BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim İkinci Kademe Bilgisayar Dersi Verimlilik Araştırması:

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 3, 63 - 74, 01.09.2007

Öz

Kaynakça

  • Allen, M., Welch, M., Warren, N., “Offering Technology Instruction in a Continuous Enrollment Environment” Highline Community College, http://flightline.highline.edu Des Moines, WA, 2006
  • Böyükata, M., Pandır, Y., Yılmaz, S., “Temel Bilgisayar Kullanımı Derslerinde Öğretici Tutumunun Öğrenmeye Etkisi”, http://ab.org.tr/ab03/program /42.htm, 2006 DİE Haber Bülteni, http://www.die.gov.tr/TURKISH/SONIST/HHBilisim/k_161105.xls 10.2006) Kasım , Sayı (erişim:
  • MEB, "İlköğretim Bilgisayar Dersi Öğretim Programı, Ankara, 2006
  • Tor, H., Erden, O., "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma", The Turkish Online Journal of Educational Technology, Eskişehir, 2004
  • Yılmaz, E., Demirci, N., “İlköğretim II. Kademe Bilgisayar Dersi Müfredatının Değerlendirilmesi” Iv. International Educational Technologies Conference, Sakarya University, Sakarya – Turkey, 24- 25- 26 November 2004

İlköğretim İkinci Kademe Bilgisayar Dersi Verimlilik Araştırması:

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 3, 63 - 74, 01.09.2007

Öz

İlköğretim okullarının ikinci kademesinde okutulan bilgisayar dersinin öğrencilerin bilgi teknolojilerini (BT) kullanmaları açısından verimliliğinin ele alındığı bu çalışmada, Ankara ili sınırları içindeki üç farklı sosyoekonomik düzeyi yansıtan 3 ayrı ilçede ilköğretim öğrencileri üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada, mevcut bilgisayar dersinin uygulamasının köy ilköğretim okulları ve düşük gelişmişlik düzeyindeki kasaba okulları için yeterli olduğu saptanmıştır. Ancak orta gelişmişlik düzeyinde bulunan kasabalar ve iller ile yüksek gelişmişlik düzeyindeki ililçe merkezleri için mevcut bilgisayar dersi uygulamasının yetersiz olduğu ortaya konmuştur. Araştırma sonucuna göre, modüler uygulamaların BT için uygunluğu tartışılmıştır

Kaynakça

  • Allen, M., Welch, M., Warren, N., “Offering Technology Instruction in a Continuous Enrollment Environment” Highline Community College, http://flightline.highline.edu Des Moines, WA, 2006
  • Böyükata, M., Pandır, Y., Yılmaz, S., “Temel Bilgisayar Kullanımı Derslerinde Öğretici Tutumunun Öğrenmeye Etkisi”, http://ab.org.tr/ab03/program /42.htm, 2006 DİE Haber Bülteni, http://www.die.gov.tr/TURKISH/SONIST/HHBilisim/k_161105.xls 10.2006) Kasım , Sayı (erişim:
  • MEB, "İlköğretim Bilgisayar Dersi Öğretim Programı, Ankara, 2006
  • Tor, H., Erden, O., "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma", The Turkish Online Journal of Educational Technology, Eskişehir, 2004
  • Yılmaz, E., Demirci, N., “İlköğretim II. Kademe Bilgisayar Dersi Müfredatının Değerlendirilmesi” Iv. International Educational Technologies Conference, Sakarya University, Sakarya – Turkey, 24- 25- 26 November 2004
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Tekerek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tekerek, M. (2007). İlköğretim İkinci Kademe Bilgisayar Dersi Verimlilik Araştırması:. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 63-74.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305