AMAÇ: Tıp fakültelerinde pratik uygulamalara dayalı, aktif katılımlı, öğrenci odaklı bir eğitim modeli ile başarılı ve donanımlı hekimler yetiştirmek hedeflenmektedir. Bu çalışmada tıp fakültesi 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin, pratik uygulamalar konusunda bulundukları düzeyleri ve düşüncelerini öğrenerek, eğitimlerde eksik olan kısımların gözden geçirilip yeni bir eğitim içeriği hazırlanmasına katkıda bulunulması amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Bu tanımlayıcı çalışma üniversitemiz tıp fakültesi 2019 - 2020 eğitim öğretim yılında, tüm 5. ve 6. sınıf öğrencilerine ulaşılması hedeflenerek yapılmıştır. Soru formları öğrenci karnelerindeki pratik uygulamalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
BULGULAR: Çalışmaya 6.sınıftan 87 öğrenci ve 5.sınıftan 73 öğrenci olmak üzere toplam 160 kişi dâhil edilmiştir ve sayı mevcut öğrencilerin %76’sına karşılık gelmektedir. Yaş ortalaması 24,2 ±4 yıl idi. Cinsiyetlerine bakıldığında %53,7 si kadın, %46,3 ü erkekti. ’Eğitim süresince yeterli pratik uygulama yapabildiğinizi düşünüyor musunuz’’ sorusuna 90 kişi (%66,6) hayır, 69 kişi (%43,4) ise evet cevabı vermiştir. En çok pratik uygulama yapabilme imkânı buldukları stajlar; sırasıyla anestezi %78,1, üroloji %61,9, iç hastalıkları %50, acil %46,9 olarak hesaplanmıştır. Beceri laboratuvarını kullanma oranı %91,3’dür.
SONUÇ: Bu çalışma sonuçlarına göre pratik eğitimlerin yeniden düzenlenmesi ve eksik olan kısımların gözden geçirilip yeni bir eğitim içeriği hazırlanmasına katkıda bulunması önerilmektedir.
yok
-
OBJECTIVE: It is aimed to train successful and well-equipped physicians with a student-oriented education model based on practical applications and active participation, in medical schools. Therefore, in this study, it is aimed to determine the levels and thoughts of 5th and 6th grade medical school students about practical applications and to contribute to the preparation of a new educational content by reviewing the missing parts of the education.
MATERIAL AND METHODS: This descriptive study was carried out with the aim of reaching all 5th and 6th grade medical students of our university in the 2019-2020 academic year. Questionnaires have been prepared by taking into account the practical applications in the student report cards.
RESULTS: A total of 160 students, 87 from the 6th grade and 73 from the 5th grade, were included in the study and the number corresponds to 76% of the current students. The average age was 24,2 ± 4 years. In terms of their gender, 53,7% were female and 46,3% were male. 90 students (66,6%) answered no and 69 students (43,4%) answered yes to the question "Do you think that you could do enough practical applications during the education?" The internships, where they have the most opportunity for the practical applications were; anesthesia 78,1%, urology 61,9%, internal medicine 50% and emergency 46,9%, respectively. The rate of using the skills lab is 91,3%.
CONCLUSIONS: According to the results of this study, it is recommended to reorganize the practical trainings and to contribute to the preparation of a new educational content by reviewing the missing parts.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Makaleler-Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 5 |