Tüketicilerin Market (Özel) Markalı Ürünleri Tercihinde Marka Değeri Algılamaları: Çorum’daki Perakendeciler”, Pazarlama Dünyasi, Aralık, 35-51.
  • Kurtuluş, Sema, Tülay Yeniçeri, Eyyup Yaraş (2001) “Perakendeci Markalı Ürün Satın Alan Bayan Tüketicilere İlişkin Alt Pazar Bölümlerinin Oluşturulması Üzerine Bir Pilot Araştırma”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 30 (1), 51-67.
  • Liljander, Veronica, Pia Polsa, Allard Van Riel (2009), “Modeling Consumer Responses To An Apparel Store Brand: Store İmage As A Risk Reducer”, Journal of Retailing And Consumer Services, 16, 281-290.
  • Mulaik, S. A., R. E Millsap (2000), “Doing the four-step right.”, Structural Equation Modeling, 7 (1), 36-73.
  • Myers, John G. (1967), “Determinants of Private Brand Attitude”, Journal of Marketing Research, 9 (February), 73-81.
  • Özgül, Engin (2004), “Özel Marka Üretiminde Üretici Perakendeci ve Bağımlılığının İşbirliği Süreç ve Performansa Etkileri”, Ege Akademik Bakiş :4 (1-2), 149-160.
  • Rao, Akshay R. (1969), “Are Some Consumers More Prone to Purchase Private Brands?”, Journal of Marketing Research, 6 (November), 447-450.
  • Richardson, Paul S., Arun K.Jain ve Alan Dick (1996), “Household Store Brand Proneness: A Framework”, Journal of Retailing, 72(2), 159-185.
  • Savaşçı, İpek (2003), “Perakendecilikte Yeni Eğilimler: Perakendeci Markaların Gelişimi ve Türkiye’deki Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi, İİBF, Yönetim ve Ekonomi, 10 (1), 85-102.
  • Schumacker, R. E. ve Lomax, R. G (2004)., A. Beginner’ Guide To Structural Equation Modeling, 2nd Edition, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.,
  • Uncles, Mark D., Katrina Ellis (1987), “The Buying of Own Labels”, European Journal of Marketing, 23(3), 57-69.
  • Yücel, Nurcan, (2010), “Tüketicilerin Mağaza Markalı Ürünleri Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler”, Ankara Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.

Mağaza Markalı Ürünlere Yönelik Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 2, 95 - 105, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin mağaza markalı ürünleri satın alma davranışı sürecini etkileyen faktörlerin tespit edilerek, tüketicilerin mağaza markalı ürünlere yönelik satın alma davranışlarını öğrenmektir. Araştırma modeli, literatür incelemesine dayanarak çeşitli modellerden yararlanılarak geliştirilmiştir. Carrefour mağazasından alışveriş yapan 500 tüketiciden toplanan verilere dayanarak kavramsal bir model önerilmiş ve ileri sürülen hipotezler Lisrel 8.51 Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak test edilmiştir. Oluşturulan yapısal modelin kapsadığı boyutlar arasında kuvvetli ilişkiler görülmüştür

Kaynakça

  • Ailawadi, Kusum L., Kevin Lane Keller (2004), “Understanding Retail Branding: Conceptual İnsights and Research Priorities”, Journal of Retailing, 80, 331-342.
  • Albayrak, Mevhibe, Celile Dölekoğlu (2006), “Gıda Perakendeciliğinde Market Markalı Ürün Stratejisi”, Akdeniz Üniversitesi, İİBF Dergisi, 11, 204-218.
  • Anderson, James C., Gerbing David W. (1988), “Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach”, Psychological Bulletin,. 103 (May), 411-423.
  • Baltas, George (1997), “Determinants of Store Brand Choice: A Behavioral Analysis”,Journal of Product & Brand Management, 6 (5), 315-324.
  • Batra, Rajeev, İndrajıt Sinha (2000), “Consumer-Level Factors Moderating The Success of Private Label Brands”, Journal of Retailing, 76 (2), 175-191.
  • Burduroğlu, Renan, (2001), Market Markaları: Tüketici Açısından Bilinirliği ve Kabulu Hangi Düzeyde”, Future Trends In Prıvate Labelling Kongresi, 9 Kasım 2001, www.Retailing Institute com.
  • Burton, Scot, Donald R. Lichtenstein, Richard G. Netemeyer, Judith A. Garretson (1998), “A Scale for Measuring Attitude Toward Private Label Products and an Examination of Its Psychological and Behavioral Correlates”, Journal of the Academy of Marketing Science, 26 (4), 293-306.
  • Çınar, Hümeyra, Musa Said Döven, Kadir Ardıç (2005). Özel Markaların Tercih Edilebilirliği Arttırmada Fiyat Dışı Boyutlarda Rekabet Edebilmek İçin Müşteri Tercihlerinin Belirlenmesi (Tokat Örneği), Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, 14-15 Nisan 2005, 151-159.
  • Fin, Byougho, Yong Gu Suh (2005), “Integrating Effect of Consumer Perception Factors in Predicting Private Brand Purchase in a Korean Discount Store Context”, Journal of Consumer Marketing,.22 (2), 62-71.
  • Garretson, Judith A., Dan Fisher ve Scot Burton (2002), “Antecedents of Private Label Attitude And National Brand Promotion Attitude: Similarities And Differences”, Journal of Retailing, 78, 91-99.
  • Kılıç, Sabiha, Hülya Çağıran (2005), “Tüketicilerin Market (Özel) Markalı Ürünleri Tercihinde Marka Değeri Algılamaları: Çorum’daki Perakendeciler”, Pazarlama Dünyasi, Aralık, 35-51.
  • Kurtuluş, Sema, Tülay Yeniçeri, Eyyup Yaraş (2001) “Perakendeci Markalı Ürün Satın Alan Bayan Tüketicilere İlişkin Alt Pazar Bölümlerinin Oluşturulması Üzerine Bir Pilot Araştırma”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 30 (1), 51-67.
  • Liljander, Veronica, Pia Polsa, Allard Van Riel (2009), “Modeling Consumer Responses To An Apparel Store Brand: Store İmage As A Risk Reducer”, Journal of Retailing And Consumer Services, 16, 281-290.
  • Mulaik, S. A., R. E Millsap (2000), “Doing the four-step right.”, Structural Equation Modeling, 7 (1), 36-73.
  • Myers, John G. (1967), “Determinants of Private Brand Attitude”, Journal of Marketing Research, 9 (February), 73-81.
  • Özgül, Engin (2004), “Özel Marka Üretiminde Üretici Perakendeci ve Bağımlılığının İşbirliği Süreç ve Performansa Etkileri”, Ege Akademik Bakiş :4 (1-2), 149-160.
  • Rao, Akshay R. (1969), “Are Some Consumers More Prone to Purchase Private Brands?”, Journal of Marketing Research, 6 (November), 447-450.
  • Richardson, Paul S., Arun K.Jain ve Alan Dick (1996), “Household Store Brand Proneness: A Framework”, Journal of Retailing, 72(2), 159-185.
  • Savaşçı, İpek (2003), “Perakendecilikte Yeni Eğilimler: Perakendeci Markaların Gelişimi ve Türkiye’deki Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi, İİBF, Yönetim ve Ekonomi, 10 (1), 85-102.
  • Schumacker, R. E. ve Lomax, R. G (2004)., A. Beginner’ Guide To Structural Equation Modeling, 2nd Edition, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.,
  • Uncles, Mark D., Katrina Ellis (1987), “The Buying of Own Labels”, European Journal of Marketing, 23(3), 57-69.
  • Yücel, Nurcan, (2010), “Tüketicilerin Mağaza Markalı Ürünleri Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler”, Ankara Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurcan Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, N. (2010). Mağaza Markalı Ürünlere Yönelik Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2010(2), 95-105.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305