Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnovatif Bir Strateji Olarak Dijital Liderliğin Teknoloji Kabul Modeli ile Analizi

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 42, 569 - 585, 27.06.2022

Öz

Teknoloji, içerisinde bulunduğumuz zaman diliminde, insanlık tarihinde hiç olmadığı kadar hızlı bir ilerleme kaydetmiş, özellikle küresel pandemi süreci, teknolojinin hayatlarımızın her alanına sirayet etmesine katalizör etkisi göstermiştir. İşletmeler perspektifinden bakılacak olursa günümüzde teknoloji; araştırma, geliştirme, üretim, dağıtım, maliyet vb. süreçlerin her birinde rekabetin ön koşuluna dönüşmüş, bunun akabinde klasik örgüt anlayışından dijital örgüt anlayışına hızlı bir geçiş süreci başlamıştır. Bu bağlamda bu çalışmada teknolojik dönüşüm ve dijitalleşme sürecinde işletmelerin önlerindeki engellerin belirlenmesi, liderin bahse konu bu dönüşüm sürecine etkisi ile yenilikçi ve stratejik bir odakla işletmelerde teknoloji kabul sürecinin ele alınıp değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, bir kamu kurumunda yönetici pozisyonunda çalışan 173 kişiden elde edilen verilerin analizi ile yürütülmüş, yapılan analizler neticesinde katılımcıların dijital dönüşüm, dijital liderlik ve yenilik stratejisi noktasında olumlu eğilim içerisinde oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abbasov, A. ve Tolay, E. (2021). Dijital Liderliğin Bireysel Performans Üzerindeki Etkisi- Azerbaycan’da Endüstri 4.0 Teknolojilerini Uygulayan Bir Firmada Araştırma. İzmir Yönetim Dergisi, 2(1), 59-74.
  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., Hoeborn, G. ve Kwiatkowski, A. (2022). Measuring the Human Dimensions of Digital Leadership for Successful Digital Transformation. Research-Technology Management, 65(3), 39-49. https://doi.org/10.1080/08956308.2022.2048588
  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., Hoeborn, G. ve Kwiatkowski, A. (2022). Measuring the Human Dimensions of Digital Leadership for Successful Digital Transformation. Research-Technology Management, 65(3), 39-49. https://doi.org/10.1080/08956308.2022.2048588
  • Akgün, İ. H. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mobil Anlık Mesajlaşma Servisi Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi: WhatsApp Örneği. International Journal of Field Education, 7(2), 166-179. https://doi.org/10.32570/ijofe.1034582
  • Alan, H. ve Köker, A. R. (2021). Stratejik liderlikten dijital stratejik liderliğe: Kavramsal ve kuramsal bir tartışma. Türkiye Siyaset Bilimi Dergisi, 4(2), 235-252.
  • Alan, H. ve Köker, A. R. (2021). Stratejik liderlikten dijital stratejik liderliğe: Kavramsal ve kuramsal bir tartışma. Türkiye Siyaset Bilimi Dergisi, 4(2), 235-252.
  • Altındağ, İ. (2020). Examining the Factors Affecting Customers’ Adoption of Mobile Banking with Structural Equation Model. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 36(2), 254-263.
  • Altındağ, İ. (2020). Examining the Factors Affecting Customers’ Adoption of Mobile Banking with Structural Equation Model. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 36(2), 254-263.
  • Aras, M., Özdemi̇r, Y. ve Bayraktaroğlu, S. (2015). The Investigation of Perceptions for Human Resource Information Systems via Technology Acceptance Model. Ege Academic Review, 15(3), 343-352.
  • Aras, M., Özdemi̇r, Y. ve Bayraktaroğlu, S. (2015). The Investigation of Perceptions for Human Resource Information Systems via Technology Acceptance Model. Ege Academic Review, 15(3), 343-352.
  • Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Prentice-Hall.
  • Bozpolat, C. ve Seyhan, H. (2020). Mobil Ödeme Teknolojisi Kabulünün Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Ampirik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 119-145. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.619852
  • Bozpolat, C. ve Seyhan, H. (2020). Mobil Ödeme Teknolojisi Kabulünün Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Ampirik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 119-145. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.619852
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demiral, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demiral, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Cahyadi, A. ve Magda, R. (2021). Digital Leadership in the Economies of the G20 Countries: A Secondary Research. Economies, 9(1), 32. https://doi.org/10.3390/economies9010032
  • Cahyadi, A. ve Magda, R. (2021). Digital Leadership in the Economies of the G20 Countries: A Secondary Research. Economies, 9(1), 32. https://doi.org/10.3390/economies9010032
  • Ci̇baroğlu, M. O. ve Turan, A. H. (2018). Elektronik Belge Yönetim Sistemlerinin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Temelinde Kullanımı: Ampirik Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 204-217. https://doi.org/10.30803/adusobed.447598
  • Ci̇baroğlu, M. O. ve Turan, A. H. (2018). Elektronik Belge Yönetim Sistemlerinin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Temelinde Kullanımı: Ampirik Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 204-217. https://doi.org/10.30803/adusobed.447598
  • Claassen, K., dos Anjos, D. R., Kettschau, J. ve Broding, H. C. (2021). How to evaluate digital leadership: A cross-sectional study. Journal of Occupational Medicine and Toxicology, 16(1), 44. https://doi.org/10.1186/s12995-021-00335-x
  • Çakir, İ. ve Kazançoğlu, İ. (2020). Sanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 305-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685067
  • Çakir, İ. ve Kazançoğlu, İ. (2020). Sanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 305-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685067
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • De Waal, B., Outvorst, F. ve Ravesteyn, P. (2016). Digital Leadership: The Objective-Subjective Dichotomy of Technology Revisited. İçinde Proceedings of the Conference on European Management Leadership and Governance (ss. 52-60). ACAD CONFERENCES LTD.
  • De Waal, B., Outvorst, F. ve Ravesteyn, P. (2016). Digital Leadership: The Objective-Subjective Dichotomy of Technology Revisited. İçinde Proceedings of the Conference on European Management Leadership and Governance (ss. 52-60). ACAD CONFERENCES LTD.
  • Doğan, M., Şen, R. ve Yilmaz, V. (2015). İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 1-22. https://doi.org/10.12780/uusbd.89010
  • Doğan, M., Şen, R. ve Yilmaz, V. (2015). İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 1-22. https://doi.org/10.12780/uusbd.89010
  • Doğrul, Ü. ve Koşar, A. (2017). Perakendecilik sektöründe tüketicilerin kasiyersiz kasalara adaptasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 101-116. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323098
  • Doğrul, Ü. ve Koşar, A. (2017). Perakendecilik sektöründe tüketicilerin kasiyersiz kasalara adaptasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 101-116. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323098
  • El Sawy, O., Amsinck, H., Kraemmergaard, P. ve Vinther, A. L. (2016). How LEGO Built the Foundations and Enterprise Capabilities for Digital Leadership. MIS Quarterly Executive, 15(2). https://aisel.aisnet.org/misqe/vol15/iss2/5
  • El Sawy, O., Amsinck, H., Kraemmergaard, P. ve Vinther, A. L. (2016). How LEGO Built the Foundations and Enterprise Capabilities for Digital Leadership. MIS Quarterly Executive, 15(2). https://aisel.aisnet.org/misqe/vol15/iss2/5
  • Eren, A. ve Kaya, M. D. (2016). Üniversite çalışanlarının elektronik belge yönetim sistemini kullanma niyetlerinin teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2(2), 157-168.
  • Eren, A. ve Kaya, M. D. (2016). Üniversite çalışanlarının elektronik belge yönetim sistemini kullanma niyetlerinin teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2(2), 157-168.
  • Esen, M. ve Büyük, K. (2015). Teknoloji kabul modeli bağlamında elektronik belge yönetim sisteminin incelenmesi: Yükseköğretim Kurulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 0-0.
  • Esen, M. ve Büyük, K. (2015). Teknoloji kabul modeli bağlamında elektronik belge yönetim sisteminin incelenmesi: Yükseköğretim Kurulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 0-0.
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1967). A behavior theory approach to the relations between beliefs about an object and the attitude toward the object. İçinde Readings in attitude theory and measurement (ss. 389-400). John Wiley ve Sons.
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1967). A behavior theory approach to the relations between beliefs about an object and the attitude toward the object. İçinde Readings in attitude theory and measurement (ss. 389-400). John Wiley ve Sons.
  • Görhan, M. F. ve Öncü, S. (2015). Interactive Whiteboard in the Eyes of Teacher and Principal: A Case Study on Perceived Ease of Use and Usefulness. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 53-77.
  • Görhan, M. F. ve Öncü, S. (2015). Interactive Whiteboard in the Eyes of Teacher and Principal: A Case Study on Perceived Ease of Use and Usefulness. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 53-77.
  • Güntepe, E. T. ve Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Güntepe, E. T. ve Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Hair, J. F., Black, C. W., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate Data Analysis (7.Baskı). Pearson Education Limited.
  • Hair, J. F., Black, C. W., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate Data Analysis (7.Baskı). Pearson Education Limited.
  • Hair, J. F., Matthews, L. M., Matthews, R. L. ve Sarstedt, M. (2017). PLS-SEM or CB-SEM: Updated guidelines on which method to use. International Journal of Multivariate Data Analysis, 1(2), 107-123. https://doi.org/10.1504/IJMDA.2017.087624
  • Hair, J. F., Matthews, L. M., Matthews, R. L. ve Sarstedt, M. (2017). PLS-SEM or CB-SEM: Updated guidelines on which method to use. International Journal of Multivariate Data Analysis, 1(2), 107-123. https://doi.org/10.1504/IJMDA.2017.087624
  • Hair, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L. ve G. Kuppelwieser, V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2), 106-121. https://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
  • Hair, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L. ve G. Kuppelwieser, V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2), 106-121. https://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
  • Kalyoncuoğlu, S. (2018). Tüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 193-213. https://doi.org/10.32709/akusosbil.434874
  • Kalyoncuoğlu, S. (2018). Tüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 193-213. https://doi.org/10.32709/akusosbil.434874
  • Kock, N. (2015). PLS-based SEM Algorithms: The Good Neighbor Assumption, Collinearity, and Nonlinearity. Information Management and Business Review, 7(2), 113-130. https://doi.org/10.22610/imbr.v7i2.1146
  • Kock, N. ve Gaskins, L. (2014). The Mediating Role of Voice and Accountability in the Relationship Between Internet Diffusion and Government Corruption in Latin America and Sub-Saharan Africa. Information Technology for Development, 20(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02681102.2013.832129
  • Kock, N. ve Gaskins, L. (2014). The Mediating Role of Voice and Accountability in the Relationship Between Internet Diffusion and Government Corruption in Latin America and Sub-Saharan Africa. Information Technology for Development, 20(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02681102.2013.832129
  • Kock, N. ve Lynn, G. (2012). Lateral Collinearity and Misleading Results in Variance-Based SEM: An Illustration and Recommendations. Journal of the Association for Information Systems, 13(7). https://doi.org/10.17705/1jais.00302
  • Kock, N. ve Lynn, G. (2012). Lateral Collinearity and Misleading Results in Variance-Based SEM: An Illustration and Recommendations. Journal of the Association for Information Systems, 13(7). https://doi.org/10.17705/1jais.00302
  • Kock, N. ve Moqbel, M. (2016). Statistical power with respect to true sample and true population paths: A PLS-based SEM illustration. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies, 8(4), 316-331. https://doi.org/10.1504/IJDATS.2016.081365
  • Kock, N. ve Moqbel, M. (2016). Statistical power with respect to true sample and true population paths: A PLS-based SEM illustration. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies, 8(4), 316-331. https://doi.org/10.1504/IJDATS.2016.081365
  • Koçoğlu, C. M. (2021). The Evaluation of Tourists’ Online Purchasing Behaviors Using Technology Acceptance Model (TAM). Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-37. https://doi.org/10.18506/anemon.627416
  • Koçoğlu, C. M. (2021). The Evaluation of Tourists’ Online Purchasing Behaviors Using Technology Acceptance Model (TAM). Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-37. https://doi.org/10.18506/anemon.627416
  • Kurt Efiloğlu, Ö. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile Belirlenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3).
  • Küçükali̇, R. ve Coşkun, H. C. (2021). Eğitimde dijitalleşme ve yapay zekânın okul yöneticiliğindeki yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 124-135. https://doi.org/10.52848/ijls.852119
  • Küçükali̇, R. ve Coşkun, H. C. (2021). Eğitimde dijitalleşme ve yapay zekânın okul yöneticiliğindeki yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 124-135. https://doi.org/10.52848/ijls.852119
  • Larjovuori, R.-L., Bordi, L., Mäkiniemi, J.-P. ve Heikkilä-Tammi, K. (2016). The role of leadership and employee well-being in organisational digitalisation. What’s Ahead in Service Research? New Perspectives for Business and Society : Reser 2016 Proceedings, 1159-1172. https://researchportal.tuni.fi/en/publications/the-role-of-leadership-and-employee-well-being-in-organisational-
  • Larjovuori, R.-L., Bordi, L., Mäkiniemi, J.-P. ve Heikkilä-Tammi, K. (2016). The role of leadership and employee well-being in organisational digitalisation. What’s Ahead in Service Research? New Perspectives for Business and Society : Reser 2016 Proceedings, 1159-1172. https://researchportal.tuni.fi/en/publications/the-role-of-leadership-and-employee-well-being-in-organisational-
  • Menzi̇, N., Önal, N. ve Çalişkan, E. (2012). Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Menzi̇, N., Önal, N. ve Çalişkan, E. (2012). Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmoko, S., Alamsjah, F. ve Elidjen, E. (2019). Digital Leadership Impacts on Developing Dynamic Capability and Strategic Alliance Based on Market Orientation. Polish Journal of Management Studies, 19(2), 285-297. https://doi.org/10.17512/pjms.2019.19.2.24
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmoko, S., Alamsjah, F. ve Elidjen, E. (2019). Digital Leadership Impacts on Developing Dynamic Capability and Strategic Alliance Based on Market Orientation. Polish Journal of Management Studies, 19(2), 285-297. https://doi.org/10.17512/pjms.2019.19.2.24
  • Orel, F. D. ve Arik, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisinin Teknoloji Kabul Modeli Aracılığıyla İncelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57, 205-232. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.701115
  • Orel, F. D. ve Arik, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisinin Teknoloji Kabul Modeli Aracılığıyla İncelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57, 205-232. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.701115
  • Özcan, H. P., Çeli̇k, Ş. S. ve Özer, A. (2019). Bireysel Müşterilerin Mobil Bankacılık Kullanım Niyetini Etkileyen Faktörler. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 475-506. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.590493
  • Özer, G., Günlük, M. ve Özcan, M. (2019). Muhasebe akademisyenlerinin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim uygulamaları kullanımına yönelik algılarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 12(1), 65-90. https://doi.org/10.29067/muvu.415133
  • Özer, G., Günlük, M. ve Özcan, M. (2019). Muhasebe akademisyenlerinin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim uygulamaları kullanımına yönelik algılarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 12(1), 65-90. https://doi.org/10.29067/muvu.415133
  • Özkan, E. ve Yeşi̇lirmak, S. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin bilgi sistemleri başarı modeli ve teknoloji kabul modeli ile incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(3), 639-650.
  • Özkan, E. ve Yeşi̇lirmak, S. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin bilgi sistemleri başarı modeli ve teknoloji kabul modeli ile incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(3), 639-650.
  • Özmen, Ö. N., Eri̇ş, E. ve Özer, P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 57-69. Polat, M. (2018). Öğretmen Adaylarının “Akıllı Telefon”a Yönelik Metaforik Algıları: Yoksa Davis En Başından Beri Haklı Mıydı? Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 5(2), 88-105.
  • Özmen, Ö. N., Eri̇ş, E. ve Özer, P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 57-69. Polat, M. (2018). Öğretmen Adaylarının “Akıllı Telefon”a Yönelik Metaforik Algıları: Yoksa Davis En Başından Beri Haklı Mıydı? Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 5(2), 88-105.
  • Ritter, B. A. ve Yoder, J. D. (2004). Gender Differences in Leader Emergence Persist Even for Dominant Women: An Updated Confirmation of Role Congruity Theory. Psychology of Women Quarterly, 28(3), 187-193. https://doi.org/10.1111/j.1471-6402.2004.00135.x
  • Ritter, B. A. ve Yoder, J. D. (2004). Gender Differences in Leader Emergence Persist Even for Dominant Women: An Updated Confirmation of Role Congruity Theory. Psychology of Women Quarterly, 28(3), 187-193. https://doi.org/10.1111/j.1471-6402.2004.00135.x
  • Sağbaş, M. ve Erdoğan, F. A. (2022). Digital Leadership: A Systematic Conceptual Literature Review. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3(1), 17-35.
  • Salancik, G. R. ve Pfeffer, J. (1978). A social information processing approach to job attitudes and task design. Administrative Science Quarterly, 23(2), 224-253. https://doi.org/10.2307/2392563
  • Salancik, G. R. ve Pfeffer, J. (1978). A social information processing approach to job attitudes and task design. Administrative Science Quarterly, 23(2), 224-253. https://doi.org/10.2307/2392563
  • Sarstedt, M. ve Ringle, C. M. (2010). Treating unobserved heterogeneity in PLS path modeling: A comparison of FIMIX-PLS with different data analysis strategies. Journal of Applied Statistics, 37(8), 1299-1318. https://doi.org/10.1080/02664760903030213
  • Sarstedt, M. ve Ringle, C. M. (2010). Treating unobserved heterogeneity in PLS path modeling: A comparison of FIMIX-PLS with different data analysis strategies. Journal of Applied Statistics, 37(8), 1299-1318. https://doi.org/10.1080/02664760903030213
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8, 23-74.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8, 23-74.
  • Seyhun, S. ve Kurtuldu, G. (2020). Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörler. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 599-627.
  • Seyhun, S. ve Kurtuldu, G. (2020). Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörler. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 599-627.
  • Sow, M. ve Aborbie, S. (2018). Impact of Leadership on Digital Transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148.
  • Sow, M. ve Aborbie, S. (2018). Impact of Leadership on Digital Transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148.
  • Susilawati, D. M., Suryanto ve Windijarto. (2021). Transforming the digital leadership to improve public service performance in the COVID-19 outbreak. Economic Annals-XXI, 188, 31-38. https://doi.org/10.21003/ea.V188-04
  • Susilawati, D. M., Suryanto ve Windijarto. (2021). Transforming the digital leadership to improve public service performance in the COVID-19 outbreak. Economic Annals-XXI, 188, 31-38. https://doi.org/10.21003/ea.V188-04
  • Şıker, P. (2011). Müşterilerin İnternet Bankacılığını Benimsemelerine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 2(2), 35-50. https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.29392
  • Şıklar, P. D. E., Tunali, Y. D. D. D. ve Gülcan, A. G. B. (2016). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 99-110. https://doi.org/10.18037/ausbd.37435
  • Şıklar, P. D. E., Tunali, Y. D. D. D. ve Gülcan, A. G. B. (2016). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 99-110. https://doi.org/10.18037/ausbd.37435
  • Taşdelen, B. ve Aydin, C. (2021). Genç Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Satın Alma Davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi: Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1741-1756. https://doi.org/10.21547/jss.915210
  • Taşdelen, B. ve Aydin, C. (2021). Genç Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Satın Alma Davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi: Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1741-1756. https://doi.org/10.21547/jss.915210
  • Tenenhaus, M., Vinzi, V. E., Chatelin, Y.-M. ve Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Computational Statistics ve Data Analysis, 48(1), 159-205. https://doi.org/10.1016/j.csda.2004.03.005
  • Tenenhaus, M., Vinzi, V. E., Chatelin, Y.-M. ve Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Computational Statistics ve Data Analysis, 48(1), 159-205. https://doi.org/10.1016/j.csda.2004.03.005
  • Toraman, Y. ve Yüksel, C. (2022). Covid-19 salgını sürecinde tüketicilerin yeni teknolojileri benimsemelerinin teknoloji kabul modeli (TKM) çerçevesinde temassız teslimat özelinde incelenmesi: Mobil uygulamalar üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(COVID-19 ÖZEL SAYISI), 17-34. https://doi.org/10.31671/doujournal.928518
  • Toraman, Y. ve Yüksel, C. (2022). Covid-19 salgını sürecinde tüketicilerin yeni teknolojileri benimsemelerinin teknoloji kabul modeli (TKM) çerçevesinde temassız teslimat özelinde incelenmesi: Mobil uygulamalar üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(COVID-19 ÖZEL SAYISI), 17-34. https://doi.org/10.31671/doujournal.928518
  • Tunç, H., Bozkurt, Ö. Ç. ve Gürbüz, H. (2018). Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 2(6), 28-42.
  • Turan, A. H. ve Özgen, F. B. (2009). Türkiye’de e-beyanname sisteminin benimsenmesi: geliştirilmiş teknoloji kabul modeli ile ampirik bir çalışma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(1), 134-147.
  • Turan, B. ve Haşi̇t, G. (2014). Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(1), 109-119.
  • Turan, B. ve Haşi̇t, G. (2014). Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(1), 109-119.
  • Wilson, E. J. (2004). Leadership in the digital age. İçinde G. R. Goethals, G. J. Sorenson, ve J. M. Burns (Ed.), Encyclopedia of leadership (1. bs, ss. 858-861). Sage Publications.
  • Wilson, E. J. (2004). Leadership in the digital age. İçinde G. R. Goethals, G. J. Sorenson, ve J. M. Burns (Ed.), Encyclopedia of leadership (1. bs, ss. 858-861). Sage Publications.
  • Wold, H. (1974). Causal flows with latent variables: Partings of the ways in the light of NIPALS modelling. European Economic Review, 5(1), 67-86. https://doi.org/10.1016/0014-2921(74)90008-7
  • Wold, H. (1974). Causal flows with latent variables: Partings of the ways in the light of NIPALS modelling. European Economic Review, 5(1), 67-86. https://doi.org/10.1016/0014-2921(74)90008-7
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yeke, S., Ceran, E. B. ve Pinar, R. İ. (2019). Teknoloji kabul modeli çerçevesinde çalışanların elektronik belge sistemini kullanmaya yönelik tutumu: Kamu sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 159-168.
  • Yeke, S., Ceran, E. B. ve Pinar, R. İ. (2019). Teknoloji kabul modeli çerçevesinde çalışanların elektronik belge sistemini kullanmaya yönelik tutumu: Kamu sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 159-168.
  • Yılmaz, Ö. (2018). Tüketicilerin Online Alışveriş Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 331-346. https://doi.org/10.32709/akusosbil.478718
  • Yılmaz, Ö. (2018). Tüketicilerin Online Alışveriş Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 331-346. https://doi.org/10.32709/akusosbil.478718
  • Yolcu, H. ve Özdemi̇r, A. (2020). E-belediyecilik hizmetlerinin teknoloji kabul modeli ile değerlendirilmesi: Palandöken Belediyesi örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 215-238.
  • Yörük, T., Akar, N. ve Erdoğan, H. (2020). Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Yapısal Eşitlik Modeli ile Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 431-449.
  • Yörük, T., Akar, N. ve Erdoğan, H. (2020). Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Yapısal Eşitlik Modeli ile Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 431-449.
  • Zeike, S., Bradbury, K., Lindert, L. ve Pfaff, H. (2019). Digital Leadership Skills and Associations with Psychological Well-Being. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2628. https://doi.org/10.3390/ijerph16142628
  • Zeike, S., Bradbury, K., Lindert, L. ve Pfaff, H. (2019). Digital Leadership Skills and Associations with Psychological Well-Being. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2628. https://doi.org/10.3390/ijerph16142628
  • Zhong, L. (2017). Indicators of Digital Leadership in the Context of K-12 Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE), 10(1). https://doi.org/10.18785/jetde.1001.03
  • Zhong, L. (2017). Indicators of Digital Leadership in the Context of K-12 Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE), 10(1). https://doi.org/10.18785/jetde.1001.03
  • Zupancic, T., Verbeke, J., Achten, H. ve Herneoja, A. (2016). Digital Leadership. 63-68. http://ecaade.org/downloads/eCAADe2016_volume1_lowres.pdf

Digital Leadership Analysis with Technology Acceptance Model as An Innovative Strategy

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 42, 569 - 585, 27.06.2022

Öz

Technology has progressed faster than ever before in the history of humanity in the time we live in, and especially the global pandemic process has mediated the penetration of technology into every aspect of our lives and has had an accelerating effect. Technology; research, development, production, distribution, cost, etc. in enterprises. in this period. It has become a precondition for competition in each of the processes. In this process, there has been a rapid transition from the classical understanding of organization to the understanding of digital organization. In this context, in this study, it is aimed to determine the obstacles in front of the enterprises in the process of technological transformation and digitalization, the effect of the leader on this transformation process and the technology adoption process in enterprises with an innovative and strategic. The research was carried out by analyzing the data obtained from 173 people working in a managerial position in a public institution. As a result of the analyzes made, it has been determined that the participants are in a positive trend in terms of digital transformation, digital leadership and innovation strategy.

Kaynakça

  • Abbasov, A. ve Tolay, E. (2021). Dijital Liderliğin Bireysel Performans Üzerindeki Etkisi- Azerbaycan’da Endüstri 4.0 Teknolojilerini Uygulayan Bir Firmada Araştırma. İzmir Yönetim Dergisi, 2(1), 59-74.
  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., Hoeborn, G. ve Kwiatkowski, A. (2022). Measuring the Human Dimensions of Digital Leadership for Successful Digital Transformation. Research-Technology Management, 65(3), 39-49. https://doi.org/10.1080/08956308.2022.2048588
  • Abbu, H., Mugge, P., Gudergan, G., Hoeborn, G. ve Kwiatkowski, A. (2022). Measuring the Human Dimensions of Digital Leadership for Successful Digital Transformation. Research-Technology Management, 65(3), 39-49. https://doi.org/10.1080/08956308.2022.2048588
  • Akgün, İ. H. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mobil Anlık Mesajlaşma Servisi Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi: WhatsApp Örneği. International Journal of Field Education, 7(2), 166-179. https://doi.org/10.32570/ijofe.1034582
  • Alan, H. ve Köker, A. R. (2021). Stratejik liderlikten dijital stratejik liderliğe: Kavramsal ve kuramsal bir tartışma. Türkiye Siyaset Bilimi Dergisi, 4(2), 235-252.
  • Alan, H. ve Köker, A. R. (2021). Stratejik liderlikten dijital stratejik liderliğe: Kavramsal ve kuramsal bir tartışma. Türkiye Siyaset Bilimi Dergisi, 4(2), 235-252.
  • Altındağ, İ. (2020). Examining the Factors Affecting Customers’ Adoption of Mobile Banking with Structural Equation Model. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 36(2), 254-263.
  • Altındağ, İ. (2020). Examining the Factors Affecting Customers’ Adoption of Mobile Banking with Structural Equation Model. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 36(2), 254-263.
  • Aras, M., Özdemi̇r, Y. ve Bayraktaroğlu, S. (2015). The Investigation of Perceptions for Human Resource Information Systems via Technology Acceptance Model. Ege Academic Review, 15(3), 343-352.
  • Aras, M., Özdemi̇r, Y. ve Bayraktaroğlu, S. (2015). The Investigation of Perceptions for Human Resource Information Systems via Technology Acceptance Model. Ege Academic Review, 15(3), 343-352.
  • Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Prentice-Hall.
  • Bozpolat, C. ve Seyhan, H. (2020). Mobil Ödeme Teknolojisi Kabulünün Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Ampirik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 119-145. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.619852
  • Bozpolat, C. ve Seyhan, H. (2020). Mobil Ödeme Teknolojisi Kabulünün Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Ampirik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 119-145. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.619852
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demiral, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demiral, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Cahyadi, A. ve Magda, R. (2021). Digital Leadership in the Economies of the G20 Countries: A Secondary Research. Economies, 9(1), 32. https://doi.org/10.3390/economies9010032
  • Cahyadi, A. ve Magda, R. (2021). Digital Leadership in the Economies of the G20 Countries: A Secondary Research. Economies, 9(1), 32. https://doi.org/10.3390/economies9010032
  • Ci̇baroğlu, M. O. ve Turan, A. H. (2018). Elektronik Belge Yönetim Sistemlerinin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Temelinde Kullanımı: Ampirik Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 204-217. https://doi.org/10.30803/adusobed.447598
  • Ci̇baroğlu, M. O. ve Turan, A. H. (2018). Elektronik Belge Yönetim Sistemlerinin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Temelinde Kullanımı: Ampirik Bir Değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 204-217. https://doi.org/10.30803/adusobed.447598
  • Claassen, K., dos Anjos, D. R., Kettschau, J. ve Broding, H. C. (2021). How to evaluate digital leadership: A cross-sectional study. Journal of Occupational Medicine and Toxicology, 16(1), 44. https://doi.org/10.1186/s12995-021-00335-x
  • Çakir, İ. ve Kazançoğlu, İ. (2020). Sanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 305-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685067
  • Çakir, İ. ve Kazançoğlu, İ. (2020). Sanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 305-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685067
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • De Waal, B., Outvorst, F. ve Ravesteyn, P. (2016). Digital Leadership: The Objective-Subjective Dichotomy of Technology Revisited. İçinde Proceedings of the Conference on European Management Leadership and Governance (ss. 52-60). ACAD CONFERENCES LTD.
  • De Waal, B., Outvorst, F. ve Ravesteyn, P. (2016). Digital Leadership: The Objective-Subjective Dichotomy of Technology Revisited. İçinde Proceedings of the Conference on European Management Leadership and Governance (ss. 52-60). ACAD CONFERENCES LTD.
  • Doğan, M., Şen, R. ve Yilmaz, V. (2015). İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 1-22. https://doi.org/10.12780/uusbd.89010
  • Doğan, M., Şen, R. ve Yilmaz, V. (2015). İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 1-22. https://doi.org/10.12780/uusbd.89010
  • Doğrul, Ü. ve Koşar, A. (2017). Perakendecilik sektöründe tüketicilerin kasiyersiz kasalara adaptasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 101-116. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323098
  • Doğrul, Ü. ve Koşar, A. (2017). Perakendecilik sektöründe tüketicilerin kasiyersiz kasalara adaptasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 101-116. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323098
  • El Sawy, O., Amsinck, H., Kraemmergaard, P. ve Vinther, A. L. (2016). How LEGO Built the Foundations and Enterprise Capabilities for Digital Leadership. MIS Quarterly Executive, 15(2). https://aisel.aisnet.org/misqe/vol15/iss2/5
  • El Sawy, O., Amsinck, H., Kraemmergaard, P. ve Vinther, A. L. (2016). How LEGO Built the Foundations and Enterprise Capabilities for Digital Leadership. MIS Quarterly Executive, 15(2). https://aisel.aisnet.org/misqe/vol15/iss2/5
  • Eren, A. ve Kaya, M. D. (2016). Üniversite çalışanlarının elektronik belge yönetim sistemini kullanma niyetlerinin teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2(2), 157-168.
  • Eren, A. ve Kaya, M. D. (2016). Üniversite çalışanlarının elektronik belge yönetim sistemini kullanma niyetlerinin teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2(2), 157-168.
  • Esen, M. ve Büyük, K. (2015). Teknoloji kabul modeli bağlamında elektronik belge yönetim sisteminin incelenmesi: Yükseköğretim Kurulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 0-0.
  • Esen, M. ve Büyük, K. (2015). Teknoloji kabul modeli bağlamında elektronik belge yönetim sisteminin incelenmesi: Yükseköğretim Kurulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 0-0.
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1967). A behavior theory approach to the relations between beliefs about an object and the attitude toward the object. İçinde Readings in attitude theory and measurement (ss. 389-400). John Wiley ve Sons.
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1967). A behavior theory approach to the relations between beliefs about an object and the attitude toward the object. İçinde Readings in attitude theory and measurement (ss. 389-400). John Wiley ve Sons.
  • Görhan, M. F. ve Öncü, S. (2015). Interactive Whiteboard in the Eyes of Teacher and Principal: A Case Study on Perceived Ease of Use and Usefulness. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 53-77.
  • Görhan, M. F. ve Öncü, S. (2015). Interactive Whiteboard in the Eyes of Teacher and Principal: A Case Study on Perceived Ease of Use and Usefulness. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 53-77.
  • Güntepe, E. T. ve Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Güntepe, E. T. ve Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Hair, J. F., Black, C. W., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate Data Analysis (7.Baskı). Pearson Education Limited.
  • Hair, J. F., Black, C. W., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate Data Analysis (7.Baskı). Pearson Education Limited.
  • Hair, J. F., Matthews, L. M., Matthews, R. L. ve Sarstedt, M. (2017). PLS-SEM or CB-SEM: Updated guidelines on which method to use. International Journal of Multivariate Data Analysis, 1(2), 107-123. https://doi.org/10.1504/IJMDA.2017.087624
  • Hair, J. F., Matthews, L. M., Matthews, R. L. ve Sarstedt, M. (2017). PLS-SEM or CB-SEM: Updated guidelines on which method to use. International Journal of Multivariate Data Analysis, 1(2), 107-123. https://doi.org/10.1504/IJMDA.2017.087624
  • Hair, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L. ve G. Kuppelwieser, V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2), 106-121. https://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
  • Hair, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L. ve G. Kuppelwieser, V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2), 106-121. https://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
  • Kalyoncuoğlu, S. (2018). Tüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 193-213. https://doi.org/10.32709/akusosbil.434874
  • Kalyoncuoğlu, S. (2018). Tüketicilerin Online Alışverişlerindeki Sanal Kart Kullanımlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 193-213. https://doi.org/10.32709/akusosbil.434874
  • Kock, N. (2015). PLS-based SEM Algorithms: The Good Neighbor Assumption, Collinearity, and Nonlinearity. Information Management and Business Review, 7(2), 113-130. https://doi.org/10.22610/imbr.v7i2.1146
  • Kock, N. ve Gaskins, L. (2014). The Mediating Role of Voice and Accountability in the Relationship Between Internet Diffusion and Government Corruption in Latin America and Sub-Saharan Africa. Information Technology for Development, 20(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02681102.2013.832129
  • Kock, N. ve Gaskins, L. (2014). The Mediating Role of Voice and Accountability in the Relationship Between Internet Diffusion and Government Corruption in Latin America and Sub-Saharan Africa. Information Technology for Development, 20(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02681102.2013.832129
  • Kock, N. ve Lynn, G. (2012). Lateral Collinearity and Misleading Results in Variance-Based SEM: An Illustration and Recommendations. Journal of the Association for Information Systems, 13(7). https://doi.org/10.17705/1jais.00302
  • Kock, N. ve Lynn, G. (2012). Lateral Collinearity and Misleading Results in Variance-Based SEM: An Illustration and Recommendations. Journal of the Association for Information Systems, 13(7). https://doi.org/10.17705/1jais.00302
  • Kock, N. ve Moqbel, M. (2016). Statistical power with respect to true sample and true population paths: A PLS-based SEM illustration. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies, 8(4), 316-331. https://doi.org/10.1504/IJDATS.2016.081365
  • Kock, N. ve Moqbel, M. (2016). Statistical power with respect to true sample and true population paths: A PLS-based SEM illustration. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies, 8(4), 316-331. https://doi.org/10.1504/IJDATS.2016.081365
  • Koçoğlu, C. M. (2021). The Evaluation of Tourists’ Online Purchasing Behaviors Using Technology Acceptance Model (TAM). Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-37. https://doi.org/10.18506/anemon.627416
  • Koçoğlu, C. M. (2021). The Evaluation of Tourists’ Online Purchasing Behaviors Using Technology Acceptance Model (TAM). Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-37. https://doi.org/10.18506/anemon.627416
  • Kurt Efiloğlu, Ö. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile Belirlenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3).
  • Küçükali̇, R. ve Coşkun, H. C. (2021). Eğitimde dijitalleşme ve yapay zekânın okul yöneticiliğindeki yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 124-135. https://doi.org/10.52848/ijls.852119
  • Küçükali̇, R. ve Coşkun, H. C. (2021). Eğitimde dijitalleşme ve yapay zekânın okul yöneticiliğindeki yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 4(2), 124-135. https://doi.org/10.52848/ijls.852119
  • Larjovuori, R.-L., Bordi, L., Mäkiniemi, J.-P. ve Heikkilä-Tammi, K. (2016). The role of leadership and employee well-being in organisational digitalisation. What’s Ahead in Service Research? New Perspectives for Business and Society : Reser 2016 Proceedings, 1159-1172. https://researchportal.tuni.fi/en/publications/the-role-of-leadership-and-employee-well-being-in-organisational-
  • Larjovuori, R.-L., Bordi, L., Mäkiniemi, J.-P. ve Heikkilä-Tammi, K. (2016). The role of leadership and employee well-being in organisational digitalisation. What’s Ahead in Service Research? New Perspectives for Business and Society : Reser 2016 Proceedings, 1159-1172. https://researchportal.tuni.fi/en/publications/the-role-of-leadership-and-employee-well-being-in-organisational-
  • Menzi̇, N., Önal, N. ve Çalişkan, E. (2012). Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Menzi̇, N., Önal, N. ve Çalişkan, E. (2012). Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmoko, S., Alamsjah, F. ve Elidjen, E. (2019). Digital Leadership Impacts on Developing Dynamic Capability and Strategic Alliance Based on Market Orientation. Polish Journal of Management Studies, 19(2), 285-297. https://doi.org/10.17512/pjms.2019.19.2.24
  • Mihardjo, L. W. W., Sasmoko, S., Alamsjah, F. ve Elidjen, E. (2019). Digital Leadership Impacts on Developing Dynamic Capability and Strategic Alliance Based on Market Orientation. Polish Journal of Management Studies, 19(2), 285-297. https://doi.org/10.17512/pjms.2019.19.2.24
  • Orel, F. D. ve Arik, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisinin Teknoloji Kabul Modeli Aracılığıyla İncelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57, 205-232. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.701115
  • Orel, F. D. ve Arik, A. (2020). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisinin Teknoloji Kabul Modeli Aracılığıyla İncelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57, 205-232. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.701115
  • Özcan, H. P., Çeli̇k, Ş. S. ve Özer, A. (2019). Bireysel Müşterilerin Mobil Bankacılık Kullanım Niyetini Etkileyen Faktörler. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 475-506. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.590493
  • Özer, G., Günlük, M. ve Özcan, M. (2019). Muhasebe akademisyenlerinin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim uygulamaları kullanımına yönelik algılarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 12(1), 65-90. https://doi.org/10.29067/muvu.415133
  • Özer, G., Günlük, M. ve Özcan, M. (2019). Muhasebe akademisyenlerinin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim uygulamaları kullanımına yönelik algılarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 12(1), 65-90. https://doi.org/10.29067/muvu.415133
  • Özkan, E. ve Yeşi̇lirmak, S. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin bilgi sistemleri başarı modeli ve teknoloji kabul modeli ile incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(3), 639-650.
  • Özkan, E. ve Yeşi̇lirmak, S. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin bilgi sistemleri başarı modeli ve teknoloji kabul modeli ile incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(3), 639-650.
  • Özmen, Ö. N., Eri̇ş, E. ve Özer, P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 57-69. Polat, M. (2018). Öğretmen Adaylarının “Akıllı Telefon”a Yönelik Metaforik Algıları: Yoksa Davis En Başından Beri Haklı Mıydı? Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 5(2), 88-105.
  • Özmen, Ö. N., Eri̇ş, E. ve Özer, P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 57-69. Polat, M. (2018). Öğretmen Adaylarının “Akıllı Telefon”a Yönelik Metaforik Algıları: Yoksa Davis En Başından Beri Haklı Mıydı? Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 5(2), 88-105.
  • Ritter, B. A. ve Yoder, J. D. (2004). Gender Differences in Leader Emergence Persist Even for Dominant Women: An Updated Confirmation of Role Congruity Theory. Psychology of Women Quarterly, 28(3), 187-193. https://doi.org/10.1111/j.1471-6402.2004.00135.x
  • Ritter, B. A. ve Yoder, J. D. (2004). Gender Differences in Leader Emergence Persist Even for Dominant Women: An Updated Confirmation of Role Congruity Theory. Psychology of Women Quarterly, 28(3), 187-193. https://doi.org/10.1111/j.1471-6402.2004.00135.x
  • Sağbaş, M. ve Erdoğan, F. A. (2022). Digital Leadership: A Systematic Conceptual Literature Review. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3(1), 17-35.
  • Salancik, G. R. ve Pfeffer, J. (1978). A social information processing approach to job attitudes and task design. Administrative Science Quarterly, 23(2), 224-253. https://doi.org/10.2307/2392563
  • Salancik, G. R. ve Pfeffer, J. (1978). A social information processing approach to job attitudes and task design. Administrative Science Quarterly, 23(2), 224-253. https://doi.org/10.2307/2392563
  • Sarstedt, M. ve Ringle, C. M. (2010). Treating unobserved heterogeneity in PLS path modeling: A comparison of FIMIX-PLS with different data analysis strategies. Journal of Applied Statistics, 37(8), 1299-1318. https://doi.org/10.1080/02664760903030213
  • Sarstedt, M. ve Ringle, C. M. (2010). Treating unobserved heterogeneity in PLS path modeling: A comparison of FIMIX-PLS with different data analysis strategies. Journal of Applied Statistics, 37(8), 1299-1318. https://doi.org/10.1080/02664760903030213
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8, 23-74.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures. Methods of Psychological Research Online, 8, 23-74.
  • Seyhun, S. ve Kurtuldu, G. (2020). Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörler. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 599-627.
  • Seyhun, S. ve Kurtuldu, G. (2020). Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Mobil Alışveriş Uygulamalarının Benimsenmesini Etkileyen Faktörler. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 599-627.
  • Sow, M. ve Aborbie, S. (2018). Impact of Leadership on Digital Transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148.
  • Sow, M. ve Aborbie, S. (2018). Impact of Leadership on Digital Transformation. Business and Economic Research, 8(3), 139-148.
  • Susilawati, D. M., Suryanto ve Windijarto. (2021). Transforming the digital leadership to improve public service performance in the COVID-19 outbreak. Economic Annals-XXI, 188, 31-38. https://doi.org/10.21003/ea.V188-04
  • Susilawati, D. M., Suryanto ve Windijarto. (2021). Transforming the digital leadership to improve public service performance in the COVID-19 outbreak. Economic Annals-XXI, 188, 31-38. https://doi.org/10.21003/ea.V188-04
  • Şıker, P. (2011). Müşterilerin İnternet Bankacılığını Benimsemelerine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 2(2), 35-50. https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.29392
  • Şıklar, P. D. E., Tunali, Y. D. D. D. ve Gülcan, A. G. B. (2016). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 99-110. https://doi.org/10.18037/ausbd.37435
  • Şıklar, P. D. E., Tunali, Y. D. D. D. ve Gülcan, A. G. B. (2016). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 99-110. https://doi.org/10.18037/ausbd.37435
  • Taşdelen, B. ve Aydin, C. (2021). Genç Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Satın Alma Davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi: Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1741-1756. https://doi.org/10.21547/jss.915210
  • Taşdelen, B. ve Aydin, C. (2021). Genç Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Satın Alma Davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi: Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1741-1756. https://doi.org/10.21547/jss.915210
  • Tenenhaus, M., Vinzi, V. E., Chatelin, Y.-M. ve Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Computational Statistics ve Data Analysis, 48(1), 159-205. https://doi.org/10.1016/j.csda.2004.03.005
  • Tenenhaus, M., Vinzi, V. E., Chatelin, Y.-M. ve Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Computational Statistics ve Data Analysis, 48(1), 159-205. https://doi.org/10.1016/j.csda.2004.03.005
  • Toraman, Y. ve Yüksel, C. (2022). Covid-19 salgını sürecinde tüketicilerin yeni teknolojileri benimsemelerinin teknoloji kabul modeli (TKM) çerçevesinde temassız teslimat özelinde incelenmesi: Mobil uygulamalar üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(COVID-19 ÖZEL SAYISI), 17-34. https://doi.org/10.31671/doujournal.928518
  • Toraman, Y. ve Yüksel, C. (2022). Covid-19 salgını sürecinde tüketicilerin yeni teknolojileri benimsemelerinin teknoloji kabul modeli (TKM) çerçevesinde temassız teslimat özelinde incelenmesi: Mobil uygulamalar üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(COVID-19 ÖZEL SAYISI), 17-34. https://doi.org/10.31671/doujournal.928518
  • Tunç, H., Bozkurt, Ö. Ç. ve Gürbüz, H. (2018). Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 2(6), 28-42.
  • Turan, A. H. ve Özgen, F. B. (2009). Türkiye’de e-beyanname sisteminin benimsenmesi: geliştirilmiş teknoloji kabul modeli ile ampirik bir çalışma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(1), 134-147.
  • Turan, B. ve Haşi̇t, G. (2014). Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(1), 109-119.
  • Turan, B. ve Haşi̇t, G. (2014). Teknoloji Kabul Modeli ve Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(1), 109-119.
  • Wilson, E. J. (2004). Leadership in the digital age. İçinde G. R. Goethals, G. J. Sorenson, ve J. M. Burns (Ed.), Encyclopedia of leadership (1. bs, ss. 858-861). Sage Publications.
  • Wilson, E. J. (2004). Leadership in the digital age. İçinde G. R. Goethals, G. J. Sorenson, ve J. M. Burns (Ed.), Encyclopedia of leadership (1. bs, ss. 858-861). Sage Publications.
  • Wold, H. (1974). Causal flows with latent variables: Partings of the ways in the light of NIPALS modelling. European Economic Review, 5(1), 67-86. https://doi.org/10.1016/0014-2921(74)90008-7
  • Wold, H. (1974). Causal flows with latent variables: Partings of the ways in the light of NIPALS modelling. European Economic Review, 5(1), 67-86. https://doi.org/10.1016/0014-2921(74)90008-7
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yeke, S., Ceran, E. B. ve Pinar, R. İ. (2019). Teknoloji kabul modeli çerçevesinde çalışanların elektronik belge sistemini kullanmaya yönelik tutumu: Kamu sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 159-168.
  • Yeke, S., Ceran, E. B. ve Pinar, R. İ. (2019). Teknoloji kabul modeli çerçevesinde çalışanların elektronik belge sistemini kullanmaya yönelik tutumu: Kamu sektöründe bir uygulama. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 159-168.
  • Yılmaz, Ö. (2018). Tüketicilerin Online Alışveriş Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 331-346. https://doi.org/10.32709/akusosbil.478718
  • Yılmaz, Ö. (2018). Tüketicilerin Online Alışveriş Niyetlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 331-346. https://doi.org/10.32709/akusosbil.478718
  • Yolcu, H. ve Özdemi̇r, A. (2020). E-belediyecilik hizmetlerinin teknoloji kabul modeli ile değerlendirilmesi: Palandöken Belediyesi örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 215-238.
  • Yörük, T., Akar, N. ve Erdoğan, H. (2020). Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Yapısal Eşitlik Modeli ile Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 431-449.
  • Yörük, T., Akar, N. ve Erdoğan, H. (2020). Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Yapısal Eşitlik Modeli ile Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 431-449.
  • Zeike, S., Bradbury, K., Lindert, L. ve Pfaff, H. (2019). Digital Leadership Skills and Associations with Psychological Well-Being. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2628. https://doi.org/10.3390/ijerph16142628
  • Zeike, S., Bradbury, K., Lindert, L. ve Pfaff, H. (2019). Digital Leadership Skills and Associations with Psychological Well-Being. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2628. https://doi.org/10.3390/ijerph16142628
  • Zhong, L. (2017). Indicators of Digital Leadership in the Context of K-12 Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE), 10(1). https://doi.org/10.18785/jetde.1001.03
  • Zhong, L. (2017). Indicators of Digital Leadership in the Context of K-12 Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE), 10(1). https://doi.org/10.18785/jetde.1001.03
  • Zupancic, T., Verbeke, J., Achten, H. ve Herneoja, A. (2016). Digital Leadership. 63-68. http://ecaade.org/downloads/eCAADe2016_volume1_lowres.pdf
Toplam 126 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ethem Topçuoğlu 0000-0003-3563-0566

Onur Kavak 0000-0002-8623-614X

M. Akif Yenikaya Bu kişi benim 0000-0002-3624-722X

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Topçuoğlu, E., Kavak, O., & Yenikaya, M. A. (2022). İnovatif Bir Strateji Olarak Dijital Liderliğin Teknoloji Kabul Modeli ile Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24(42), 569-585.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305