Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“New Method for the Double Bass” (Franz Simandl) 1. Kitap, 1. Bölümünün Detaylı Analizi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 332 - 348, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1523172

Öz

Çalgı eğitimine yönelik oluşturulan metotlar, öğrencilerin psikomotor becerilerini kazanmalarını ve kendilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Sistematik yapısı ne deniyle metotlar, çalgı eğitimi alanlarında da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Araştırmanın veri kaynaklarını, kontrbas eğitiminde yaygın olarak kullanılan New Method for the Double Bass metodunun 1. kitabı oluşturmaktadır. Araştırmanın kap samı doğrultusunda metodun 1. bölümü incelenmiştir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup, yürütülmesi sırasında nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” modeli ter cih edilmiştir. Araştırmanın verileri, belge tarama tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bu çalışmada, bölümde yer alan kontrbas çalma pozisyonları ve teknikleri incelen miş; metodun öğretim açısından içeriği, kontrbas çalmak için gerekli sağ ve sol el tekniklerini ne ölçüde kapsadığı; alıştırmaların ve etütlerin teknik ve müzikal özellik lerinin neler olduğu araştırılmıştır. Pozisyon bilgisinin oldukça detaylı ve etkili olarak verildiği bu metot kontrbas alan yazında değerli bir kaynaktır. Bugün hala kullanıl makta olan temel tekniklerin çoğunu standartlaştıran bu metotta yer alan egzersiz ve etütlerin sıralı bir şekilde analiz edilmesiyle elde edilen veriler doğrultusunda metodun eğitmenler tarafından etkili kullanımının sağlaması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Almeida, I. P. de (2015) Estudos iniciais do contrabaixista acustico: comparativo dos metodos Bille, Simandl e Rollez. (Lisans Tezi). Universidade de Brasillia, Brazil. google scholar
  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. google scholar
  • Güven, D. E., Çevik, D. B., Canbey, E. G., & Snapper, E. K. (2012). Çocuklara yönelik piyano eğitimi başlangıç metotları üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 158-164. google scholar
  • Leavitt, T. (1997). The status of Contrabass Instruction at Selected Colleges and Universities in the United States of America. (Doktora Tezi). google scholar
  • Graduate School of The Ohio State University Musical Arts Departmant, USA. google scholar
  • Özşen, B. & Çelenk, K. (2020). Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarındaki kontrbas eğitiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı), 374-389. google scholar
  • Över, G. (2013). Edouard NANY Kontrbas Etüt Kitabının Tekniksel Analizi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. google scholar
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. google scholar
  • Karayazgan, H. C. (2024) F. Simandl “New Method fort he double bass” Metodu’nun hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur. google scholar
  • Keskin, S. İ. (2018) Lajos Montag Kontrbas Metodu’nun (1) teknik açıdan incelenmesi. (Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. google scholar
  • Kwiathowska, M. (2016) Technical Exercises For Double Bass: A study of selected methods and their effect on the development of performance technique. (Yüksek Lisans Tezi). Orchestra Symphonic Performance Academy of Music and Drama, University of Gothenburg, Sweden. google scholar
  • Say, A. (2002). Müzik Tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Simandl, F. (1904). New Method for the Double Bass. New York: Carl Fischer, google scholar
  • Simandl, F. (1964). "New Method for The Double Bass", Book 1, edited by Lucas Drew, New York: Carl Fischer google scholar
  • Smentkowski, N. (2023). Old music, new technique: using medieval music to teach Half Position on the double bass. (Doktora Tezi). Florida State University College of Music, USA. google scholar
  • TDK. (2020). Metot. Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları. google scholar
  • Tokgöz, H. (2019). Kontrabas çalmaya yeni başlayanlar için sağ el ve sol el teknikleri, duruş pozisyonları, metod ve egzersiz önerileri. (Sanatta yeterlilik tezi). İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul. google scholar
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. google scholar

Detailed Analysis of the First Chapter of “New Method for the Double Bass” (Franz Simandl), Book 1

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 332 - 348, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1523172

Öz

The methods created for instrument education aim to help students gain and develop their psychomotor skills. Due to the systematic structure of the methods, these methods are also widely used in instrument education fields. The data sources of the research are the 1st Book of the New Method for the Double Bass method, which is widely used in double bass education. The 1st section of the method was examined in line with the scope of the research. This study is descriptive in nature and the content analysis model, one of the qualitative research methods, was preferred during its execution. The data of the research was obtained by using “the document scanning” technique. In this study, the double bass playing positions and techniques in the section were examined; the content of the method in terms of education, the extent to which it covers the right and left hand techniques required for playing the double bass; the technical and musical features of the exercises and etudes were investigated. This book, in which position information is given in a very detailed and effective manner, is a valuable source in the double bass literature. It is aimed to ensure that the method is used effectively by trainers in line with the data obtained by sequential analysis of the exercises and etudes in this method, which standardizes most of the basic techniques still used today.

Kaynakça

  • Almeida, I. P. de (2015) Estudos iniciais do contrabaixista acustico: comparativo dos metodos Bille, Simandl e Rollez. (Lisans Tezi). Universidade de Brasillia, Brazil. google scholar
  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. google scholar
  • Güven, D. E., Çevik, D. B., Canbey, E. G., & Snapper, E. K. (2012). Çocuklara yönelik piyano eğitimi başlangıç metotları üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 158-164. google scholar
  • Leavitt, T. (1997). The status of Contrabass Instruction at Selected Colleges and Universities in the United States of America. (Doktora Tezi). google scholar
  • Graduate School of The Ohio State University Musical Arts Departmant, USA. google scholar
  • Özşen, B. & Çelenk, K. (2020). Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarındaki kontrbas eğitiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı), 374-389. google scholar
  • Över, G. (2013). Edouard NANY Kontrbas Etüt Kitabının Tekniksel Analizi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. google scholar
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. google scholar
  • Karayazgan, H. C. (2024) F. Simandl “New Method fort he double bass” Metodu’nun hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur. google scholar
  • Keskin, S. İ. (2018) Lajos Montag Kontrbas Metodu’nun (1) teknik açıdan incelenmesi. (Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. google scholar
  • Kwiathowska, M. (2016) Technical Exercises For Double Bass: A study of selected methods and their effect on the development of performance technique. (Yüksek Lisans Tezi). Orchestra Symphonic Performance Academy of Music and Drama, University of Gothenburg, Sweden. google scholar
  • Say, A. (2002). Müzik Tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Simandl, F. (1904). New Method for the Double Bass. New York: Carl Fischer, google scholar
  • Simandl, F. (1964). "New Method for The Double Bass", Book 1, edited by Lucas Drew, New York: Carl Fischer google scholar
  • Smentkowski, N. (2023). Old music, new technique: using medieval music to teach Half Position on the double bass. (Doktora Tezi). Florida State University College of Music, USA. google scholar
  • TDK. (2020). Metot. Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları. google scholar
  • Tokgöz, H. (2019). Kontrabas çalmaya yeni başlayanlar için sağ el ve sol el teknikleri, duruş pozisyonları, metod ve egzersiz önerileri. (Sanatta yeterlilik tezi). İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul. google scholar
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. google scholar
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hande Tokgöz 0009-0003-8339-178X

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 25 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tokgöz, H. (2024). “New Method for the Double Bass” (Franz Simandl) 1. Kitap, 1. Bölümünün Detaylı Analizi. Konservatoryum, 11(2), 332-348. https://doi.org/10.26650/CONS2024-1523172