Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 5, 381 - 386, 04.08.2021
https://doi.org/10.18229/kocatepetip.770969

Öz

AMAÇ: Tıp fakültelerinde pratik uygulamalara dayalı, aktif katılımlı, öğrenci odaklı bir eğitim modeli ile başarılı ve donanımlı hekimler yetiştirmek hedeflenmektedir. Bu çalışmada tıp fakültesi 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin, pratik uygulamalar konusunda bulundukları düzeyleri ve düşüncelerini öğrenerek, eğitimlerde eksik olan kısımların gözden geçirilip yeni bir eğitim içeriği hazırlanmasına katkıda bulunulması amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Bu tanımlayıcı çalışma üniversitemiz tıp fakültesi 2019 - 2020 eğitim öğretim yılında, tüm 5. ve 6. sınıf öğrencilerine ulaşılması hedeflenerek yapılmıştır. Soru formları öğrenci karnelerindeki pratik uygulamalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
BULGULAR: Çalışmaya 6.sınıftan 87 öğrenci ve 5.sınıftan 73 öğrenci olmak üzere toplam 160 kişi dâhil edilmiştir ve sayı mevcut öğrencilerin %76’sına karşılık gelmektedir. Yaş ortalaması 24,2 ±4 yıl idi. Cinsiyetlerine bakıldığında %53,7 si kadın, %46,3 ü erkekti. ’Eğitim süresince yeterli pratik uygulama yapabildiğinizi düşünüyor musunuz’’ sorusuna 90 kişi (%66,6) hayır, 69 kişi (%43,4) ise evet cevabı vermiştir. En çok pratik uygulama yapabilme imkânı buldukları stajlar; sırasıyla anestezi %78,1, üroloji %61,9, iç hastalıkları %50, acil %46,9 olarak hesaplanmıştır. Beceri laboratuvarını kullanma oranı %91,3’dür.
SONUÇ: Bu çalışma sonuçlarına göre pratik eğitimlerin yeniden düzenlenmesi ve eksik olan kısımların gözden geçirilip yeni bir eğitim içeriği hazırlanmasına katkıda bulunması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Ercan S. Tıp Fakültelerinin Yüz Yüze Kaldığı Genel Sorunlar ve Tıp Fakültelerinde Eğitim Kalitesinin İyileştirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2016; 15:45-50.
  • 2. Ceylan E, Cinser BB, Soytürk S, Şengün T, Erbay H. Bir Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Meslek Tercihinde Etkili Olan Faktörler. Jourrnal of Medical Education and Informatics. 2017; 1:2-12.
  • 3. Kolcu G, Başaran Ö, Sandal G, Saygın M, Aslankoç R, Baş FY. Mesleki beceri eğitim düzeyi: Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi. Smyrna Tıp Dergisi. 2017; 3:7-14.
  • 4. World Federation for Medical Education. The Edinburgh Declaration. Lancet. 1988;8068: 464.
  • 5. Yalçınoğlu N, Kayı İ, Işık S, Aydın T, Zengin S, Karabey S. İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Tıp Eğitimi İle İlgili Görüşleri. İst Tıp Fak Derg. 2012; 75:3.
  • 6. Benli AR, İnci H, Cebecik A, Sunay D. Türkiye’de Tıp Fakülteleri Temel Tıp Bilimlerinin Ders Saatleri ve Akademisyen Sayılarının Karşılaştırılması. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2018; 51:13-2.
  • 7. Hao J, Estrada J, Tropez Sims S. The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med. 2002; 77:152.
  • 8. Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu KM, Şenol Y, Türkay M, Aktekin A. Akdeniz üniversitesi tıp fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkında öğrencilerin geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2006; 23:58-64.
  • 9. Baykan Z, Nacar M, Poyrazoglu MH, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Tıp Dergisi. 2018;10(2):230-234.
  • 10. Mıstık S, Naçar M, Şahan M, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2005; 19:46-51.
  • 11. Buget Mİ, Aksoy O, Ali A, Bahadır G, Demircan F, Özkilitci E. Tek Merkezli Anket Çalışması: Anestezi Asistanları Arasında Mesleki Değerlendirme. İst Tıp Fak Derg. 2015; 78:3.
  • 12. Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile empatik beceri ve empatik eğilim geliştirilebilir mi? Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013;4(3):118-22.

INVESTIGATION OF PRACTICAL APPLICATION TRAINING OF 5TH AND 6TH GRADE STUDENTS OF FACULTY OF MEDICINE

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 5, 381 - 386, 04.08.2021
https://doi.org/10.18229/kocatepetip.770969

Öz

OBJECTIVE: It is aimed to train successful and well-equipped physicians with a student-oriented education model based on practical applications and active participation, in medical schools. Therefore, in this study, it is aimed to determine the levels and thoughts of 5th and 6th grade medical school students about practical applications and to contribute to the preparation of a new educational content by reviewing the missing parts of the education.
MATERIAL AND METHODS: This descriptive study was carried out with the aim of reaching all 5th and 6th grade medical students of our university in the 2019-2020 academic year. Questionnaires have been prepared by taking into account the practical applications in the student report cards.
RESULTS: A total of 160 students, 87 from the 6th grade and 73 from the 5th grade, were included in the study and the number corresponds to 76% of the current students. The average age was 24,2 ± 4 years. In terms of their gender, 53,7% were female and 46,3% were male. 90 students (66,6%) answered no and 69 students (43,4%) answered yes to the question "Do you think that you could do enough practical applications during the education?" The internships, where they have the most opportunity for the practical applications were; anesthesia 78,1%, urology 61,9%, internal medicine 50% and emergency 46,9%, respectively. The rate of using the skills lab is 91,3%.
CONCLUSIONS: According to the results of this study, it is recommended to reorganize the practical trainings and to contribute to the preparation of a new educational content by reviewing the missing parts.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Ercan S. Tıp Fakültelerinin Yüz Yüze Kaldığı Genel Sorunlar ve Tıp Fakültelerinde Eğitim Kalitesinin İyileştirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2016; 15:45-50.
  • 2. Ceylan E, Cinser BB, Soytürk S, Şengün T, Erbay H. Bir Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Meslek Tercihinde Etkili Olan Faktörler. Jourrnal of Medical Education and Informatics. 2017; 1:2-12.
  • 3. Kolcu G, Başaran Ö, Sandal G, Saygın M, Aslankoç R, Baş FY. Mesleki beceri eğitim düzeyi: Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi. Smyrna Tıp Dergisi. 2017; 3:7-14.
  • 4. World Federation for Medical Education. The Edinburgh Declaration. Lancet. 1988;8068: 464.
  • 5. Yalçınoğlu N, Kayı İ, Işık S, Aydın T, Zengin S, Karabey S. İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Tıp Eğitimi İle İlgili Görüşleri. İst Tıp Fak Derg. 2012; 75:3.
  • 6. Benli AR, İnci H, Cebecik A, Sunay D. Türkiye’de Tıp Fakülteleri Temel Tıp Bilimlerinin Ders Saatleri ve Akademisyen Sayılarının Karşılaştırılması. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2018; 51:13-2.
  • 7. Hao J, Estrada J, Tropez Sims S. The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med. 2002; 77:152.
  • 8. Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu KM, Şenol Y, Türkay M, Aktekin A. Akdeniz üniversitesi tıp fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkında öğrencilerin geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2006; 23:58-64.
  • 9. Baykan Z, Nacar M, Poyrazoglu MH, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Tıp Dergisi. 2018;10(2):230-234.
  • 10. Mıstık S, Naçar M, Şahan M, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2005; 19:46-51.
  • 11. Buget Mİ, Aksoy O, Ali A, Bahadır G, Demircan F, Özkilitci E. Tek Merkezli Anket Çalışması: Anestezi Asistanları Arasında Mesleki Değerlendirme. İst Tıp Fak Derg. 2015; 78:3.
  • 12. Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile empatik beceri ve empatik eğilim geliştirilebilir mi? Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013;4(3):118-22.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Makaleler-Araştırma Yazıları
Yazarlar

Yousef Hussein Bu kişi benim 0000-0002-4614-8284

Bahadir Taslidere 0000-0002-5920-8127

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 4 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Hussein, Y., & Taslidere, B. (2021). TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI. Kocatepe Tıp Dergisi, 22(5), 381-386. https://doi.org/10.18229/kocatepetip.770969
AMA Hussein Y, Taslidere B. TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI. KTD. Ağustos 2021;22(5):381-386. doi:10.18229/kocatepetip.770969
Chicago Hussein, Yousef, ve Bahadir Taslidere. “TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI”. Kocatepe Tıp Dergisi 22, sy. 5 (Ağustos 2021): 381-86. https://doi.org/10.18229/kocatepetip.770969.
EndNote Hussein Y, Taslidere B (01 Ağustos 2021) TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI. Kocatepe Tıp Dergisi 22 5 381–386.
IEEE Y. Hussein ve B. Taslidere, “TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI”, KTD, c. 22, sy. 5, ss. 381–386, 2021, doi: 10.18229/kocatepetip.770969.
ISNAD Hussein, Yousef - Taslidere, Bahadir. “TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI”. Kocatepe Tıp Dergisi 22/5 (Ağustos 2021), 381-386. https://doi.org/10.18229/kocatepetip.770969.
JAMA Hussein Y, Taslidere B. TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI. KTD. 2021;22:381–386.
MLA Hussein, Yousef ve Bahadir Taslidere. “TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI”. Kocatepe Tıp Dergisi, c. 22, sy. 5, 2021, ss. 381-6, doi:10.18229/kocatepetip.770969.
Vancouver Hussein Y, Taslidere B. TIP FAKÜLTESİ 5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK BECERİ EĞİTİMİNİN ARAŞTIRILMASI. KTD. 2021;22(5):381-6.

88x31.png
Bu Dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.