Bu çalışmanın amacı; bireylerin üniversite öğrenciliği dönemindeki yaşam doyumunun ve akademik başarısının gelecekteki hayatını önemli derecede etkilediği düşüncesiyle öğrencilerin sahip oldukları duygusal zekâlarının yaşam doyumuna ve akademik başarılarına etkilerini incelemektir. Ayrıca duygusal zekâ ve yaşam doyumunun bireylerin okudukları bölüm ve bazı demografik özelliklere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu amaçla İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü 3. ve 4. sınıfında okumakta olan 437 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucu elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak; T-Testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleriyle test edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre; duygusal zekanın öğrencilerin yaşam doyumlarını etkilediği görülürken, akademik başarılarını etkilemediği belirlenmiştir. Öğrencilerin okudukları bölümlerine bağlı olarak yaşam doyumları arasında anlamlı farklılıklar oluşurken, duygusal zekâları ile anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Buna göre, işletme bölümü öğrencilerinin yaşam doyumları, kamu yönetimi bölümündeki öğrencilere nazaran daha yüksek çıkmıştır. Demokratik bir tutum sergileyen ailelerin de yaşam doyumunu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin ailelerinin tutumları duygusal zekaları ile karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bunların yanı sıra öğrencilerin anne baba medeni durumu, en uzun süre yaşadığı yer, sınıfı ve öğretim türüne göre duygusal zekaları ve yaşam doyumları farklılaşmamaktadır. Fakat cinsiyete göre duygusal zekanın farklılaştığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 33 |