Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation on Public Relations Activities of Hotel Enterprises

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 42, 114 - 124, 27.06.2022

Öz

The goal of this study was to determine to what extent public relations activities are carried out at hotel enterprises. In this research, face-to-face interviews were made with the department managers of public relations activities at 16 hotels operating in the North Aegean Region and Southeastern Anatolia Region. Structured interview form was administered between 15 November 2021- 15 January 2022. Content analysis was carried out for the obtained data. The study concluded that while the hotel enterprises in the Southeastern Anatolia Region mostly engaged in the public relations activities of making press statements and giving advertisements, the hotel enterprises in the North Aegean Region conducted activities with news contents. It was also found out that all participants attended tourism fairs, did not show much interest in the events such as congresses, conferences, exhibitions, concerts, festivals and did not engage in sponsorship activities and corporate social responsibility practices. It was also concluded that the participants attached importance to in-company communication and tried to manage crisis periods properly.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin İtibar Yönetimine Etkileri: Örnek Bir Uygulama. (Doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. C. C. Aktan, (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk içinde (ss.7-25), İstanbul: İktisadi Girişim ve İş Ahlaki Derneği Yayını.
  • Arionesei, G. ve Ivan, P. (2013). Marketing of Tourism Destination from the Public Relations Perspective. Journal of Tourism, 2013(14), 90-95.
  • Asna, A. (1998). Public Relations: Temel Bilgiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Bhatia, A. K. (2006). The Business of Tourism: Concepts and Strategies. New Delhi: Sterling Publishers.
  • Broom, G. M. ve Sha, B. L. (2013). Cutlip and Center’s Effective Public Relations. Essex: Pearson Education.
  • Canöz, K. (2007). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Lobicilik: Ankara Ticaret Odası (ATO) Örneği. (Doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çoban, S. (2003). Kurumsal İmaj Oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk ve İnternet Uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 213-229.
  • Emir, O. (2016). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler. M. Akoğlan Kozak, (Ed.), Otel İşletmeciliği içinde (ss.131-150), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Erdoğan, G. (2018). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Uygulamaları ve İnovatif Bir Model Önerisi. (Yüksek lisans tezi), Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Hudson, S. (2008). Tourism and Hospitality Marketing: A Global Perspective. London: Sage.
  • Huertas, A. (2014). Public Relations, Tourism. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Işık, M. ve Eşitti, Ş. (2014). Erzurum Palandöken Dağı Bölgesi’nde Bulunan Otel İşletmelerinde Sürdürülen Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yönelik Bir Alan Araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 639-651.
  • Kotler, P., Rackham, N. ve Krishnaswamy, S. (2006). Ending The War between Sales and Marketing. Harvard Business Review, 84(7), 68-78.
  • Kozak, M. A., Azaltun, M., Sarıışık, M., Çakıcı, A., Sökmen, A. ve Çetinsöz, B. (2008). Otel İşletmeciliği. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kunaeva, Z. (2013). Otel İşletmeciliğinde İletişim Yönetimi ve Halkla İlişkiler. (Yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • L’etang, J., Falkheimer, J. ve Lugo, J. (2007). Public Relations and Tourism: Critical Reflections and A Research Agenda. Public Relations Review, 2007(33), 68-76.
  • Maviş, F. (2006). Otel Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Noffytasari, P. (2010). The Activities of Public Relations in Sahid Jaya Hotel Surakarta. (Final project report). Maret University, Faculty of Letter And Fıne Arts Sebelas, Surakarta.
  • Ojagov (2011). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? (8. baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Petrovici, A. (2014). Public Relations in Tourism. A Research on the Perception of the Romanian Public upon Responsible Tourism. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2014(163), 67-72.
  • Robbins, S. P. ve Coulter, M. C. (2002). Management, (7th edition). New Jersey: Prentice Hall.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (7. baskı). İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Santoso, N. R. ve Negoro, S. H. (2019). Public Relations and Tourism: Finding Public Relations’ Role in Communicating Tourist Destination. Jurnal Studi Komunikasi, 3(2), 138-150.
  • Seçen, K. (2011). Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Sürdürülen Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yönelik Bir Alan Araştırması. (Yüksek lisans tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sichula, N. (2020). An Analysis of Public Relations Practice in The Hotel Industry; A Case Study of Mika Hotels. (Bachelors degree research project). Cavendish University, Mass Communication and Public Relations, Zambia.
  • Suher, H. K. (2009). Halkla İlişkilerde Araştırma. Halkla İlişkiler içinde (ss.95), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın No:1698.
  • Summak, M. E. (2007). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Konya İli Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütsel Yapısı ve Fonksiyonlarına Yönelik Bir Araştırma. Journal of Azerbaijani Studies, 2007(14), 41-54.
  • Tandoğan, M. (2018). Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(21), 821-828.
  • Uyar Oğuz, H. ve Kasapoğlu, C. (2020). Turizm Endüstrisinde Halkla İlişkiler. S. A. Solmaz, (Ed.), Turizm Endüstrisinde Pazarlama İletişimi (Kurumsal Eksende Sektörel Örnekler ve Uygulamalar) içinde (ss.143-211). Ankara: Nobel Yayın.
  • Yavuz, C. (2008). Halkla İlişkiler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. A. (2009). Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi. Halkla İlişkiler içinde (ss.29-35). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın No:1698.
  • Zdravkovska Ilievska, A. (2018). Public Relations Management in the Tourism Industry: Needs and Perspectives. International Journal of Research in Humanities, Arts and Literature, 6(4), 83-94.

Otel İşletmelerinin Halkla İlişkiler Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 42, 114 - 124, 27.06.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerinin ne derecede uygulandığının belirlenmesidir. Araştırmada Kuzey Ege Bölgesi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki 16 adet otel işletmesinin halkla ilişkiler faaliyetlerinden sorumlu olan departman yöneticileriyle yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Yapılandırılmış olarak tasarlanan görüşme formu 15 Kasım 2021- 15 Ocak 2022 tarihleri arasında uygulanmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki otel işletmelerinin ağırlıklı olarak basına yazı yazma, reklam verme gibi halkla ilişkiler faaliyetlerine katıldıkları, Kuzey Ege Bölgesi’ndeki otel işletmelerinin ise haber niteliği taşıyan faaliyetlerde bulundukları belirlenmiştir. Tüm katılımcıların turizm fuarlarına katıldıkları, kongre, konferans, sergi, konser, festival gibi etkinliklere çok fazla ilgi göstermedikleri, sponsorluk faaliyetlerinde ve kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarında bulunmadıkları araştırmada elde edilen bir diğer bulgudur. Katılımcıların kurum içi iletişime önem verdikleri, kriz dönemlerinde süreci sağlıklı yürütme çabasında oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin İtibar Yönetimine Etkileri: Örnek Bir Uygulama. (Doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. C. C. Aktan, (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk içinde (ss.7-25), İstanbul: İktisadi Girişim ve İş Ahlaki Derneği Yayını.
  • Arionesei, G. ve Ivan, P. (2013). Marketing of Tourism Destination from the Public Relations Perspective. Journal of Tourism, 2013(14), 90-95.
  • Asna, A. (1998). Public Relations: Temel Bilgiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Bhatia, A. K. (2006). The Business of Tourism: Concepts and Strategies. New Delhi: Sterling Publishers.
  • Broom, G. M. ve Sha, B. L. (2013). Cutlip and Center’s Effective Public Relations. Essex: Pearson Education.
  • Canöz, K. (2007). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Lobicilik: Ankara Ticaret Odası (ATO) Örneği. (Doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çoban, S. (2003). Kurumsal İmaj Oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk ve İnternet Uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 213-229.
  • Emir, O. (2016). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler. M. Akoğlan Kozak, (Ed.), Otel İşletmeciliği içinde (ss.131-150), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Erdoğan, G. (2018). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Uygulamaları ve İnovatif Bir Model Önerisi. (Yüksek lisans tezi), Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Hudson, S. (2008). Tourism and Hospitality Marketing: A Global Perspective. London: Sage.
  • Huertas, A. (2014). Public Relations, Tourism. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Işık, M. ve Eşitti, Ş. (2014). Erzurum Palandöken Dağı Bölgesi’nde Bulunan Otel İşletmelerinde Sürdürülen Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yönelik Bir Alan Araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 639-651.
  • Kotler, P., Rackham, N. ve Krishnaswamy, S. (2006). Ending The War between Sales and Marketing. Harvard Business Review, 84(7), 68-78.
  • Kozak, M. A., Azaltun, M., Sarıışık, M., Çakıcı, A., Sökmen, A. ve Çetinsöz, B. (2008). Otel İşletmeciliği. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kunaeva, Z. (2013). Otel İşletmeciliğinde İletişim Yönetimi ve Halkla İlişkiler. (Yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • L’etang, J., Falkheimer, J. ve Lugo, J. (2007). Public Relations and Tourism: Critical Reflections and A Research Agenda. Public Relations Review, 2007(33), 68-76.
  • Maviş, F. (2006). Otel Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Noffytasari, P. (2010). The Activities of Public Relations in Sahid Jaya Hotel Surakarta. (Final project report). Maret University, Faculty of Letter And Fıne Arts Sebelas, Surakarta.
  • Ojagov (2011). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? (8. baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Petrovici, A. (2014). Public Relations in Tourism. A Research on the Perception of the Romanian Public upon Responsible Tourism. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2014(163), 67-72.
  • Robbins, S. P. ve Coulter, M. C. (2002). Management, (7th edition). New Jersey: Prentice Hall.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (7. baskı). İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Santoso, N. R. ve Negoro, S. H. (2019). Public Relations and Tourism: Finding Public Relations’ Role in Communicating Tourist Destination. Jurnal Studi Komunikasi, 3(2), 138-150.
  • Seçen, K. (2011). Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Sürdürülen Halkla İlişkiler Uygulamalarına Yönelik Bir Alan Araştırması. (Yüksek lisans tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sichula, N. (2020). An Analysis of Public Relations Practice in The Hotel Industry; A Case Study of Mika Hotels. (Bachelors degree research project). Cavendish University, Mass Communication and Public Relations, Zambia.
  • Suher, H. K. (2009). Halkla İlişkilerde Araştırma. Halkla İlişkiler içinde (ss.95), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın No:1698.
  • Summak, M. E. (2007). Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Konya İli Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütsel Yapısı ve Fonksiyonlarına Yönelik Bir Araştırma. Journal of Azerbaijani Studies, 2007(14), 41-54.
  • Tandoğan, M. (2018). Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(21), 821-828.
  • Uyar Oğuz, H. ve Kasapoğlu, C. (2020). Turizm Endüstrisinde Halkla İlişkiler. S. A. Solmaz, (Ed.), Turizm Endüstrisinde Pazarlama İletişimi (Kurumsal Eksende Sektörel Örnekler ve Uygulamalar) içinde (ss.143-211). Ankara: Nobel Yayın.
  • Yavuz, C. (2008). Halkla İlişkiler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. A. (2009). Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi. Halkla İlişkiler içinde (ss.29-35). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın No:1698.
  • Zdravkovska Ilievska, A. (2018). Public Relations Management in the Tourism Industry: Needs and Perspectives. International Journal of Research in Humanities, Arts and Literature, 6(4), 83-94.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neslihan Kan Sönmez

Çiğdem Özkan 0000-0002-9823-4117

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Kan Sönmez, N., & Özkan, Ç. (2022). An Investigation on Public Relations Activities of Hotel Enterprises. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24(42), 114-124.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305