Rimsky-Korsakov (1844-1908), one of the leading composers of Russian national music, is one of the most famous composers with his identity as a teacher, editor, and theorist. Known as one of the most productive and sophisticated members of the Russian five, Korsakov came to the fore with his devotion to Russian folk music, the use of Eastern melodies in his works and his orchestration technique. The symphonic suite, Scheherazade (Op.35), which he composed in 1888, is based on “One Thousand and One Nights’’. The work is presented in the form of stories within the story which is known as a frame story. Scheherazade’s strategic plans against Sultan Shahriar and her story that lasted for a thousand nights are narrated. The bassoon solos in the second movement of the work are one of the most important works encountered in national and international orchestral exams. A correct interpretation of solos requires knowledge, musicality and technical skills. This study aims to give general information about Scheherazade, to study the bassoon solos and to offer solutions for the technical and musical difficulties encountered in interpreting these solos. This research is a qualitative research doing a literature review about Rimsky-Korsakov’s Scheherazade Symphonic Suite.
Ulusal Rus müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Rimski-Korsakov (18441908) öğretmen, editör ve teorisyen kimliği ile de müzik dünyasında yerini almış ünlü bestecilerden biridir. Rus beşlerinin en verimli ve çok yönlü üyelerinden birisi olarak bilinen Korsakov, Rus halk müziğine bağlılığı, eserlerinde doğu ezgilerini kullanması ve kendine özgü orkestrasyon tekniği ile öne çıkmıştır. 1888 yılında bestelediği Şehrazat adlı senfonik süiti (Op.35) konusunu “Binbir Gece Masalları”ndan almaktadır. Eser, çerçeve hikâye olarak bilinen hikâye içinde hikâyeler şeklinde sunulmaktadır. Şehrazat’ın Sultan Şehriyar’a karşı stratejik oyunları ve bin bir gece boyunca süren hikâyesi anlatılmaktadır. Eserin ikinci bölümünde yer alan fagot soloları, ulusal ve uluslararası orkestra sınavlarında karşılaşılan en önemli eserlerden biri olma niteliği taşır. Soloların doğru bir biçimde yorumlanması bilgi birikimini, müzikaliteyi ve teknik beceriyi gerektirir. Bu çalışmanın amacı, Rimski-Korsakov’un Şehrazat adlı Senfonik Süiti hakkında genel bir bilgi verilmesi, fagot sololarının incelenmesi ve bu soloların yorumlanmasında karşılaşılan teknik ve müzikal zorluklar için çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu araştırma, Rimski-Korsakov’un Şehrazat adlı Senfonik Süiti hakkında literatür taraması yapılan nitel bir araştırmadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |