BibTex RIS Kaynak Göster

FAKÜLTELERİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÖĞRENCİ ALGILAMALARI: BİGA İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 2006 Sayı: 1, 144 - 160, 01.03.2006

Öz

Kaynakça

  • AAKER, A. D. ve J. G. MYERS, (1987), Advertising Management, Prentice-Hall International, Inc., Third Edition, New Jersey
  • ALTUNIŞIK, R., R. ÇOŞKUN, E. YILDIRIM, S. BAYRAKTAROĞLU, (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 3. Basım, Adapazarı ARSEVEN, D. Ali, (2004), Anket Hazırlama, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara,
  • BABAKUS, E., C. C. BIENSTOCK ve J. R. V. SCOTTER, (2004), “Linking Perceived Quality and Customer Satisfaction to Store Traffic and Revenue Growth”, Decision Sciences, Volume 35, Number 4, ss. 713-737
  • BAŞ, Türker, (2005), Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara
  • CARR, David, (2005), “Personal and Interpersonal Relationships in Education and Teaching: A Virtue Ethical Perspective”, British Journal of Educational Studies, Vol.53, No.3, ss. 255–271
  • CHAMBEL, M. J. ve L. CURRAL, (2005), “Stress in Academic Life: Work Characteristics as Predictors of Student Well-being and Performance”, Applied Psychology: An International Review, Vol. 54, No. 1, ss.135–147
  • CHAPMAN, D. W., J. WEIDMAN, M. COHEN ve M. MERCER, (2005), “The Search for Quality: A Five Country Study of National Strategies to Improve Educational Quality in Central Asia”, International Journal of Educational Development, Volume 25, Issue 5 , ss. 514-530 CHEN, C. K. ve J. HUGHES, (2004), “Using Ordinal Regression Model to Analyze Student Satisfaction Questionnaires”, Association for Institutional Research, Volume 1, ss.1-13
  • CHUNG, E. ve C. MCLARNEY, (2000), “The Classroom as a Service Encounter: Suggestions for Value Creation”, Journal of Management Education, Vol. 24, No. 4, ss. 484-500 CLAYSON, Dennis E., (2005), “Within-Class Variability in Student-Teacher Evaluations: Examples and Problems”, Decision Sciences Journal of Innovative Education, Volume 3, Number 1, ss. 109-124
  • COATES, Hamish, (2005) “The Value of Student Engagement for Higher Education Quality Assurance”, Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 1, ss. 25-36
  • CRAMER, K., K. R. COLLINS, D. SNIDER ve G. FAWCETT, (2006), “The Virtual Lecture Hall: Utilisation, Effectiveness and Student Perceptions”, British Journal of Educational Technology, ss. 1-10
  • DEVEBAKAN, N., H. KOÇDOR, B. MUSAL ve G. GÜNER, (2003), “Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, ss. 30-44
  • ERDEM, F. ve J. Ö. İŞBAŞI, (2001), “Eğitim Kurumlarında Örgüt Kültürü ve Öğrenci Alt Kültürünün Algılamaları”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı 1, ss. 33-57
  • GENCEL, Ufuk, (2001), “Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Ve Akreditasyon”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 3, Sayı:3, ss.164-218
  • GÜLCAN, Y., Y. KUŞTEPELİ ve C. ALDEMİR, (2002), “Yüksek Öğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, ss. 99-114
  • HAN, K.Jin, (1998), “Brand Extensios in A Competitive Context: Effects of Competitive Targets and Product Attribute Typicality on Perceived Quality”, Academy of Marketing Science Rewiev, Number 1, ss.1-13.
  • HEYNEMAN, P. Stephen, (2004), “International Education Quality”, Economics of Education Review, Volume 23, Issue 4, ss. 441-452
  • HOFFMAN, K. D. ve M. A. KRETOVICS, (2004), “Students as Partial Employees: A Metaphor for the Student-Institution Interaction”, Innovative Higher Education, Vol. 29, No. 2, ss. 103-120
  • İBİCİOĞLU, H. ve H. DOĞAN, (2003), “Süleyman Demirel Üniversitesine Bağlı Meslek Yüksek Okullarındaki Programların Eğitim Kalitesi ve Rekabet Yeteneğine İlişkin Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 3, ss. 27-48
  • İNCEOĞLU, Metin, (2000), “Tutum-Algı-İletişim”, İmaj Yayıncılık, 3. Basım, Ankara İSLAMOĞLU, A. Hamdi, (2003), “Tüketici Davranışları”, Beta Basım, İstanbul
  • JACKSON, D. L., C. R. TEAL, S. J. RAINES, T. R. NANSEL, R. C. FORCE ve C. A. BURDSAL, (1999), “The Dimensions of Students’ Perceptions of Teaching Effectiveness”, Educational and Psychological Measurement, Vol. 59, No. 4, ss. 580-596
  • KEYS, Wendy, (2006), “Student Choices and Values in England”, European Journal of Education,Vol. 41, No. 1, ss. 85-97
  • KORUKOĞLU, Ayşen, (2003), “Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri: Ege Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, ss. 79-89
  • KOVESI, J., T. SZABO ve G. BOTA, (2004), “Quality Evaluation of the Hungarian Higher Education Based on the Opinion of the ‘Customers’: An Application at Budapest University of Technology and Economics”, European Journal of Engineering Education, Vol. 29, No. 3, ss. 389–399
  • MACLELLAN, Effie, (2005), “Conceptual Learning: The Priority for Higher Education”, British Journal of Educational Studies, Vol.53, No.2, ss. 129–147
  • MCINNIS, Craig, (2004), “Studies of Student Life: An Overview”, European Journal of Education, Vol. 39, No. 4, ss. 383-394
  • MOOGAN, Y., S. BARON, ve K. HARRIS, (1999), “Decision Making Behaviour of Potential Higher Education Student”, Higher Education Quarterly, Volume 53, Number 3, ss. 211-228
  • NEZ-TUR, V. M., J. M. PEIRO, J. RAMOS ve C. MOLINER, (2006), “Justice Perceptions as Predictors of Customer Satisfaction: The Impact of Distributive, Procedural, and Interactional Justice”, Journal of Applied Social Psychology, Vol. 36, No.1, ss. 100–119.
  • ODABAŞI, Y. ve G. BARIŞ, (2004), “Tüketici Davranışı”, MediaCat Yayınları, 4. Basım, İstanbul PEARSON, C. A. L. ve S. R. CHATTERJEE, (2004), “Expectations and Values of University Students in Transition: Evidence from an Australian Classroom”, Journal of Management Education, Vol. 24, No. 4, ss. 427-446
  • POPLI, Sapna, (2005), “Ensuring Customer Delight: A Quality Approach to Excellence in Management Education”, Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 1, ss. 17-24
  • RANDALL, John, (2002), “Quality Assurance: Meeting the Needs of the User”, Higher Education Quartely, Volume 56, No. 2, ss. 188-203
  • SHABANOV, G.A., (2005), “The Quality of Education in a Nonstate Institution of Higher Learning”, Russian Education and Society, Vol. 47, No. 10, ss. 47–59.
  • SMITH, M. E., G. A. ZSIDISIN ve L. L. ADAMS, (2005), “An Agency Theory Perspective on Student Performance Evaluation”, Decision Sciences Journal of Innovative Education, Volume 3, Number 1, ss. 29-46
  • ZHANG, Liang, (2005), “Do Measures of College Quality Matter?:The Effect of College Quality on Graduates’ Earnings”, Forthcoming in the Review of Higher Education, ss. 1-35

FAKÜLTELERİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÖĞRENCİ ALGILAMALARI: BİGA İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 2006 Sayı: 1, 144 - 160, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı, bir grup üniversite öğrencisinin öğrenim görmekte oldukları fakülte ile ilgili algılamalarını ölçmek ve bu düzeyi belirleyen olumlu ve olumsuz faktörleri irdelemektir. Araştırma, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde, anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Kapsamı dahilinde kampuse, fakülte personeline, derslere ve öğretim görevlilerine ilişkin önermeler bulunan çalışmanın ana sonuçları; 3. sınıf öğrencilerinin 4. sınıf öğrencilerine oranla fakülteye ilişkin daha olumlu düşüncelere sahip olmaları, öğrencilerin yabancı dil ve bilgisayar eğitimi ile uygulamaya yönelik eğitimin yetersiz olduğunu düşünmeleri ve 1. öğretim öğrencilerinin beklenti düzeylerinin 2. öğretim öğrencilerinin beklenti düzeylerine oranla daha yüksek olmasıdır. Ayrıca, öğrencilerin fakülteye ilişkin algılamaları ile cinsiyet ve not ortalaması değişkenleri arasında ilişki bulunamamıştır

Kaynakça

  • AAKER, A. D. ve J. G. MYERS, (1987), Advertising Management, Prentice-Hall International, Inc., Third Edition, New Jersey
  • ALTUNIŞIK, R., R. ÇOŞKUN, E. YILDIRIM, S. BAYRAKTAROĞLU, (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 3. Basım, Adapazarı ARSEVEN, D. Ali, (2004), Anket Hazırlama, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara,
  • BABAKUS, E., C. C. BIENSTOCK ve J. R. V. SCOTTER, (2004), “Linking Perceived Quality and Customer Satisfaction to Store Traffic and Revenue Growth”, Decision Sciences, Volume 35, Number 4, ss. 713-737
  • BAŞ, Türker, (2005), Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara
  • CARR, David, (2005), “Personal and Interpersonal Relationships in Education and Teaching: A Virtue Ethical Perspective”, British Journal of Educational Studies, Vol.53, No.3, ss. 255–271
  • CHAMBEL, M. J. ve L. CURRAL, (2005), “Stress in Academic Life: Work Characteristics as Predictors of Student Well-being and Performance”, Applied Psychology: An International Review, Vol. 54, No. 1, ss.135–147
  • CHAPMAN, D. W., J. WEIDMAN, M. COHEN ve M. MERCER, (2005), “The Search for Quality: A Five Country Study of National Strategies to Improve Educational Quality in Central Asia”, International Journal of Educational Development, Volume 25, Issue 5 , ss. 514-530 CHEN, C. K. ve J. HUGHES, (2004), “Using Ordinal Regression Model to Analyze Student Satisfaction Questionnaires”, Association for Institutional Research, Volume 1, ss.1-13
  • CHUNG, E. ve C. MCLARNEY, (2000), “The Classroom as a Service Encounter: Suggestions for Value Creation”, Journal of Management Education, Vol. 24, No. 4, ss. 484-500 CLAYSON, Dennis E., (2005), “Within-Class Variability in Student-Teacher Evaluations: Examples and Problems”, Decision Sciences Journal of Innovative Education, Volume 3, Number 1, ss. 109-124
  • COATES, Hamish, (2005) “The Value of Student Engagement for Higher Education Quality Assurance”, Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 1, ss. 25-36
  • CRAMER, K., K. R. COLLINS, D. SNIDER ve G. FAWCETT, (2006), “The Virtual Lecture Hall: Utilisation, Effectiveness and Student Perceptions”, British Journal of Educational Technology, ss. 1-10
  • DEVEBAKAN, N., H. KOÇDOR, B. MUSAL ve G. GÜNER, (2003), “Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, ss. 30-44
  • ERDEM, F. ve J. Ö. İŞBAŞI, (2001), “Eğitim Kurumlarında Örgüt Kültürü ve Öğrenci Alt Kültürünün Algılamaları”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı 1, ss. 33-57
  • GENCEL, Ufuk, (2001), “Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Ve Akreditasyon”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 3, Sayı:3, ss.164-218
  • GÜLCAN, Y., Y. KUŞTEPELİ ve C. ALDEMİR, (2002), “Yüksek Öğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, ss. 99-114
  • HAN, K.Jin, (1998), “Brand Extensios in A Competitive Context: Effects of Competitive Targets and Product Attribute Typicality on Perceived Quality”, Academy of Marketing Science Rewiev, Number 1, ss.1-13.
  • HEYNEMAN, P. Stephen, (2004), “International Education Quality”, Economics of Education Review, Volume 23, Issue 4, ss. 441-452
  • HOFFMAN, K. D. ve M. A. KRETOVICS, (2004), “Students as Partial Employees: A Metaphor for the Student-Institution Interaction”, Innovative Higher Education, Vol. 29, No. 2, ss. 103-120
  • İBİCİOĞLU, H. ve H. DOĞAN, (2003), “Süleyman Demirel Üniversitesine Bağlı Meslek Yüksek Okullarındaki Programların Eğitim Kalitesi ve Rekabet Yeteneğine İlişkin Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 3, ss. 27-48
  • İNCEOĞLU, Metin, (2000), “Tutum-Algı-İletişim”, İmaj Yayıncılık, 3. Basım, Ankara İSLAMOĞLU, A. Hamdi, (2003), “Tüketici Davranışları”, Beta Basım, İstanbul
  • JACKSON, D. L., C. R. TEAL, S. J. RAINES, T. R. NANSEL, R. C. FORCE ve C. A. BURDSAL, (1999), “The Dimensions of Students’ Perceptions of Teaching Effectiveness”, Educational and Psychological Measurement, Vol. 59, No. 4, ss. 580-596
  • KEYS, Wendy, (2006), “Student Choices and Values in England”, European Journal of Education,Vol. 41, No. 1, ss. 85-97
  • KORUKOĞLU, Ayşen, (2003), “Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri: Ege Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, ss. 79-89
  • KOVESI, J., T. SZABO ve G. BOTA, (2004), “Quality Evaluation of the Hungarian Higher Education Based on the Opinion of the ‘Customers’: An Application at Budapest University of Technology and Economics”, European Journal of Engineering Education, Vol. 29, No. 3, ss. 389–399
  • MACLELLAN, Effie, (2005), “Conceptual Learning: The Priority for Higher Education”, British Journal of Educational Studies, Vol.53, No.2, ss. 129–147
  • MCINNIS, Craig, (2004), “Studies of Student Life: An Overview”, European Journal of Education, Vol. 39, No. 4, ss. 383-394
  • MOOGAN, Y., S. BARON, ve K. HARRIS, (1999), “Decision Making Behaviour of Potential Higher Education Student”, Higher Education Quarterly, Volume 53, Number 3, ss. 211-228
  • NEZ-TUR, V. M., J. M. PEIRO, J. RAMOS ve C. MOLINER, (2006), “Justice Perceptions as Predictors of Customer Satisfaction: The Impact of Distributive, Procedural, and Interactional Justice”, Journal of Applied Social Psychology, Vol. 36, No.1, ss. 100–119.
  • ODABAŞI, Y. ve G. BARIŞ, (2004), “Tüketici Davranışı”, MediaCat Yayınları, 4. Basım, İstanbul PEARSON, C. A. L. ve S. R. CHATTERJEE, (2004), “Expectations and Values of University Students in Transition: Evidence from an Australian Classroom”, Journal of Management Education, Vol. 24, No. 4, ss. 427-446
  • POPLI, Sapna, (2005), “Ensuring Customer Delight: A Quality Approach to Excellence in Management Education”, Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 1, ss. 17-24
  • RANDALL, John, (2002), “Quality Assurance: Meeting the Needs of the User”, Higher Education Quartely, Volume 56, No. 2, ss. 188-203
  • SHABANOV, G.A., (2005), “The Quality of Education in a Nonstate Institution of Higher Learning”, Russian Education and Society, Vol. 47, No. 10, ss. 47–59.
  • SMITH, M. E., G. A. ZSIDISIN ve L. L. ADAMS, (2005), “An Agency Theory Perspective on Student Performance Evaluation”, Decision Sciences Journal of Innovative Education, Volume 3, Number 1, ss. 29-46
  • ZHANG, Liang, (2005), “Do Measures of College Quality Matter?:The Effect of College Quality on Graduates’ Earnings”, Forthcoming in the Review of Higher Education, ss. 1-35
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazan YELKİKALAN Burcu SÜMER Selin Temel Bu kişi benim

Nazan Yelkikalan Bu kişi benim

Burcu Sümer Bu kişi benim

Selin Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2006 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Temel, N. Y. B. S. S., Yelkikalan, N., Sümer, B., Temel, S. (2006). FAKÜLTELERİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÖĞRENCİ ALGILAMALARI: BİGA İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2006(1), 144-160.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305