Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A COMPARISON IN TERMS OF ACCOUNTING EDUCATION AT THE HIGHER EDUCATION LEVEL: THE CASE OF TÜRKİYE AND ENGLAND

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1040 - 1060, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1464657

Öz

The quality of a country's accounting education is closely related to the educational programs. Especially in accounting education, the number of accounting courses given, their credits, and course contents significantly affect the results of the education process. For this reason, an international comparison is made in the study to evaluate the quality of accounting education in Türkiye. In the study, first, explanations are made about the education system and accounting education in Türkiye and England. Then, the higher education programs of Marmara University, Faculty of Business Administration, Department of Business Administration, which stands out in accounting education in Türkiye, and the Accounting Department of The University of Manchester, Alliance Manchester Business School in England, are compared. The study results reveal similar and different points regarding accounting education at the higher education level between the two institutions. In the England example, it is seen that entrepreneurial university quality is at the forefront, and there are more application-oriented education programs compared to Türkiye.

Kaynakça

  • Akdogan, N. and Umut Doğan, D. (2022). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Dünü Bugünü ve Geleceği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 390-414.
  • Aksu, İ. and Gül, M. (2018). Lisansüstü Programlardaki Muhasebe Derslerinin Dünya ve Türkiye Üniversiteleri Açısından Karşılaştırılması. İnönü University International Journal of Social Sciences, 7(1), 96-117.
  • Apostolou, B., Churyk, N. T., Hassell, J. M. and Matuszewski, L. (2022). Accounting Education Literature Review (2022). Journal of Accounting Education, 63(100831).
  • Aslan, T. and Baral, G. Türkiye ve İngiltere’deki Üniversitelerde Muhasebe Eğitiminin Lisans Düzeyinde Karşılaştırılmalı Analizi. Scientific Journal of Finance and Financial Law Studies, 4(1), 1-11.
  • Banar, K. and Aslan, Ü. (2009). İktisat Politikalarının, Yasal Politikaların ve Teknolojik Gelişmelerin Yüksek Öğretimde Muhasebe Eğitimine Olan Etkisi, EİTİA ve Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği. Muhasebe Finansman Dergisi, 42, 90-102.
  • Bayrakçıoğlu, S. (2021). Türkiye’de Ön Lisans Muhasebe Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2004-2020). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 91, 103-118 .
  • Bekçi, İ., Karataş, Ö. N., Kıymık, H. and Bitlisli, F. (2016). The Comparison of Accounting Education Given in Turkey and in The USA: Case of Marmara University and The University of Texas. International Journal of Business, Economics, and Management Perspectives, 1(2), 1-16.
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. and Ömürbek, N. (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 29, 166-175.
  • Cavlak, H. , Cebeci, Y., Güneş, N. and Tan, Ö. F. (2021). Muhasebe Eğitimi ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 89, 75-100.
  • Delice, F. and Ezin, Y. (2022). Z Kuşağının Muhasebe Eğitimine Bakış Açısı ve Muhasebe Eğitiminden Beklentisi Üzerine Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Deran, A., Erduru, İ. and Özşahin Koç, F. (2022). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarında Yer Alan Denetim Dersi Müfredatının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 566-578.
  • Dinç, E. (2008). Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 90-106.
  • Durmuş, M. A. and İçerli, M. Y. (2023). Görsel Materyal Kullanımının Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi: Aksaray Üniversitesi'nde Bir Uygulama. İşletme, 4(1), 57-84.
  • Dursun, A. (2006). Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Erdoğan, S., Çakmak Sel, B. and Coşkun Arslan, M. (2019). Amerika ve Asya Kıtalarında Muhasebe Eğitimi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos Özel sayısı, 637-656.
  • Ergün, İ., Kaldırım, Z. and Özcan, İ. (2022). İşletme ve Muhasebe Eğitimi Müfredatı Yeterince Sürdürülebilir mi? Türkiye ve Diğer Ülke Üniversitelerinin Müfredatlarının Doküman Analizi ile Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 314-324 .
  • Ertuğrul, İ. and Özdemir, S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Gökçen, G., Ataman, B., Cebeci, Y. and Cavlak, H. (2015). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarındaki Muhasebe Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(44), 121-145.
  • Gücenme Gencoğlu, Ü. and Arsoy Poray, A., (2006). Accounting Education in The History Of Turkish Republic. Mali Çözüm Dergisi, Özel Sayı, 74-93.
  • Gücenme, Ü. (2006). 1979-2005 Yılları Arasında Düzenlenen Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumları Üzerine Bir Değerlendirme. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 31, 33-40 .
  • Gül, M. and Aksu, İ. (2022). Analysis Of Accounting Education at The World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 94, 207-222.
  • Günaydın, A. and Uzunoğlu, H. (2022). Teknolojik Yenilikler Işığında Muhasebe Eğitimi ve Muhasebe Mesleğine İlişkin Yazınsal Bakış. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 2(2), 92-102.
  • Gürbüz, C., Kıymık, H. and Bitlisli, F. (2021). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi Konusunda Yapılan Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24(1), 173- 186.
  • Güvemli O., Güvemli B. and Aslan M., (2018). Cumhuriyet’in Muhasebe Düşüncesinde İkinci Evre: Liberal İktisat Politikalarının Uygulanma Dönemi (1950-1980). Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, 14, 157-201.
  • Güvemli, O. (1995). Türk Devletleri Muhasebe Tarihi Osmanlı İmparatorluğuna Kadar. 1. Cilt, İstanbul: Avcıol Basım Yayın.
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Hatunoğlu, Z. and İnciroğlu, T. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ile Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi: Kahramanmaraş’ta Bir Alan Çalışması. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1) , 87-110.
  • Koç, A. and Karabınar, S. (2021). Muhasebe Eğitimi Alanındaki Uluslararası Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Analizi ve Türkiye’nin Konumu. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 13(24) , 181-195.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ. Bozdoğan T. and Çetin Ö. O. (2018). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi. MODAV 16. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı, 22, 81-96.
  • Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü. Retrived from http://isl.isletme.marmara.edu.tr/ (25.03.2024)
  • Paris, D. (2016). History Of Accounting and Accountancy Profession in Great Britain. Journal Of Accounting And Management, 6(1), 33-44.
  • Stolowy, H. and Tenenhaus, M. (1998). International Accounting Education in Western Europe. European Accounting Review, 7(2), 289-314.
  • The University of Manchester, Alliance Manchester Business School, (MBS) Accounting. Retrived from https://www.alliancembs.manchester.ac.uk/ (04.03.2024)
  • Tosunoğlu, B. and Cengiz, S. (2020). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 6(2), 194- 214.
  • Turkish Court of Accounts, (2018). Orta Doğu Muhasebe Tarihi M.Ö 3000-M. S 2000, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kayıt Kültürü, XXI. Yüzyıl Başlarında Orta Doğu Ülkelerinde Muhasebe. Cilt III. Ankara: Sayıştay Başkanlığı.
  • Uç, M. (2009). Muhasebe Sistemlerinin Sınıflandırılması ve Türk Muhasebe Sisteminin Yerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Analiz (Doktora tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Watson, S. F., Apostolou, B., Hassell, J. M. and Webber, S. A. (2007). Accounting Education Literature Review (2003–2005). Journal of Accounting Education, 25(1), 1-58.
  • Yalın, Ş. and Aktaş, R. (2023). Eğitimde Kalite Arayışları ve Akreditasyon: Muhasebe Eğitimi Üzerine Bir Çalışma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 157-182 .
  • Yaşar, Ş. (2019). Kalıpların Dışına Çıkmak: Yetkinlik Odaklı Muhasebe Eğitimi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 81, 85-100.
  • Yereli, A. N., Kayali, C., Özdogan, B., Gacar, A. and Ata, F. I. (2010). Uluslararası Muhasebe Eğitimi Literatür Taraması: 1997-2008 Dönemi. Ege Academic Review, 10(3), 885-910.
  • Yıldız, Ş. and Akyel, N. (2018). Yeni Muhasebe Uzmanlık Alanlarının Muhasebe Eğitimindeki Yeri ve Türkiye Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 79, 47-66.
  • Yücel, E., Saraç, M. and Çabuk, A. (2012). Accounting Education in Turkey and Professional Accountant Candidates Expectations From Accounting Education: Uludağ University application. Business and Economics Research Journal, 3(1), 91-108.
  • Zaif, F. and Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-22

MUHASEBE EĞİTİMİ AÇISINDAN YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE BİR KARŞILAŞTIRMA: TÜRKİYE VE İNGİLTERE ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1040 - 1060, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1464657

Öz

Bir ülkenin muhasebe eğitiminin kalitesi, sunulan eğitim programları ile yakın ilişkilidir. Özellikle muhasebe eğitiminde verilen muhasebe alan derslerinin sayısı, kredisi ve ders içerikleri eğitim sürecinin sonuçlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle Türkiye’de muhasebe eğitiminin kalitesini değerlendirebilmek için çalışmada uluslararası bir karşılaştırma yapılmaktadır. Çalışmada öncelikle Türkiye ve İngiltere’ye ilişkin eğitim sistemi ile muhasebe eğitimine ilişkin açıklamalar yapılmaktadır. Ardından Türkiye’de muhasebe eğitiminde öne çıkan Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü ile İngiltere’deki Manchester Üniversitesi, Alliance Manchester Business School bünyesinde yer alan muhasebe bölümü yükseköğretim programları karşılaştırılmaktadır. Çalışma sonuçları, iki kurum arasında yükseköğretim düzeyinde muhasebe eğitimine ilişkin ortak ve farklı noktaları ortaya koymaktadır. İngiltere örneğinde girişimci üniversite niteliğinin ön planda olduğunu, Türkiye’ye göre daha uygulama odaklı eğitim programlarının bulunduğu görülmektedir.

Etik Beyan

Çalışma etik kurul izni gerektirmemektedir.

Destekleyen Kurum

Bu çalışmada herhangi bir resmi, ticari ya da kâr amacı gütmeyen organizasyondan fon desteği alınmamıştır.

Kaynakça

  • Akdogan, N. and Umut Doğan, D. (2022). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Dünü Bugünü ve Geleceği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 390-414.
  • Aksu, İ. and Gül, M. (2018). Lisansüstü Programlardaki Muhasebe Derslerinin Dünya ve Türkiye Üniversiteleri Açısından Karşılaştırılması. İnönü University International Journal of Social Sciences, 7(1), 96-117.
  • Apostolou, B., Churyk, N. T., Hassell, J. M. and Matuszewski, L. (2022). Accounting Education Literature Review (2022). Journal of Accounting Education, 63(100831).
  • Aslan, T. and Baral, G. Türkiye ve İngiltere’deki Üniversitelerde Muhasebe Eğitiminin Lisans Düzeyinde Karşılaştırılmalı Analizi. Scientific Journal of Finance and Financial Law Studies, 4(1), 1-11.
  • Banar, K. and Aslan, Ü. (2009). İktisat Politikalarının, Yasal Politikaların ve Teknolojik Gelişmelerin Yüksek Öğretimde Muhasebe Eğitimine Olan Etkisi, EİTİA ve Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği. Muhasebe Finansman Dergisi, 42, 90-102.
  • Bayrakçıoğlu, S. (2021). Türkiye’de Ön Lisans Muhasebe Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2004-2020). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 91, 103-118 .
  • Bekçi, İ., Karataş, Ö. N., Kıymık, H. and Bitlisli, F. (2016). The Comparison of Accounting Education Given in Turkey and in The USA: Case of Marmara University and The University of Texas. International Journal of Business, Economics, and Management Perspectives, 1(2), 1-16.
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. and Ömürbek, N. (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 29, 166-175.
  • Cavlak, H. , Cebeci, Y., Güneş, N. and Tan, Ö. F. (2021). Muhasebe Eğitimi ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 89, 75-100.
  • Delice, F. and Ezin, Y. (2022). Z Kuşağının Muhasebe Eğitimine Bakış Açısı ve Muhasebe Eğitiminden Beklentisi Üzerine Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Deran, A., Erduru, İ. and Özşahin Koç, F. (2022). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarında Yer Alan Denetim Dersi Müfredatının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 566-578.
  • Dinç, E. (2008). Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 90-106.
  • Durmuş, M. A. and İçerli, M. Y. (2023). Görsel Materyal Kullanımının Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi: Aksaray Üniversitesi'nde Bir Uygulama. İşletme, 4(1), 57-84.
  • Dursun, A. (2006). Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Erdoğan, S., Çakmak Sel, B. and Coşkun Arslan, M. (2019). Amerika ve Asya Kıtalarında Muhasebe Eğitimi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos Özel sayısı, 637-656.
  • Ergün, İ., Kaldırım, Z. and Özcan, İ. (2022). İşletme ve Muhasebe Eğitimi Müfredatı Yeterince Sürdürülebilir mi? Türkiye ve Diğer Ülke Üniversitelerinin Müfredatlarının Doküman Analizi ile Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25. Yıl Özel Sayısı, 314-324 .
  • Ertuğrul, İ. and Özdemir, S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Gökçen, G., Ataman, B., Cebeci, Y. and Cavlak, H. (2015). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarındaki Muhasebe Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(44), 121-145.
  • Gücenme Gencoğlu, Ü. and Arsoy Poray, A., (2006). Accounting Education in The History Of Turkish Republic. Mali Çözüm Dergisi, Özel Sayı, 74-93.
  • Gücenme, Ü. (2006). 1979-2005 Yılları Arasında Düzenlenen Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumları Üzerine Bir Değerlendirme. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 31, 33-40 .
  • Gül, M. and Aksu, İ. (2022). Analysis Of Accounting Education at The World’s Leading Universities and Its Comparison with Turkish Universities. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 94, 207-222.
  • Günaydın, A. and Uzunoğlu, H. (2022). Teknolojik Yenilikler Işığında Muhasebe Eğitimi ve Muhasebe Mesleğine İlişkin Yazınsal Bakış. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 2(2), 92-102.
  • Gürbüz, C., Kıymık, H. and Bitlisli, F. (2021). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi Konusunda Yapılan Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24(1), 173- 186.
  • Güvemli O., Güvemli B. and Aslan M., (2018). Cumhuriyet’in Muhasebe Düşüncesinde İkinci Evre: Liberal İktisat Politikalarının Uygulanma Dönemi (1950-1980). Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, 14, 157-201.
  • Güvemli, O. (1995). Türk Devletleri Muhasebe Tarihi Osmanlı İmparatorluğuna Kadar. 1. Cilt, İstanbul: Avcıol Basım Yayın.
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Hatunoğlu, Z. and İnciroğlu, T. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ile Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi: Kahramanmaraş’ta Bir Alan Çalışması. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1) , 87-110.
  • Koç, A. and Karabınar, S. (2021). Muhasebe Eğitimi Alanındaki Uluslararası Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Analizi ve Türkiye’nin Konumu. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 13(24) , 181-195.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ. Bozdoğan T. and Çetin Ö. O. (2018). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi. MODAV 16. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı, 22, 81-96.
  • Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü. Retrived from http://isl.isletme.marmara.edu.tr/ (25.03.2024)
  • Paris, D. (2016). History Of Accounting and Accountancy Profession in Great Britain. Journal Of Accounting And Management, 6(1), 33-44.
  • Stolowy, H. and Tenenhaus, M. (1998). International Accounting Education in Western Europe. European Accounting Review, 7(2), 289-314.
  • The University of Manchester, Alliance Manchester Business School, (MBS) Accounting. Retrived from https://www.alliancembs.manchester.ac.uk/ (04.03.2024)
  • Tosunoğlu, B. and Cengiz, S. (2020). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 6(2), 194- 214.
  • Turkish Court of Accounts, (2018). Orta Doğu Muhasebe Tarihi M.Ö 3000-M. S 2000, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kayıt Kültürü, XXI. Yüzyıl Başlarında Orta Doğu Ülkelerinde Muhasebe. Cilt III. Ankara: Sayıştay Başkanlığı.
  • Uç, M. (2009). Muhasebe Sistemlerinin Sınıflandırılması ve Türk Muhasebe Sisteminin Yerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Analiz (Doktora tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Watson, S. F., Apostolou, B., Hassell, J. M. and Webber, S. A. (2007). Accounting Education Literature Review (2003–2005). Journal of Accounting Education, 25(1), 1-58.
  • Yalın, Ş. and Aktaş, R. (2023). Eğitimde Kalite Arayışları ve Akreditasyon: Muhasebe Eğitimi Üzerine Bir Çalışma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 157-182 .
  • Yaşar, Ş. (2019). Kalıpların Dışına Çıkmak: Yetkinlik Odaklı Muhasebe Eğitimi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 81, 85-100.
  • Yereli, A. N., Kayali, C., Özdogan, B., Gacar, A. and Ata, F. I. (2010). Uluslararası Muhasebe Eğitimi Literatür Taraması: 1997-2008 Dönemi. Ege Academic Review, 10(3), 885-910.
  • Yıldız, Ş. and Akyel, N. (2018). Yeni Muhasebe Uzmanlık Alanlarının Muhasebe Eğitimindeki Yeri ve Türkiye Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 79, 47-66.
  • Yücel, E., Saraç, M. and Çabuk, A. (2012). Accounting Education in Turkey and Professional Accountant Candidates Expectations From Accounting Education: Uludağ University application. Business and Economics Research Journal, 3(1), 91-108.
  • Zaif, F. and Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-22
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Muhasebe, Denetim ve Mali Sorumluluk (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Bekci 0000-0002-9861-737X

Cennet Gürbüz 0000-0002-0279-3214

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2024
Kabul Tarihi 6 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Bekci, İ., & Gürbüz, C. (2024). A COMPARISON IN TERMS OF ACCOUNTING EDUCATION AT THE HIGHER EDUCATION LEVEL: THE CASE OF TÜRKİYE AND ENGLAND. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(47), 1040-1060. https://doi.org/10.18493/kmusekad.1464657

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305