Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis and Performance Suggestions of Frank Martin’s Quatre Pieces Breves

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 437 - 448, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1557271

Öz

Swiss composer Frank Martin’s Quatre Pieces Breves for solo guitar composed in 1933 has a very important place in the classical guitar repertoire. Modern compositional methods which were frequently used by composers especially in the early 20th century are not seen in compositions written for classical guitar. The works written for guitar in this period are generally under the influence of Spanish Romanticism. Therefore, contemporary approaches and developments seen in other instrumental and orchestral repertoires are not included in the classical guitar repertoire. At this point what makes Quatre Pieces Breves different and important is that Frank Martin uses modern composition methods such as 12-tone technique with a unique understanding and the work is the first classical guitar composition using these methods and pioneered the formation of contemporary classical guitar repertoire. In this article which was prepared using qualitative research methods, Frank Martin’s life, the composition process of Quatre Pieces Breves and its importance for the classical guitar repertoire were mentioned and the musical analysis of the Prelude, Air, Plainte and Comme une Gigue sections was made. In addition, the sections that are likely to be technically challenging for guitarists during the performance are discussed in detail at which point technical and musical suggestions for these sections are presented.

Kaynakça

  • Ağır, S. (2012). Frank Martin’in “Quatre Pieces Breves” İsimli Solo Gitar Eserinin Teknik ve Müzikal Açıdan İncelenmesi. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Eser Metni). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Cooke, M., (1990). Frank Martin’s Early Development. Musical Times, 131, 473-478. https://doi.org/10.2307/1193659 google scholar
  • Evans T., & Evans M. (1977). Guitars. New York, Paddington Press. google scholar
  • Hodeir, A. (1992). Müzik Türleri ve Biçimleri (İ. Usmanbaş, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. google scholar
  • Jonkers, H. (July, 1997). The Guitar in Switzerland. Classical Guitar, 11, 14-21. google scholar
  • de Kloe, J. (Summer, 1993). Frank Martin’s Quatre Pieces Breves: A Comparative Study of the Available Sources. Soundboard, 20, 19-27. google scholar
  • McCabe, B. P. (2000). A Performer’s Guide and New Critical Edition of Frank Martin’s Quatre pieces breves (Doctoral dissertation, The University of Arizona). Retrieved from https://repository.arizona.edu/handle/10150/298797 google scholar
  • Palmer, T. (1983). Julian Bream - A Life On The Road. New York, Franklin Watts. google scholar
  • Scheit, K. (1959). Frank Martin, Quatre Pieces Breves. Wien, Universal Edition. google scholar
  • Skulsky, A. (1949). Frank Martin- A Clear Understanding of His Ideals of Expression. Musical America, 69, 8-18. google scholar
  • Sözer, V. (1996). Müzik/Ansiklopedik Sözlük (4.bs). İstanbul: Remzi Kitabevi. google scholar
  • Yücel, M. (2003). Rönesans ve Barok Dönem Dans Formlarının Çalgı Eğitimindeki Yeri ve Önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar https://www.frankmartin.org google scholar
  • https://www.singers.com/bio/4092 google scholar

Frank Martin’in Quatre Pieces Breves İsimli Eserinin Analizi ve Performans Önerileri

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 437 - 448, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1557271

Öz

İsviçreli besteci Frank Martin’in 1933 yılında bestelediği Quatre Pieces Breves isimli dört bölümlü solo gitar eseri, klasik gitar repertuvarında oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle 20. Yüzyıl başlarında bestecilerin sıklıkla kullandığı modern besteleme yöntemleri, klasik gitar için yazılan eserlerde görülmemektedir. Bu dönemde gitar için yazılan eserler genelde İspanyol Romantizminin etkisi altındadır. Dolayısıyla diğer çalgı ve orkestra repertuvarlarında görülen çağdaş yaklaşımlar ve gelişmeler klasik gitar repertuvarında yer almamaktadır. Bu noktada Quatre Pieces Breves’i farklı ve önemli kılan husus, Frank Martin’in özellikle 12-ton tekniği gibi modern besteleme yöntemlerini kendine özgü bir anlayışla kullanması, eserin bu yöntemlerin kullanıldığı ilk klasik gitar bestesi olması ve çağdaş klasik gitar repertuvarının oluşmasına öncülük etmesidir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak hazırlanan bu makalede, Frank Martin’in hayatı, Quatre Pieces Breves’in bestelenme süreci ve klasik gitar repertuvarı için öneminden bahsedilmiş, Prelude, Air, Plainte ve Comme une Gigue bölümlerinin müzikal analizi yapılmıştır. Ayrıca performans esnasında gitaristleri teknik anlamda zorlaması muhtemel bölümler detaylı bir şekilde ele alınmış, bu bölümler için teknik ve müzikal öneriler sunulmuştur.

Etik Beyan

Bu makale gerek Türkçe gerekse başka dillerde başka dergilere gönderilmemiştir.

Destekleyen Kurum

Bu makaleyi destekleyen bir kurum yoktur.

Teşekkür

Bu çalışmada teşekkür açıklaması yoktur.

Kaynakça

  • Ağır, S. (2012). Frank Martin’in “Quatre Pieces Breves” İsimli Solo Gitar Eserinin Teknik ve Müzikal Açıdan İncelenmesi. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Eser Metni). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Cooke, M., (1990). Frank Martin’s Early Development. Musical Times, 131, 473-478. https://doi.org/10.2307/1193659 google scholar
  • Evans T., & Evans M. (1977). Guitars. New York, Paddington Press. google scholar
  • Hodeir, A. (1992). Müzik Türleri ve Biçimleri (İ. Usmanbaş, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. google scholar
  • Jonkers, H. (July, 1997). The Guitar in Switzerland. Classical Guitar, 11, 14-21. google scholar
  • de Kloe, J. (Summer, 1993). Frank Martin’s Quatre Pieces Breves: A Comparative Study of the Available Sources. Soundboard, 20, 19-27. google scholar
  • McCabe, B. P. (2000). A Performer’s Guide and New Critical Edition of Frank Martin’s Quatre pieces breves (Doctoral dissertation, The University of Arizona). Retrieved from https://repository.arizona.edu/handle/10150/298797 google scholar
  • Palmer, T. (1983). Julian Bream - A Life On The Road. New York, Franklin Watts. google scholar
  • Scheit, K. (1959). Frank Martin, Quatre Pieces Breves. Wien, Universal Edition. google scholar
  • Skulsky, A. (1949). Frank Martin- A Clear Understanding of His Ideals of Expression. Musical America, 69, 8-18. google scholar
  • Sözer, V. (1996). Müzik/Ansiklopedik Sözlük (4.bs). İstanbul: Remzi Kitabevi. google scholar
  • Yücel, M. (2003). Rönesans ve Barok Dönem Dans Formlarının Çalgı Eğitimindeki Yeri ve Önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar https://www.frankmartin.org google scholar
  • https://www.singers.com/bio/4092 google scholar
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Ağır 0000-0001-9070-3241

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2024
Kabul Tarihi 23 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ağır, S. (2024). Frank Martin’in Quatre Pieces Breves İsimli Eserinin Analizi ve Performans Önerileri. Konservatoryum, 11(2), 437-448. https://doi.org/10.26650/CONS2024-1557271