BibTex RIS Kaynak Göster

Değer Zinciri Analizi:

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 1, 132 - 147, 01.03.2009

Öz

Kaynakça

  • Armistead, C.G. ve Clark, G., (1993), “Resource Activity Mapping: The Value Chain in Service Operations,” The Service Industries Journal, 13(4), 221-239.
  • Barney, J., (1991), “Firm Resources and Sustained Competitive Advantage,” Journal of Management, 17 (1), 99-120.
  • Booth, R., (1997), “Appreciating the Value Before Counting the Cost,” Management Accounting, 75 (1), 54.
  • Buhalis, D.,(2003), eTourism. Financial Times Prentice Hall, 376 s., Harlow, İngiltere.
  • Buhalis, D.,(2004), eAirlines: Strategic and Tactical Use of ICTs in the Airline Industry, Information & Management, 41, 805-825.
  • Busbin, J.W., Johnson J.T. ve DeConinck J., (2008), “The Evolution of Sustainable Competitive Advantage: From Value Chain to Modular Outsource Networking”, Competition Forum, 6(1), 103-108.
  • David, F. R. (2009), Strategic Management. Pearson/Prentice Hall, 326 s., Upper Saddle River, N.J.
  • Dempsey, P.S. ve Gesell, L.E., (2006), Airline Management Strategies for the 21st Century. Coast Aire Publications, 1042 s., Arizona.
  • Doganis, R., (2006), The Airline Business. Routledge, 307 s., New York.
  • Evans, N., Campbell, D. ve Stonehouse, G., (2003) Strategic Management for Travel and Tourism. Butterworth Heinemann, 412 s., Oxford.
  • Flouris, T.G. ve Oswald S.L., (2006), Designing and Executing Strategy in Aviation Management. Ashgate, 183 s., Hampshire, İngiltere.
  • Kuyucak, F., (2007), Havaalanlarında Değer Odaklı Yönetim Yönelimli Bilgi Sistemlerinin Kullanılması Atatürk Havalimanı Terminal İşletmeciliği Uygulaması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir.
  • Morrison, S. A., Winston C., (1995), The Evolution of the Airline Industry. Brookings Institution, 169 s., The Washington, D.C.
  • Nicovich, S.G., Dibrell C.C. ve Davis P.S. (2007), “Intergration of Value Chain Position and Porter’s (1980) Competitive Strategies into the Market Orientation Conversation: An Examination of Upstream and Downstream Activities,” The Journal of Business and Economic Studies, 13(2), 91-108.
  • Nooteboom, B., (2007), “Service Value Chains and Effects of Scale,” Service Business, 1, 119-139.
  • Normann, R. ve Ramirez, R., (1993), “From Value Chain to Value Constellation: Designing Interactive Strategy,” Harvard Business Review, July-August, 65-77.
  • Porter, M. E., (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press, 557 s., New York.
  • Prahalad, C.K. ve Hamel G., (1990), “The Core Competence of the Corporation,” Harvard Business Review, May-June, 79-91.
  • Rainbird, M., (2004), “A Framework for Operations Management: The Value Chain,” International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 34(3/4), 337-345.
  • Rhoades, D.L., (2003), Evolution of International Aviation. Ashgate,193 s., Aldershot, İngiltere.
  • Rothkoph, M. ve Wald, A., (2008). The Role of Innovation in the Increasingly Commoditized Airline Industry – Insights From Case Studies, Air Transport Research Society Kongresi, 8-11 Temmuz 2008, Atina.
  • Shank, J.K.ve Govindarajan, V., (1992), “Strategic Cost Management: The Value Chain Perspective,” Journal of Management Accounting Research, Fall, 179-197.
  • Shank, J.K.ve Govindarajan, V., (1993), Strategic Cost Management. The Free Press, 271 s., New York.
  • Shaw, S., (2007), Airline Marketing and Management. Ashgate, 323 s., Hampshire, İngiltere.
  • Slywotzky, A., (1998), “The Profit Zone: Managing The Value Chain to Create Sustained Profit Growth,” Strategy & Leadership, Jul/Aug, 26 (3), 12-16.
  • Şengür, Y., (2004), Havayolu Taşımacılığında Düşük Maliyetli Taşıyıcılar ve Türkiye’deki Uygulamalarının Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • ahin, M., (2007), Yönetim Bilgi Sistemi, A.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 353 s., Eskişehir.
  • Türk, Z., (2004), “Stratejik Yönetim Muhasebesi Yaklaşımı: Değer Zinciri Maliyet Analizi,” Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 59(3), 231-253.
  • Ülgen, H. ve Mirze, K., (2006), İşletmelerde Stratejik Yönetim. Literatür Yayınları, 643 s., İstanbul.
  • Walters, D. ve Jones P., (2001), “Value and Value Chains in Healthcare: A Quality Management Perspective,” The TQM Magazine, 13(5), 319-333.

Değer Zinciri Analizi:

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 1, 132 - 147, 01.03.2009

Öz

Havayolu işletmeleri faaliyet gösterdikleri karmaşık ve rekabetçi çevrede varlıklarını ve karlılıklarını sürdürmek için bu çevreyi iyi anlamalı ve analiz etmelidirler. Ayrıca, havayolu işletmelerinin iç çevreleri de oldukça karmaşık bir yapıdadır. Tüm havayolu faaliyetlerinin emniyeti sağlayacak şekilde eşgüdüm içerisinde, istenen kalitede ve en az maliyetle yerine getirilmesi gerekmektedir. Değer zinciri analizi, bu bakımdan havayolu işletmelerine bakış açısı sağlayan bir araçtır. Bu çalışmada öncelikle, genel olarak değer zinciri analizi ele alınmış ve ardından havayolu işletmeleri için endüstri ve işletme seviyesinde değer zinciri analizi çerçevesi oluşturulmuştur. Buna ek olarak, havayolu işletmeleri için değer zinciri analizinin yararları üzerinde durulmuştur. Havayolu işletmelerine bu çerçeveden bakıldığında, her havayolu işletmesinin rekabetçi durumunu keskinleştirmek için değer zincirini anlaması ve değer zinciri içerisindeki bağlantıları iyi bir şekilde yönetmesi gereği ortaya çıkmaktadır

Kaynakça

  • Armistead, C.G. ve Clark, G., (1993), “Resource Activity Mapping: The Value Chain in Service Operations,” The Service Industries Journal, 13(4), 221-239.
  • Barney, J., (1991), “Firm Resources and Sustained Competitive Advantage,” Journal of Management, 17 (1), 99-120.
  • Booth, R., (1997), “Appreciating the Value Before Counting the Cost,” Management Accounting, 75 (1), 54.
  • Buhalis, D.,(2003), eTourism. Financial Times Prentice Hall, 376 s., Harlow, İngiltere.
  • Buhalis, D.,(2004), eAirlines: Strategic and Tactical Use of ICTs in the Airline Industry, Information & Management, 41, 805-825.
  • Busbin, J.W., Johnson J.T. ve DeConinck J., (2008), “The Evolution of Sustainable Competitive Advantage: From Value Chain to Modular Outsource Networking”, Competition Forum, 6(1), 103-108.
  • David, F. R. (2009), Strategic Management. Pearson/Prentice Hall, 326 s., Upper Saddle River, N.J.
  • Dempsey, P.S. ve Gesell, L.E., (2006), Airline Management Strategies for the 21st Century. Coast Aire Publications, 1042 s., Arizona.
  • Doganis, R., (2006), The Airline Business. Routledge, 307 s., New York.
  • Evans, N., Campbell, D. ve Stonehouse, G., (2003) Strategic Management for Travel and Tourism. Butterworth Heinemann, 412 s., Oxford.
  • Flouris, T.G. ve Oswald S.L., (2006), Designing and Executing Strategy in Aviation Management. Ashgate, 183 s., Hampshire, İngiltere.
  • Kuyucak, F., (2007), Havaalanlarında Değer Odaklı Yönetim Yönelimli Bilgi Sistemlerinin Kullanılması Atatürk Havalimanı Terminal İşletmeciliği Uygulaması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Eskişehir.
  • Morrison, S. A., Winston C., (1995), The Evolution of the Airline Industry. Brookings Institution, 169 s., The Washington, D.C.
  • Nicovich, S.G., Dibrell C.C. ve Davis P.S. (2007), “Intergration of Value Chain Position and Porter’s (1980) Competitive Strategies into the Market Orientation Conversation: An Examination of Upstream and Downstream Activities,” The Journal of Business and Economic Studies, 13(2), 91-108.
  • Nooteboom, B., (2007), “Service Value Chains and Effects of Scale,” Service Business, 1, 119-139.
  • Normann, R. ve Ramirez, R., (1993), “From Value Chain to Value Constellation: Designing Interactive Strategy,” Harvard Business Review, July-August, 65-77.
  • Porter, M. E., (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press, 557 s., New York.
  • Prahalad, C.K. ve Hamel G., (1990), “The Core Competence of the Corporation,” Harvard Business Review, May-June, 79-91.
  • Rainbird, M., (2004), “A Framework for Operations Management: The Value Chain,” International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 34(3/4), 337-345.
  • Rhoades, D.L., (2003), Evolution of International Aviation. Ashgate,193 s., Aldershot, İngiltere.
  • Rothkoph, M. ve Wald, A., (2008). The Role of Innovation in the Increasingly Commoditized Airline Industry – Insights From Case Studies, Air Transport Research Society Kongresi, 8-11 Temmuz 2008, Atina.
  • Shank, J.K.ve Govindarajan, V., (1992), “Strategic Cost Management: The Value Chain Perspective,” Journal of Management Accounting Research, Fall, 179-197.
  • Shank, J.K.ve Govindarajan, V., (1993), Strategic Cost Management. The Free Press, 271 s., New York.
  • Shaw, S., (2007), Airline Marketing and Management. Ashgate, 323 s., Hampshire, İngiltere.
  • Slywotzky, A., (1998), “The Profit Zone: Managing The Value Chain to Create Sustained Profit Growth,” Strategy & Leadership, Jul/Aug, 26 (3), 12-16.
  • Şengür, Y., (2004), Havayolu Taşımacılığında Düşük Maliyetli Taşıyıcılar ve Türkiye’deki Uygulamalarının Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • ahin, M., (2007), Yönetim Bilgi Sistemi, A.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 353 s., Eskişehir.
  • Türk, Z., (2004), “Stratejik Yönetim Muhasebesi Yaklaşımı: Değer Zinciri Maliyet Analizi,” Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 59(3), 231-253.
  • Ülgen, H. ve Mirze, K., (2006), İşletmelerde Stratejik Yönetim. Literatür Yayınları, 643 s., İstanbul.
  • Walters, D. ve Jones P., (2001), “Value and Value Chains in Healthcare: A Quality Management Perspective,” The TQM Magazine, 13(5), 319-333.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhan Kuyucak Bu kişi benim

Yusuf Şengür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2009 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuyucak, F., & Şengür, Y. (2009). Değer Zinciri Analizi:. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2009(1), 132-147.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305