Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çaykovski, Erkin, Prokofiev’in Orkestra Eserlerindeki Viyolonsel Partilerinde Karşılaşılan Teknik Zorluklar

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 55 - 73, 29.06.2018

Öz

Bu araştırma, Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Yaylı Çalgılar Ana Sanat Dalı Viyolonsel Sanat Dalı’nda lisans seviyesinde öğrenim gören öğrencilere derste çaldırılan deşifre parçalarının incelenmesini konu almaktadır. Orkestra repertuvarının oldukça fazla esere sahip olması, araştırmayı belli bir çerçeve ile sınırlandırmaya yöneltmiş, belirlenen eserler, orkestra repertuvarı dersinin içeriğindeki eserler arasından dersi veren öğretim elemanı ile birlikte seçilmiştir. Kamera kayıtları, bu çalışmanın yazarı ve iki uzman tarafından değerlendirilmiştir. Uzmanlardan biri Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik bölümünde viyolonsel hocalığı görevini sürdürmekte, diğeri ise Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası viyolonsel grup üyeliğine devam etmektedir.

Kaynakça

  • Coşkun, M. (2001). Müzik öğretmenliği programı anabilim dalında uygulanmakta olan piyano eğitiminde deşifrenin yeri ve önemi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (2013). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları (27. bs). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda deşifre öğretimine yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,14(2), 445–452.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin el kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Haug, S. (1990-1991). Sight playing and visual perception: The eyes have it. American Music Teacher, 36, 22–23.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. (16. bs). Ankara: Mobel Yayın Dağıtım.
  • Küpana, M. N. (2011). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik geliştirilen piyanoda deşifre öğretimi programının etkinliğinin sınanması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Lehmann, A. C., & Kopiez, R. (2009). Sight-reading. Retrieved from http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199298457.001.0001/oxfordhb-9780199298457-e-032?print=pdf
  • Nart, D. S. (2010). Deşifre şarkı söyleme eğitimine yönelik deneysel bir öğretim metodu. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. (2010). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. (YüksekLisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uyan, M. O. (2012). Lisans düzeyindeki gitar öğrencilerinde ön dinlemenin deşifre performansına etkisi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzunonat, E. N. (2016). Temel orkestra repertuvarı eserlerindeki viyolonsel partilerinden seçilmiş pasajların deşifre eğitimi açısından incelenmesi. (Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.

Technical Difficulties of The Cello Parts in Tchaikovsky, Erkin, Prokofiev’s Orchestral Works

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 55 - 73, 29.06.2018

Öz

This study examines sight reading of orchestral parts in undergraduate students’ curriculum in the Cello Division of Strings Instrument Major at the Anadolu University State Conservatory, Turkey. Study participants are students in this division. The large number of works in the orchestral repertoire directed this study to a specific frame, and works were selected from the content of the orchestral repertoire course with the guidance of the lecturer. The research benefited from the views of experts in examining camera recordings. One expert works as a cello teacher at the Anadolu University State Conservatory Music Department and the other is an Anadolu University Symphony Orchestra cello group member.

Kaynakça

  • Coşkun, M. (2001). Müzik öğretmenliği programı anabilim dalında uygulanmakta olan piyano eğitiminde deşifrenin yeri ve önemi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (2013). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları (27. bs). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda deşifre öğretimine yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,14(2), 445–452.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin el kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Haug, S. (1990-1991). Sight playing and visual perception: The eyes have it. American Music Teacher, 36, 22–23.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. (16. bs). Ankara: Mobel Yayın Dağıtım.
  • Küpana, M. N. (2011). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik geliştirilen piyanoda deşifre öğretimi programının etkinliğinin sınanması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Lehmann, A. C., & Kopiez, R. (2009). Sight-reading. Retrieved from http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199298457.001.0001/oxfordhb-9780199298457-e-032?print=pdf
  • Nart, D. S. (2010). Deşifre şarkı söyleme eğitimine yönelik deneysel bir öğretim metodu. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. (2010). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. (YüksekLisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uyan, M. O. (2012). Lisans düzeyindeki gitar öğrencilerinde ön dinlemenin deşifre performansına etkisi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzunonat, E. N. (2016). Temel orkestra repertuvarı eserlerindeki viyolonsel partilerinden seçilmiş pasajların deşifre eğitimi açısından incelenmesi. (Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Makale
Yazarlar

Ezgi Nihan Uzunonat 0000-0002-4502-532X

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzunonat, E. N. (2018). Çaykovski, Erkin, Prokofiev’in Orkestra Eserlerindeki Viyolonsel Partilerinde Karşılaşılan Teknik Zorluklar. Konservatoryum, 5(1), 55-73.