Çalgı eğitimine yönelik oluşturulan metotlar, öğrencilerin psikomotor becerilerini kazanmalarını ve kendilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Sistematik yapısı ne deniyle metotlar, çalgı eğitimi alanlarında da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Araştırmanın veri kaynaklarını, kontrbas eğitiminde yaygın olarak kullanılan New Method for the Double Bass metodunun 1. kitabı oluşturmaktadır. Araştırmanın kap samı doğrultusunda metodun 1. bölümü incelenmiştir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup, yürütülmesi sırasında nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” modeli ter cih edilmiştir. Araştırmanın verileri, belge tarama tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bu çalışmada, bölümde yer alan kontrbas çalma pozisyonları ve teknikleri incelen miş; metodun öğretim açısından içeriği, kontrbas çalmak için gerekli sağ ve sol el tekniklerini ne ölçüde kapsadığı; alıştırmaların ve etütlerin teknik ve müzikal özellik lerinin neler olduğu araştırılmıştır. Pozisyon bilgisinin oldukça detaylı ve etkili olarak verildiği bu metot kontrbas alan yazında değerli bir kaynaktır. Bugün hala kullanıl makta olan temel tekniklerin çoğunu standartlaştıran bu metotta yer alan egzersiz ve etütlerin sıralı bir şekilde analiz edilmesiyle elde edilen veriler doğrultusunda metodun eğitmenler tarafından etkili kullanımının sağlaması amaçlanmıştır.
The methods created for instrument education aim to help students gain and develop their psychomotor skills. Due to the systematic structure of the methods, these methods are also widely used in instrument education fields. The data sources of the research are the 1st Book of the New Method for the Double Bass method, which is widely used in double bass education. The 1st section of the method was examined in line with the scope of the research. This study is descriptive in nature and the content analysis model, one of the qualitative research methods, was preferred during its execution. The data of the research was obtained by using “the document scanning” technique. In this study, the double bass playing positions and techniques in the section were examined; the content of the method in terms of education, the extent to which it covers the right and left hand techniques required for playing the double bass; the technical and musical features of the exercises and etudes were investigated. This book, in which position information is given in a very detailed and effective manner, is a valuable source in the double bass literature. It is aimed to ensure that the method is used effectively by trainers in line with the data obtained by sequential analysis of the exercises and etudes in this method, which standardizes most of the basic techniques still used today.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |