Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTA KORİDORUN TEDARİK ZİNCİRİ GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TÜRKİYE’NİN ROLÜ

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1128 - 1144, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1470376

Öz

Küresel bağlantılılığın ve artan güvenlik risklerinin damgasını vurduğu bir çağda, tedarik zinciri güvenliği kavramı lojistik yönetimi alanında büyük önem kazanmıştır. Bu çalışma, Orta Koridorun tedarik zinciri güvenliği açısından değerlendirilmesi ve Türkiye'nin bu bağlamdaki rolünü ele almaktadır. Tedarik zinciri güvenliğinin karmaşıklığını ve kırılganlığını etkileyen faktörler incelenmiş, jeopolitik gerilimlerden doğal afetlere kadar çeşitli tehditlerin tedarik zinciri akışını nasıl etkilediği tartışılmıştır. Orta Koridorun tedarik zinciri güvenliği açısından potansiyel katkıları değerlendirilmiş, bu rotanın tedarik zinciri esnekliği ve güvenliği için stratejik avantajlar sağladığı vurgulanmıştır. Çalışma, tedarik zinciri güvenliğine ilişkin çeşitli kavram ve yaklaşımları açıklayarak tedarik zinciri ekosisteminde risklerin azaltılması ve istikrarın artırılması için proaktif önlemlerin alınması gerektiğinin altını çizmektedir. Ayrıca, özellikle Türkiye ve diğer Türk devletleri bağlamında Orta Koridorun küresel ölçekte tedarik zinciri güvenliğinin güçlendirilmesine potansiyel katkısı incelenmiştir. Bulgular ışında varılan ve çalışmada elde edilen diğer tespitler ve öneriler sonuç bölümünde ortaya konulmuştur.

Etik Beyan

“Orta Koridorun Tedarik Zinciri Güvenliği Açısından Değerlendirilmesi Ve Türkiye’nin Rolü” başlıklı çalışmanın yazılması ve yayınlanması süreçlerinde Araştırma ve Yayın Etiği kurallarına riayet edilmiş ve çalışma için elde edilen verilerde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Çalışma Etik Kurul onayını gerektiren bir çalışma değildir.

Kaynakça

  • Acar, A. Z., Bentyn, Z., ve Kocaoglu, B. (2015). Turkey As a Regional Logistic Hub in Promotion of Revivaling Ancient Silk Route Between Europe and Asia. Journal of Management, Marketing and Logistics, 2(2), 94-109.
  • Albayrak, Ö. K., ve Çelik, B. (2022). Iron Silk Road Trans-Caspian East-West-Middle Corridor Initiative and Baku-Tbilisi-Kars Railway Line: Impact on international trade. In A. Abdul-Talib, N. Zakaria, ve S. Abdul-Latif (Eds.), Multidisciplinary Perspectives on Cross-Border Trade and Business (pp. 222-236). IGI Global.
  • Akdemir, İ. O., ve İncili, Ö. F. (2024). Kuşak-Yol Projesi Kimin İçin? Çin’e Karşı Türkiye. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34(2), 451-468.
  • Arı, T. (2010). Orta Asya’da Siyasal, Toplumsal ve Ekonomik Yapılar, Güvenlik Sorunları ve İşbirliği Girişimleri. T. Arı içinde, Orta Asya ve Kafkasya "Rekabetten İşbirliğine (s. 13-39). Bursa: MKM Yayıncılık.
  • Australian Productivity Commission. (2021, April 30). Vulnerable Supply Chains: Interim Report. Canberra, Australia. Retrieved March 21, 2023, from https://www.pc.gov.au/inquiries/completed/supply-chains/interim/supply-chains-interim.pdf
  • Azer, Ö. A., Ulker, Y., ve Min, W. (2021). The Strategic Importance of the “Belt and Road Initiative” Connectivity With the “Middle Corridor” Program in Turkey. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 10(2), 543-566.
  • Bakan, S., ve Güven, M. E. (2021). Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) Örneğinde Bölgesel İşbirliği Örgütlerinin Etkileri ve Akdeniz Üzerine Değerlendirme. KSÜSBD, 18(1), 528-557.
  • Balasoiu, G. (2023). Security Management in the Context of Supply Chains Technological Upgrades. In Proceedings of the International Conference on Business Excellence (Vol. 17, pp. 200–212). Sciendo.
  • Barron, S. W., Cho, Y. M., Hua, A., Norcross, W. R., Voigt, J., ve Haimes, Y. Y. (2016). Systems-based Cyber Security in the Supply Chain. IEEE Systems and Information Engineering Design Symposium (SIEDS) (s. 20-25). IEEE.
  • Behravesh, M. (2014). Iran’s Reform Movement: the Enduring Relevance of an Alternative Discourse. Digest of Middle East Studies, 23(2), 262-278.
  • Camgöz, C., ve Dinçer, F. (2017). Modern İpek Yolu Projesi Çerçevesinde Ulaştırma Ağlarının Turizme Katkıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 41-58.
  • Capital. (2023, Eylül 13). Ulaştırma Bakanı, Zengezur Koridorundaki Fırsatları Açıkladı. https://www.capital.com.tr/haberler/tum-haberler/ulastirma-bakani-zengezur-koridorundaki-firsatlari- acikladi
  • Chaziza, M. (2021). China’s New Silk Road Strategy and the Turkish Middle Corridor Vision. Asian Journal of Middle Eastern and Islamic Studies, 15(1), 34–50.
  • Closs, D., ve McGarrell, E. (2004). Enhancing Security Throughout the Supply Chain. Washington DC: IBM Center for The Business of Government.
  • Çakan, V. (2017). Yeni İpek Yolu Projesi: Beklentiler, Sorunlar ve Gerçekler. Asya Araştırmaları Dergisi, 1, 35-51.
  • Çakılcı, U. B. (2021). Kuşak-Yol Projesi ve Türkiye Üzerine Etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 87-98.
  • Çelikok, K., ve Talih, Ö. (2023). International Transportation Projects and Türkiye From the Perspective of Transportation Economics. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(2), 400-423.
  • Duran, A. E. (2024, Nisan). Küresel Ticarette ‘Orta Koridor’ Fırsatı. Ekonomist. https://www.ekonomist.com.tr/makale/kuresel-ticarette-orta-koridor-firsati-48882
  • Durdular, A. (2016). Çin’in “Kuşak-Yol” Projesi ve Türkiye-Çin İlişkilerine Etkisi. Avrasya Etüdleri, 49(1), 77-97.
  • ECDGIP. (2024, January 30). Global Gateway: EU and Central Asian Countries Agree on Building Blocks to Develop the Trans-Caspian Transport Corridor [Press release]. European Commission Directorate-General for International Partnerships. https://international-partnerships.ec.europa.eu/news-and- events/news/global-gateway-eu-and-central-asian-countries-agree-building-blocks-develop-trans- caspian-transport-2024-01-30_en
  • Ergunsü, U. (2017). İpek Yolu'nun Yeniden Canlandırılması ve Türkiye-Çin Halk Cumhuriyeti İşbirliğine Etkileri. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 20(20), 97-124.
  • Fang, X. (2015). Belt and Road Initiative: Connecting China and Central Europe. International Issues ve Slovak Foreign Policy Affairs, 24(3), 3-5.
  • Günay, E., Çetiner, S., Sevinç, S., ve Kütükçü, E. (2019). Tarihi İpek Yolundan Modern İpek Yolu Projesine: Türkiye - Çin ekonomik işbirliği çerçevesinde Orta Koridor ile Kuşak ve Yol girişimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 9(2), 157–175.
  • Hamidoğlu, A., Gül, Ö., ve Kadry, S. (2024). A Game-theoretical Approach for the Adoption of Government- supported Blockchain Application in the IoT-enabled Agricultural Aupply Chain. Internet of Things, 26(101163).
  • Hussain, E. (2021). The Belt and Road Initiative and the Middle Corridor: Complementarity or Competition? Insight Turkey, 23(3), 233–250.
  • Ismailzade, F., ve Babayev, B. (2020). Strategic Advantages of Transport Network in the Caspian Sea Region. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, 4, 79-91.
  • Işık, A. F., ve Zou, Z. (2019). China-Turkey Security Cooperation Under the Background of the Belt and Road Initiatives and the Middle Corridor. Asian Journal of Middle Eastern and Islamic Studies, 13(2), 278–293.
  • Karaoğlu, O. (2022). Orta Asya’da ABD-Çin- Rusya Rekabeti ve Türk Dünyasına Yansımaları|. USAD, Güz(17), 135-158.
  • Kaya, E. (2024). Orta Koridor’un Dünya Politikasında ve Avrasya’da Artan Önemi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 15(1), 9-35.
  • Kazancı, B. A., ve Barun, İ. K. (2023). İpek Yolu Üzerinde Alternatif Güzergâhın Türkiye Açısından Önemi: Olası Türk Koridoru. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 570-581.
  • Kenderdine, T., ve Bucsky, P. (2021). Middle Corridor—Policy Development and Trade potential of the Trans- Caspian International Transport Route. Asian Development Bank Institute. https://www.adb.org/publications/middle-corridor-policy-development-trade-potential
  • Mammadov, R., ve Llc, P. (2021). The Role of Azerbaijan Participation in the Formation of the Trans-Caspian Transport Corridor. Vestnik BIST (Bashkir Institute of Social Technologies), 33, 37-45.
  • Novikau, A., ve Muhasilović, J. (2023). Turkey's Quest to Become a Regional Energy Hub: Challenges and Opportunities. Heliyon, 9(11), e21535.
  • OECD. (2011). Future Global Shocks: Improving Risk Governance. Paris: OECD Publishing. Retrieved March 20, 2024, from https://web-archive.oecd.org/2012-06-14/94298-48329024.pdf
  • Özben, Ö. (2021). Ensuring Turkey’s Border Security and Defense Industry: Current Evaluations. Perceptions, XXVI(2), 277-298.
  • Palu, R., ve Hilmola, O. P. (2023). Future Potential of Trans-Caspian Corridor: Review. Logistics, 7(3), 39.
  • Prokop, D. J. (2017). Threats to Supply Chains. In D. J. Prokop (Ed.), Global Supply Chain Security and Management (pp. 41-63). Butterworth-Heinemann.
  • Sacar, Ö., ve Özdemir, S. (2022). Orta Koridor Rotasında Türkiye’nin Liman Bağlantılarının Bulanık AHP ve TOPSIS Yöntemleriyle Araştırılması. Demiryolu Mühendisliği, 15, 145–157.
  • Schindler, S., Bayırbağ, M. K., ve Gao, B. (2021). Incorporating the Istanbul-Ankara High-Speed Railway Into the Belt and Road Initiative: Negotiation, Institutional Alignment and Regional Development. Journal of Geographical Sciences, 31(5), 747–762.
  • Seyfettin, E. (2004). Orta Asya’da Güvenlik Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları(1), 85-112.
  • TDT. (2021, Kasım 12). Türk Dünyası 2040 Vizyonu. Türk Devletleri Teşkilatı. https://turkicstates.org/assets/pdf/haberler/turk-dunyasi-2040-vizyonu-2396-98.pdf
  • TDT. (2023, Mayıs 4). TDT Heyeti Uluslararası Ulaştırma ve Transit Koridorları Konferansına Katıldı. Türk Devletleri Teşkilatı. https://www.turkicstates.org/tr/haberler/tdt-heyeti-uluslararasi-ulastirma-ve-transit- koridorlari-konferansina-katildi_2902
  • TDT. (2024, Mart 6). Karayolu Taşımacılığı Dernekleri Birliği TDT Çerçevesinde Kuruldu. Türk Devletleri Teşkilatı. https://www.turkicstates.org/tr/haberler/karayolu-tasimaciligi-dernekleri-birligi-tdt-cercevesinde- kuruldu_3223
  • Toprak, N. G. (2020). Orta Koridor Girişimi Bağlamında Türkiye’nin Değişen Orta Asya Politikası. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 19-32.
  • Tümenbatur, A. (2021). Orta Koridor Üzerindeki Demir İpekyolu Güzergahı ve Lojistik Merkez Yer Seçimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(3).
  • UTİKAD. (2023, Eylül 4). 2024-2028 Stratejik Planı: Karayolu, Demiryolu, Tehlikeli Yük Sektörleri. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği. https://www.utikad.org.tr/Images/DosyaYoneticisi/2111202324_merged23.pdf
  • Vasa, L., ve Barkanyi, P. (2023). Geopolital and Geo-economic Importance of the Middle Corridor: A Comprehensive Overview. Eurasian Journal of Economic and Business Studies, 67(2), 20–32.
  • Yılmaz, B. (2022). The Belt and Road Initiative and the Impacts on Turkey as a Part of the Middle Corridor. Research Division Asia, WP Nr. 02. SWP Working Paper. https://www.swp-berlin.org/publications/products/arbeitspapiere/WP02_22_FG7_Yilmaz_BRI_Turkey.pdf

ASSESSING THE MIDDLE CORRIDOR IN TERMS OF SUPPLY CHAIN SECURITY AND TÜRKİYE'S ROLE

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1128 - 1144, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1470376

Öz

In an era marked by global interconnectedness and increasing security risks, the concept of supply chain security has gained significant importance in the field of logistics management. This study addresses the assessment of the Middle Corridor from a supply chain security perspective and Türkiye's role in this context. It examines the factors affecting the complexity and vulnerability of supply chain security and discusses how threats ranging from geopolitical tensions to natural disasters affect supply chain flow. The potential contributions of the Middle Corridor to supply chain security are assessed, emphasizing that this route provides strategic advantages for supply chain resilience and security. The study explains various concepts and approaches to supply chain security and underlines the need to take proactive measures to reduce risks and increase stability in the supply chain ecosystem. It also examines the potential contribution of the Middle Corridor to strengthening supply chain security on a global scale, particularly in the context of Türkiye and other Turkic states. Further conclusions and recommendations based on the findings are set out in the conclusion.

Kaynakça

  • Acar, A. Z., Bentyn, Z., ve Kocaoglu, B. (2015). Turkey As a Regional Logistic Hub in Promotion of Revivaling Ancient Silk Route Between Europe and Asia. Journal of Management, Marketing and Logistics, 2(2), 94-109.
  • Albayrak, Ö. K., ve Çelik, B. (2022). Iron Silk Road Trans-Caspian East-West-Middle Corridor Initiative and Baku-Tbilisi-Kars Railway Line: Impact on international trade. In A. Abdul-Talib, N. Zakaria, ve S. Abdul-Latif (Eds.), Multidisciplinary Perspectives on Cross-Border Trade and Business (pp. 222-236). IGI Global.
  • Akdemir, İ. O., ve İncili, Ö. F. (2024). Kuşak-Yol Projesi Kimin İçin? Çin’e Karşı Türkiye. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34(2), 451-468.
  • Arı, T. (2010). Orta Asya’da Siyasal, Toplumsal ve Ekonomik Yapılar, Güvenlik Sorunları ve İşbirliği Girişimleri. T. Arı içinde, Orta Asya ve Kafkasya "Rekabetten İşbirliğine (s. 13-39). Bursa: MKM Yayıncılık.
  • Australian Productivity Commission. (2021, April 30). Vulnerable Supply Chains: Interim Report. Canberra, Australia. Retrieved March 21, 2023, from https://www.pc.gov.au/inquiries/completed/supply-chains/interim/supply-chains-interim.pdf
  • Azer, Ö. A., Ulker, Y., ve Min, W. (2021). The Strategic Importance of the “Belt and Road Initiative” Connectivity With the “Middle Corridor” Program in Turkey. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 10(2), 543-566.
  • Bakan, S., ve Güven, M. E. (2021). Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) Örneğinde Bölgesel İşbirliği Örgütlerinin Etkileri ve Akdeniz Üzerine Değerlendirme. KSÜSBD, 18(1), 528-557.
  • Balasoiu, G. (2023). Security Management in the Context of Supply Chains Technological Upgrades. In Proceedings of the International Conference on Business Excellence (Vol. 17, pp. 200–212). Sciendo.
  • Barron, S. W., Cho, Y. M., Hua, A., Norcross, W. R., Voigt, J., ve Haimes, Y. Y. (2016). Systems-based Cyber Security in the Supply Chain. IEEE Systems and Information Engineering Design Symposium (SIEDS) (s. 20-25). IEEE.
  • Behravesh, M. (2014). Iran’s Reform Movement: the Enduring Relevance of an Alternative Discourse. Digest of Middle East Studies, 23(2), 262-278.
  • Camgöz, C., ve Dinçer, F. (2017). Modern İpek Yolu Projesi Çerçevesinde Ulaştırma Ağlarının Turizme Katkıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 41-58.
  • Capital. (2023, Eylül 13). Ulaştırma Bakanı, Zengezur Koridorundaki Fırsatları Açıkladı. https://www.capital.com.tr/haberler/tum-haberler/ulastirma-bakani-zengezur-koridorundaki-firsatlari- acikladi
  • Chaziza, M. (2021). China’s New Silk Road Strategy and the Turkish Middle Corridor Vision. Asian Journal of Middle Eastern and Islamic Studies, 15(1), 34–50.
  • Closs, D., ve McGarrell, E. (2004). Enhancing Security Throughout the Supply Chain. Washington DC: IBM Center for The Business of Government.
  • Çakan, V. (2017). Yeni İpek Yolu Projesi: Beklentiler, Sorunlar ve Gerçekler. Asya Araştırmaları Dergisi, 1, 35-51.
  • Çakılcı, U. B. (2021). Kuşak-Yol Projesi ve Türkiye Üzerine Etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 87-98.
  • Çelikok, K., ve Talih, Ö. (2023). International Transportation Projects and Türkiye From the Perspective of Transportation Economics. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(2), 400-423.
  • Duran, A. E. (2024, Nisan). Küresel Ticarette ‘Orta Koridor’ Fırsatı. Ekonomist. https://www.ekonomist.com.tr/makale/kuresel-ticarette-orta-koridor-firsati-48882
  • Durdular, A. (2016). Çin’in “Kuşak-Yol” Projesi ve Türkiye-Çin İlişkilerine Etkisi. Avrasya Etüdleri, 49(1), 77-97.
  • ECDGIP. (2024, January 30). Global Gateway: EU and Central Asian Countries Agree on Building Blocks to Develop the Trans-Caspian Transport Corridor [Press release]. European Commission Directorate-General for International Partnerships. https://international-partnerships.ec.europa.eu/news-and- events/news/global-gateway-eu-and-central-asian-countries-agree-building-blocks-develop-trans- caspian-transport-2024-01-30_en
  • Ergunsü, U. (2017). İpek Yolu'nun Yeniden Canlandırılması ve Türkiye-Çin Halk Cumhuriyeti İşbirliğine Etkileri. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 20(20), 97-124.
  • Fang, X. (2015). Belt and Road Initiative: Connecting China and Central Europe. International Issues ve Slovak Foreign Policy Affairs, 24(3), 3-5.
  • Günay, E., Çetiner, S., Sevinç, S., ve Kütükçü, E. (2019). Tarihi İpek Yolundan Modern İpek Yolu Projesine: Türkiye - Çin ekonomik işbirliği çerçevesinde Orta Koridor ile Kuşak ve Yol girişimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 9(2), 157–175.
  • Hamidoğlu, A., Gül, Ö., ve Kadry, S. (2024). A Game-theoretical Approach for the Adoption of Government- supported Blockchain Application in the IoT-enabled Agricultural Aupply Chain. Internet of Things, 26(101163).
  • Hussain, E. (2021). The Belt and Road Initiative and the Middle Corridor: Complementarity or Competition? Insight Turkey, 23(3), 233–250.
  • Ismailzade, F., ve Babayev, B. (2020). Strategic Advantages of Transport Network in the Caspian Sea Region. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, 4, 79-91.
  • Işık, A. F., ve Zou, Z. (2019). China-Turkey Security Cooperation Under the Background of the Belt and Road Initiatives and the Middle Corridor. Asian Journal of Middle Eastern and Islamic Studies, 13(2), 278–293.
  • Karaoğlu, O. (2022). Orta Asya’da ABD-Çin- Rusya Rekabeti ve Türk Dünyasına Yansımaları|. USAD, Güz(17), 135-158.
  • Kaya, E. (2024). Orta Koridor’un Dünya Politikasında ve Avrasya’da Artan Önemi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 15(1), 9-35.
  • Kazancı, B. A., ve Barun, İ. K. (2023). İpek Yolu Üzerinde Alternatif Güzergâhın Türkiye Açısından Önemi: Olası Türk Koridoru. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 570-581.
  • Kenderdine, T., ve Bucsky, P. (2021). Middle Corridor—Policy Development and Trade potential of the Trans- Caspian International Transport Route. Asian Development Bank Institute. https://www.adb.org/publications/middle-corridor-policy-development-trade-potential
  • Mammadov, R., ve Llc, P. (2021). The Role of Azerbaijan Participation in the Formation of the Trans-Caspian Transport Corridor. Vestnik BIST (Bashkir Institute of Social Technologies), 33, 37-45.
  • Novikau, A., ve Muhasilović, J. (2023). Turkey's Quest to Become a Regional Energy Hub: Challenges and Opportunities. Heliyon, 9(11), e21535.
  • OECD. (2011). Future Global Shocks: Improving Risk Governance. Paris: OECD Publishing. Retrieved March 20, 2024, from https://web-archive.oecd.org/2012-06-14/94298-48329024.pdf
  • Özben, Ö. (2021). Ensuring Turkey’s Border Security and Defense Industry: Current Evaluations. Perceptions, XXVI(2), 277-298.
  • Palu, R., ve Hilmola, O. P. (2023). Future Potential of Trans-Caspian Corridor: Review. Logistics, 7(3), 39.
  • Prokop, D. J. (2017). Threats to Supply Chains. In D. J. Prokop (Ed.), Global Supply Chain Security and Management (pp. 41-63). Butterworth-Heinemann.
  • Sacar, Ö., ve Özdemir, S. (2022). Orta Koridor Rotasında Türkiye’nin Liman Bağlantılarının Bulanık AHP ve TOPSIS Yöntemleriyle Araştırılması. Demiryolu Mühendisliği, 15, 145–157.
  • Schindler, S., Bayırbağ, M. K., ve Gao, B. (2021). Incorporating the Istanbul-Ankara High-Speed Railway Into the Belt and Road Initiative: Negotiation, Institutional Alignment and Regional Development. Journal of Geographical Sciences, 31(5), 747–762.
  • Seyfettin, E. (2004). Orta Asya’da Güvenlik Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları(1), 85-112.
  • TDT. (2021, Kasım 12). Türk Dünyası 2040 Vizyonu. Türk Devletleri Teşkilatı. https://turkicstates.org/assets/pdf/haberler/turk-dunyasi-2040-vizyonu-2396-98.pdf
  • TDT. (2023, Mayıs 4). TDT Heyeti Uluslararası Ulaştırma ve Transit Koridorları Konferansına Katıldı. Türk Devletleri Teşkilatı. https://www.turkicstates.org/tr/haberler/tdt-heyeti-uluslararasi-ulastirma-ve-transit- koridorlari-konferansina-katildi_2902
  • TDT. (2024, Mart 6). Karayolu Taşımacılığı Dernekleri Birliği TDT Çerçevesinde Kuruldu. Türk Devletleri Teşkilatı. https://www.turkicstates.org/tr/haberler/karayolu-tasimaciligi-dernekleri-birligi-tdt-cercevesinde- kuruldu_3223
  • Toprak, N. G. (2020). Orta Koridor Girişimi Bağlamında Türkiye’nin Değişen Orta Asya Politikası. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 19-32.
  • Tümenbatur, A. (2021). Orta Koridor Üzerindeki Demir İpekyolu Güzergahı ve Lojistik Merkez Yer Seçimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(3).
  • UTİKAD. (2023, Eylül 4). 2024-2028 Stratejik Planı: Karayolu, Demiryolu, Tehlikeli Yük Sektörleri. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği. https://www.utikad.org.tr/Images/DosyaYoneticisi/2111202324_merged23.pdf
  • Vasa, L., ve Barkanyi, P. (2023). Geopolital and Geo-economic Importance of the Middle Corridor: A Comprehensive Overview. Eurasian Journal of Economic and Business Studies, 67(2), 20–32.
  • Yılmaz, B. (2022). The Belt and Road Initiative and the Impacts on Turkey as a Part of the Middle Corridor. Research Division Asia, WP Nr. 02. SWP Working Paper. https://www.swp-berlin.org/publications/products/arbeitspapiere/WP02_22_FG7_Yilmaz_BRI_Turkey.pdf
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Makro İktisat (Diğer), Uluslararası Ticaret (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ercan Taşkın

Özden Sevgi Akıncı 0000-0002-9250-4446

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2024
Kabul Tarihi 6 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Taşkın, E., & Akıncı, Ö. S. (2024). ORTA KORİDORUN TEDARİK ZİNCİRİ GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TÜRKİYE’NİN ROLÜ. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(47), 1128-1144. https://doi.org/10.18493/kmusekad.1470376

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305