BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 2, 24 - 41, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Akbıyık, A., Okutan, S. ve Altunışık, R. (2008) ―Mobil Pazarlama Platformunda İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerinde Bir araştırma‖, 13. Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Nevşehir, ss.1-9.
  • Babacan, M. (2005) Reklamcılık Temel Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara, s.32
  • Barutçu, S. (2007) ―Attitudes towards mobile marketing tools: A study of Turkish Consumers‖, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Special Issue: Mobile Marketing, Vol.16 (1), pp.26-38
  • Barutçu, S. (2008) Mobil Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Editörler: İ. Varinli, K. Çatı, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.259-285. Barutçu, S. (2009a) Doğrudan Pazarlama Ders Notları, http://sbarutcu.pamukkale.edu.tr/dp.html, Erişim Tarihi: 21.02.2009
  • Barutçu, S. ve Göl, M.Ö. (2009b) Mobil Reklamcılığın Kavramsal Analizi ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumların Karşılaştırılmasına Yönelik Pilot Bir Araştırma, 8. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Manisa, ss.375-379.
  • Barwise, P. and Strong, C. (2002). ―Permission-Based Mobile Advertising‖, Journal of Interactive Marketing, Vol.16(1). pp.4-24.
  • Binatlı, T. (2006) ―Mobil Pazarlama (Ayın Şirketi: Aerodeon Türkiye)‖, (http://www.pazarlamadunyasi.com), Erişim Tarihi: 09.02.2006
  • Bluetooth’la Pazarlama Nedir? (http://www.bluetoothserver.com/tag/bluetooth-ile- pazarlama/), Erişim Tarihi: 01.03.2009
  • Dickinger, A, Heinzmann, P,. and Murphy, J., (2005) ―Mobile Environmental Applications‖, Vienna University of Economics & Business Administration, 03-06 Jan. 2005, pp.178a.
  • eMarketer.Mobile Message Marketing. January 2008 (http://www.emarketer.com/), Erişim Tarihi: 25.02.2009
  • Gegez, E.A. (2007). Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım Yayım, İstanbul, s.262.
  • Howard, B. (2003). ―Go Mobile: Marketing takes to the wireless web‖, Target Marketingmag.com, Vol. 26(12), pp.32-33-72.
  • http://mmaglobal.com/, Erişim Tarihi: 21.02.2009
  • http://www.gop.com.tr/, Erişim Tarihi: 22.02.2009
  • http://www.nokia.com.tr/id400.html,2006, Erişim Tarihi: 23.02.2009
  • Karaca, Y. ve Ateşoğlu, İ. (2006) ―Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve‖, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, Cilt 5 (18), ss.37-43.
  • Köroğlu O. (2002). Mobil İletişim, Etkileşimli Yayıncılık ve Türkiye'deki Uygulamalar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurt O., (2008), ―Mobile Marketing Nereye Koşuyor‖, Marketing Türkiye Dergisi, IP Magazin Eki.
  • Mobil Teknolojiler, (http://www.bogaziciiletisim.com/), Erişimi Tarihi: 25.02.2009 Pazarlamada Yeni Dönem: Mobil Pazarlama, 2004, (http://www.telepati.com.tr/ekim04/konu8.htm), Erişim Tarihi: 22.02.2009
  • Porus, J. and Ricker, J., (2007) ―Consumer Accettance‖, Mobile Advertising and Marketing Conference, New York.
  • Pousttchi, K. and Wiedemann, D. G. (2007). ―Success Factors in Mobile Viral Marketing: A Multi-Case Study Approach.‖ Proceedings of the 6th International Conference on Mobile Business (ICMB 2007) Computer Society Press, Toronto, Ontario, Canada, pp.1-8.
  • Quah, J.S. and Lim, G.L. (2002). ―Push selling—Multicast messages to wireless devices based on the publish/subscribe model‖, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.1 (3-4), pp.235-246.
  • Scharl, A., Dickinger, A. and Murphy, J. (2005). ―Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing‖, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.4 (2), pp.159- 173.
  • Tanyıldız, Barıs Baki (2005), ―Kablosuz İletişim Teknolojileri, Kullanım Alanları, İnsan Hayatındaki Yeri ve Önemi‖, Yıldız Teknik Üniversitesi, Makine Mühendisliği Fakültesi, İstanbul.
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E., (2005). Modern Pazarlama İlkeleri, Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir, ss.50-51.
  • Tsang, M., Ho, S., and Liang, T. (2004) ―Consumer attitudes toward mobile advertising: an empirical study‖, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 8(3), pp.65-78.
  • Yuan, S. T. and Cheng, C. (2004). ―Ontology-based personalized couple clustering for heterogeneous product recommendation in mobile marketing‖, Expert Systems with Applications, Vol. 26(4), pp.461-476.

Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 2, 24 - 41, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, pazarlama bölümü yöneticilerinin dikkatlerini mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkan mobil pazarlama ve mobil reklam uygulamalarına çekmektir. Çalışmanın kavramsal analiz bölümünde mobil pazarlama, mobil reklamların önemi açıklanmış ve mobil reklam araçları (SMS, MMS ve Bluetooth Reklamları) analiz edilmiştir. Araştırma bölümünde ise mobil telefon kullanıcılarının mobil reklam araçlarına yönelik tutumlarının karşılaştırmalı olarak belirlendiği pilot araştırma sonuçları açıklanmıştır. 158 mobil telefon kullanıcısı üzerinde yapılan tanımlayıcı araştırma sonuçlarına göre; mobil telefon kullanıcılarının SMS, MMS ve Bluetooth aracılığıyla gelen yazılı, sesli ve görüntülü mobil reklam mesajlarına karşı olumlu bir tutuma sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde mobil reklam programlarının başarısının arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akbıyık, A., Okutan, S. ve Altunışık, R. (2008) ―Mobil Pazarlama Platformunda İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerinde Bir araştırma‖, 13. Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Nevşehir, ss.1-9.
  • Babacan, M. (2005) Reklamcılık Temel Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara, s.32
  • Barutçu, S. (2007) ―Attitudes towards mobile marketing tools: A study of Turkish Consumers‖, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Special Issue: Mobile Marketing, Vol.16 (1), pp.26-38
  • Barutçu, S. (2008) Mobil Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Editörler: İ. Varinli, K. Çatı, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.259-285. Barutçu, S. (2009a) Doğrudan Pazarlama Ders Notları, http://sbarutcu.pamukkale.edu.tr/dp.html, Erişim Tarihi: 21.02.2009
  • Barutçu, S. ve Göl, M.Ö. (2009b) Mobil Reklamcılığın Kavramsal Analizi ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumların Karşılaştırılmasına Yönelik Pilot Bir Araştırma, 8. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Manisa, ss.375-379.
  • Barwise, P. and Strong, C. (2002). ―Permission-Based Mobile Advertising‖, Journal of Interactive Marketing, Vol.16(1). pp.4-24.
  • Binatlı, T. (2006) ―Mobil Pazarlama (Ayın Şirketi: Aerodeon Türkiye)‖, (http://www.pazarlamadunyasi.com), Erişim Tarihi: 09.02.2006
  • Bluetooth’la Pazarlama Nedir? (http://www.bluetoothserver.com/tag/bluetooth-ile- pazarlama/), Erişim Tarihi: 01.03.2009
  • Dickinger, A, Heinzmann, P,. and Murphy, J., (2005) ―Mobile Environmental Applications‖, Vienna University of Economics & Business Administration, 03-06 Jan. 2005, pp.178a.
  • eMarketer.Mobile Message Marketing. January 2008 (http://www.emarketer.com/), Erişim Tarihi: 25.02.2009
  • Gegez, E.A. (2007). Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım Yayım, İstanbul, s.262.
  • Howard, B. (2003). ―Go Mobile: Marketing takes to the wireless web‖, Target Marketingmag.com, Vol. 26(12), pp.32-33-72.
  • http://mmaglobal.com/, Erişim Tarihi: 21.02.2009
  • http://www.gop.com.tr/, Erişim Tarihi: 22.02.2009
  • http://www.nokia.com.tr/id400.html,2006, Erişim Tarihi: 23.02.2009
  • Karaca, Y. ve Ateşoğlu, İ. (2006) ―Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve‖, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, Cilt 5 (18), ss.37-43.
  • Köroğlu O. (2002). Mobil İletişim, Etkileşimli Yayıncılık ve Türkiye'deki Uygulamalar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurt O., (2008), ―Mobile Marketing Nereye Koşuyor‖, Marketing Türkiye Dergisi, IP Magazin Eki.
  • Mobil Teknolojiler, (http://www.bogaziciiletisim.com/), Erişimi Tarihi: 25.02.2009 Pazarlamada Yeni Dönem: Mobil Pazarlama, 2004, (http://www.telepati.com.tr/ekim04/konu8.htm), Erişim Tarihi: 22.02.2009
  • Porus, J. and Ricker, J., (2007) ―Consumer Accettance‖, Mobile Advertising and Marketing Conference, New York.
  • Pousttchi, K. and Wiedemann, D. G. (2007). ―Success Factors in Mobile Viral Marketing: A Multi-Case Study Approach.‖ Proceedings of the 6th International Conference on Mobile Business (ICMB 2007) Computer Society Press, Toronto, Ontario, Canada, pp.1-8.
  • Quah, J.S. and Lim, G.L. (2002). ―Push selling—Multicast messages to wireless devices based on the publish/subscribe model‖, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.1 (3-4), pp.235-246.
  • Scharl, A., Dickinger, A. and Murphy, J. (2005). ―Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing‖, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.4 (2), pp.159- 173.
  • Tanyıldız, Barıs Baki (2005), ―Kablosuz İletişim Teknolojileri, Kullanım Alanları, İnsan Hayatındaki Yeri ve Önemi‖, Yıldız Teknik Üniversitesi, Makine Mühendisliği Fakültesi, İstanbul.
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E., (2005). Modern Pazarlama İlkeleri, Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir, ss.50-51.
  • Tsang, M., Ho, S., and Liang, T. (2004) ―Consumer attitudes toward mobile advertising: an empirical study‖, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 8(3), pp.65-78.
  • Yuan, S. T. and Cheng, C. (2004). ―Ontology-based personalized couple clustering for heterogeneous product recommendation in mobile marketing‖, Expert Systems with Applications, Vol. 26(4), pp.461-476.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Barutçu Bu kişi benim

Meltem Öztürk Göl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2009 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Barutçu, S., & Göl, M. Ö. . (2009). Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2009(2), 24-41.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305