Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison on Sonic Features in Terms of Raw Material and Processing Methods of Ceramic Percussion Instruments Made From Avanos & Menemen Region Clays

Yıl 2017, Sayı: 11, 37 - 48, 27.12.2017

Öz








In this project, the soil properties and musical sound features of the African origin
Udus with a deep history, depending on processing methods were analyzed. Udus
first emerged in middle Africa then spread among many regions of the world. Since
1970, udu ceramic percussion instruments have been produced in many countries.
In our research, clay from Avanos district of Nevşehir and Menemen district of İzmir
city have been processed and examples of Zafudu percussion series (udus) were
produced. Samples of these instruments have been analyzed by XRD and SEM. 
Then sound samples of the instruments have been analyzed by signal analysis and
their musical qualities were tried to be characterized.
 




Kaynakça

  • Alaskan, Ali Maruf (2012). “Strüktürel Özelliklere Bağlı Olarak Deride Müziksel Ses ve Özelliklerinin Araştırılması”. Yayımlanmamış doktora tezi, İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Baykal, Zafer (2007). “Sahra-Altı Batı Afrika’sında Udu Ezgileriyle Totem-Mask Plastiğinin Estetik Bağlamda Karşılaştırma Uygulamaları”. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • ------------------ (2014). “Çömlekçilik geleneğinde perküsyon müzik enstrümanları üretimi, Avanos Sempozyumu Bildirileri”. Avanos Kaymakamlığı, ss. 893-906.

NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Sayı: 11, 37 - 48, 27.12.2017

Öz




Bu araştırmada, ilk olarak orta Afrika da ortaya çıkan ve geçmişi yüzyıllar ötesine
dayanan Uduların (seramik vurma çalgılar) toprak özellikleri, işleme yöntemlerine
bağlı olarak müziksel ses özellikleri incelenmiştir. Udular Afrika’da ortaya çıktıktan
sonra dünyanın birçok bölgesine yayılmışlardır. 1970‘li yıllardan itibaren dünyanın
birçok ülkesinde udu seramik vurma çalgıları üretilmeye başlamıştır. Çalışmada
Nevşehir ili Avanos bölgesindeki kil yatakları ve İzmir menemen bölgesindeki kil
yataklarından alınan ham numuneler ile Zafudu Perküsyon serisinin tasarımı olan
örnekler üretilmiştir. Üretimi yapılan bu çalgıların ham ve pişmiş (900
0) örneklerinin
XRD ve SEM analizleri yapılmıştır. Sonrasında ise bu çalgıların ses kayıt örnekleri
alınmış ve sinyal analizleri yapılarak müziksel özellikleri karakterizasyonları
yapılmaya çalışılmıştır. 




Kaynakça

  • Alaskan, Ali Maruf (2012). “Strüktürel Özelliklere Bağlı Olarak Deride Müziksel Ses ve Özelliklerinin Araştırılması”. Yayımlanmamış doktora tezi, İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Baykal, Zafer (2007). “Sahra-Altı Batı Afrika’sında Udu Ezgileriyle Totem-Mask Plastiğinin Estetik Bağlamda Karşılaştırma Uygulamaları”. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • ------------------ (2014). “Çömlekçilik geleneğinde perküsyon müzik enstrümanları üretimi, Avanos Sempozyumu Bildirileri”. Avanos Kaymakamlığı, ss. 893-906.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Maruf Alaskan

Zafer Baykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Alaskan, A. M., & Baykal, Z. (2017). NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(11), 37-48. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.517068
AMA Alaskan AM, Baykal Z. NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. EKOD. Aralık 2017;(11):37-48. doi:10.31722/konservatuvardergisi.517068
Chicago Alaskan, Ali Maruf, ve Zafer Baykal. “NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 11 (Aralık 2017): 37-48. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.517068.
EndNote Alaskan AM, Baykal Z (01 Aralık 2017) NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 11 37–48.
IEEE A. M. Alaskan ve Z. Baykal, “NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, EKOD, sy. 11, ss. 37–48, Aralık 2017, doi: 10.31722/konservatuvardergisi.517068.
ISNAD Alaskan, Ali Maruf - Baykal, Zafer. “NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 11 (Aralık 2017), 37-48. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.517068.
JAMA Alaskan AM, Baykal Z. NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. EKOD. 2017;:37–48.
MLA Alaskan, Ali Maruf ve Zafer Baykal. “NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 11, 2017, ss. 37-48, doi:10.31722/konservatuvardergisi.517068.
Vancouver Alaskan AM, Baykal Z. NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. EKOD. 2017(11):37-48.