Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Duygusal Zekânın, Yaşam Doyumu ve Akademik Başarıya Etkileri ve Demografik Özellikler Bağlamında Algı Farklılıkları

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 33, 1 - 11, 29.12.2017
https://doi.org/10.18493/kmusekad.399210

Öz

Bu çalışmanın amacı; bireylerin üniversite öğrenciliği dönemindeki yaşam doyumunun ve akademik başarısının gelecekteki hayatını önemli derecede etkilediği düşüncesiyle öğrencilerin sahip oldukları duygusal zekâlarının yaşam doyumuna ve akademik başarılarına etkilerini incelemektir. Ayrıca duygusal zekâ ve yaşam doyumunun bireylerin okudukları bölüm ve bazı demografik özelliklere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu amaçla İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü 3. ve 4. sınıfında okumakta olan 437 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucu elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak; T-Testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleriyle test edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre; duygusal zekanın öğrencilerin yaşam doyumlarını etkilediği görülürken, akademik başarılarını etkilemediği belirlenmiştir. Öğrencilerin okudukları bölümlerine bağlı olarak yaşam doyumları arasında anlamlı farklılıklar oluşurken, duygusal zekâları ile anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Buna göre, işletme bölümü öğrencilerinin yaşam doyumları, kamu yönetimi bölümündeki öğrencilere nazaran daha yüksek çıkmıştır. Demokratik bir tutum sergileyen ailelerin de yaşam doyumunu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin ailelerinin tutumları duygusal zekaları ile karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bunların yanı sıra öğrencilerin anne baba medeni durumu, en uzun süre yaşadığı yer, sınıfı ve öğretim türüne göre duygusal zekaları ve yaşam doyumları farklılaşmamaktadır. Fakat cinsiyete göre duygusal zekanın farklılaştığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • Brackett, M.,Rivers, S.E. ve Salovey, P.(2011), “Emotional Intelligence: Implications for Personal, Social, Academic, and Workplace Success”, Social and Personality Psychology Compass, 5(1), 88-103. Carter, V.ve Good, E. (1973), Dictionary of Education, McGraw Hill Book Company, New York. Cooper, R.K.Sawaf. A.(2003), Liderlikte Duygusal Zeka, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Çakar, U., ve Arbak, Y.(2004), “Modern Yaklaşımlar Işığında Değişen Duygu-Zekaİlişkisi ve Duygusal Zeka”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 23-48.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Bakan

Bilge Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Bakan, İ., & Güler, B. (2017). Duygusal Zekânın, Yaşam Doyumu ve Akademik Başarıya Etkileri ve Demografik Özellikler Bağlamında Algı Farklılıkları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 1-11. https://doi.org/10.18493/kmusekad.399210

Cited By






















TURİZM SEKTÖRÜNDE ALGI YÖNETİMİNİN ROLÜ
International Journal of Management and Administration
https://doi.org/10.29064/ijma.517449
















UMUDUN YAŞAM DOYUMU VE OLUMLU GELECEK BEKLENTİSİ ÜZERİNE ETKİSİ
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.30798/makuiibf.1097548













     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305