BibTex RIS Kaynak Göster

Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi ve Konya İlinde Bir Uygulama

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 2, 153 - 163, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Akat, Ö., Çagatan, T., Özdemir, A., “Uluslararası Alısveris Merkezi Tüketicilerinin Satın Alma Davranısı: Bursa Ilinde Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler Dergisi, 2006/2
  • Aksoy, A “Hipermarket Dolu Dizgin”, Ekonomik Forum, 3(10), 1996.
  • Alkibay, S., Doğan, T., Hoşgör, Ş., Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi,Ankara, 2007.
  • Beddington, N., Design For Shopping Centers, Butterworth Scientific,1982.
  • Burstiner, I., Run Your Own Store, New York: Prentice Hall Pres Callahan, 1989.
  • Casazza, A.J., Spink, F.H., Shopping Center Development Handbook, Washington: Urban Land Institute,1986.
  • Ekinci, I., Aktaş, T., Adil, I., Varlı, I., “Alısveris: Merkezler ve Zincirler”, Power,. (1999).
  • James, D.L., Wolker, B.J., Etzel, M.J., Retailing Today, New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1981.
  • Karafakioğlu, M., “Türkiye’de Alışveriş Merkezleri Gelişebilir mi?”, Pazarlama Dünyası, 1, Ocak-Şubat, 1987.
  • Levy, M., Weitz, B.A.,, Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill, Irwin/Boston, 2004.
  • Lusch, R., Dunne, P., Gebhart, R., Retail Marketing, 2nd Edition, South-Western Publishing Co., Ohio,1992.
  • Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul,2001.
  • Pride, W.M., Ferrel, O.J., Marketing Basic Concepts and Decisions, Boston: Houghton Mifflin Company, 1983.

Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi ve Konya İlinde Bir Uygulama

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 2, 153 - 163, 01.06.2010

Öz

İnsanın doğumundan ölümüne kadar yaşamın her aşamasında tüketim eylemi gerçekleştirmektedir. Günümüzde artan teknoloji ve çağdaş yaşam koşulları tüketim olayını daha önemli kılmaktadır. Tüketim olayını gerçekleştiren tüketiciler pazarlama bilim dalının odak noktasını oluşturmaktadırlar.Tüketici davranışları demografik, ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel birçok faktörün yanında ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararlarından da etkilenmektedir. Tüm bu faktörlerin bileşimi tüketici davranışının çerçevesini belirlemektedir. Bunların yanında, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının farklılaşmasında özellikle son yıllarda hızlı bir gelişim içinde olan perakende sektörü de önemli bir etkiye sahiptir. Giderek sayıları artan süpermarketler, hipermarketler ve modern alışveriş merkezleri tüketicilerin satın alma davranışını şekillendirmektedir. Diğer taraftan perakendeci işletmeler ve modern alışveriş merkezleri yönetimi de yaşanan yoğun rekabetin bir sonucu olarak, potansiyel tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini daha iyi saptama çabası içine girmişlerdir. Bu çalışmada, Konya ilindeki modern alışveriş merkezi tüketicilerinin profili ortaya konularak, söz konusu tüketicilerin satın alma davranışlarının çeşitli hipotezler yardımı ile incelenmesi ve böylece ilgili literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır

Kaynakça

  • Akat, Ö., Çagatan, T., Özdemir, A., “Uluslararası Alısveris Merkezi Tüketicilerinin Satın Alma Davranısı: Bursa Ilinde Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler Dergisi, 2006/2
  • Aksoy, A “Hipermarket Dolu Dizgin”, Ekonomik Forum, 3(10), 1996.
  • Alkibay, S., Doğan, T., Hoşgör, Ş., Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi,Ankara, 2007.
  • Beddington, N., Design For Shopping Centers, Butterworth Scientific,1982.
  • Burstiner, I., Run Your Own Store, New York: Prentice Hall Pres Callahan, 1989.
  • Casazza, A.J., Spink, F.H., Shopping Center Development Handbook, Washington: Urban Land Institute,1986.
  • Ekinci, I., Aktaş, T., Adil, I., Varlı, I., “Alısveris: Merkezler ve Zincirler”, Power,. (1999).
  • James, D.L., Wolker, B.J., Etzel, M.J., Retailing Today, New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1981.
  • Karafakioğlu, M., “Türkiye’de Alışveriş Merkezleri Gelişebilir mi?”, Pazarlama Dünyası, 1, Ocak-Şubat, 1987.
  • Levy, M., Weitz, B.A.,, Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill, Irwin/Boston, 2004.
  • Lusch, R., Dunne, P., Gebhart, R., Retail Marketing, 2nd Edition, South-Western Publishing Co., Ohio,1992.
  • Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul,2001.
  • Pride, W.M., Ferrel, O.J., Marketing Basic Concepts and Decisions, Boston: Houghton Mifflin Company, 1983.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

V. Özlem Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akgün, V. Ö. (2010). Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi ve Konya İlinde Bir Uygulama. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2010(2), 153-163.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305