AMAÇ: Yoğun bakımlarda yatan hastaların yakınları, hastalarına dair kaygı ve ölüm korkusunu yoğun bir şekilde yaşarlar, bu nedenle de yoğun bakım personeli tarafından desteklenmeye gereksinim duyarlar. Hasta yakınları ile etkili iletişim kurularak, kaygıların azaltılması ve memnuniyetin yükseltilmesi sağlık hizmetinin sunumunda oldukça önemlidir. Bu çalışmada, yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının anksiyete düzeylerinin memnuniyet düzeyleri ile ilişkisini incelemek amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Bu araştırma kesitsel ve ilişkisel tipte bir araştırma olup Ekim 2019-Nisan 2020 tarihleri arasında Ankara ilinde bir devlet hastanesinde ikinci düzey yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların 108 yakını ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler, Kişisel Bilgi Formu, Beck Anksiyete Ölçeği ve Yoğun Bakım Ünitesinde Yatan Hastaların Ailelerinin Memnuniyeti Ölçeği ile toplanmıştır.
BULGULAR: Beck Anksiyete Ölçeği toplam puan ortalaması 17,55±11,43, Yoğun Bakım Ünitesinde Yatan Hastaların Ailelerinin Memnuniyeti Ölçeği toplam puan ortalaması ise 73,09±19,18 olarak belirlenmiştir. Yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının anksiyete puanları ile memnuniyet puanları arasında zayıf derecede ve negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=-0,208- -0,275, p<0,05).
SONUÇ: Bu araştırmada ikinci düzey yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının orta düzeyde anksiyete ile yüksek düzeyde memnuniyete sahip olduğu ve anksiyete düzeyi azaldıkça memnuniyet düzeyinin yükseldiği saptanmıştır. Yoğun bakımlarda yatan hastaların yakınlarının memnuniyet düzeylerinin yükseltilmesi için, hasta yakınları bakım sürecinin bir parçası olarak ele alınmalı, hasta ile birlikte bütüncül olarak düşünülmeli ve gereksinimleri mutlaka değerlendirilmelidir.
OBJECTIVE: Relatives of patients in intensive care units commonly experience heightened levels of anxiety and fear of death concerning their loved ones, thus need to be supported by hospital staff. Establishing effective communication with patient relatives is significantly important in reducing anxiety levels and enhancing satisfaction in the delivery of healthcare services. This study aimed to examine the relationship between anxiety levels and satisfaction levels of relatives of patients hospitalized in intensive care unit.
MATERIAL AND METHODS: This research is a cross-sectional and correlational type research and was conducted with 108 relatives of patients hospitalized in the second level intensive care unit at a public hospital in Ankara between October 2019 and April 2020. Data were collected with the Personal Information Form, Beck Anxiety Inventory and the Satisfaction of the Families of the Intensive Care Unit Patients Scale.
RESULTS: Beck Anxiety Inventory mean total score was 17.55±11.43, and the mean score of The Satisfaction of the Families of the Intensive Care Unit Patients Scale was 73.09±19.18. It was determined that there was a weak and negatively statistically significant relationship between the anxiety scores and satisfaction scores of the relatives of patients in the intensive care unit (r=-0.208- -0.275, p<0.05).
CONCLUSIONS: In this study, it was observed that relatives of patients admitted to a secondary level intensive care unit exhibited moderate levels of anxiety and high levels of satisfaction. Furthermore, it was found that as anxiety levels decreased, satisfaction levels increased. In order to increase the satisfaction level of relatives of patients in intensive care units, relatives should be considered as a part of the care process, should be considered holistically with the patient, and their needs should be evaluated.
Family Anxiety Patient Relatives Satisfaction Intensive Care.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Makaleler-Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 2 |