Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE AGE OF START PLAYING PIANO IN CHILDREN AND EVALUATION OF THE MUSIC TEACHING METHODS

Yıl 2015, Sayı: 7, 29 - 38, 15.02.2016

Öz

Nowadays the education which starts in an early age is accepted as the basic step to

the general education. An early piano lesson is a process which requires a high level

of discipline and motivation. The beginning stage of the piano education is a period

which brings the fundamental behaviours. In this period, together with the student’s

interest and abilities, the method which teacher follows is also crucial. For

this purpose, the information about the age range of learning to play a musical instrument

and some methods are given and explained.


Kaynakça

  • AŞKIN, Cihat ve AYATA, Ebru (2008). “Müziğin Beynin Bilişsel Fonksiyonlarına Olan Etkisi”, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Programı, İstanbul. Vol. 5, No.2.
  • AYAYDIN, Abdullah (2010). “Okul Öncesi Dönemde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırıldığı Değerler”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.12, No.1.
  • AKPINAR, Gülbahar ve ÇAYDERE, Öznur Öztosun (2011). “Başlangıç Keman Eğitiminde Kullanılabilir Okul Şarkıları, Türküler ve Tekerlemeler”, E-Journal of New World Sciences Academy Fine Arts, Vol. 6, No.2.
  • BOSHKOFF, Ruth (1991). “Lesson”. Music Educators Journal, Vol.78, No.2.
  • ÇEVİK, D. Beste (2007). “Müzik Öğretim Yöntemlerinden Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış”, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. Vol. 9, No.1.
  • ÇEVİK, Suna (1989) Müzik Eğitiminde Başlıca Sorunlar, Ankara. Türk Eğitim Derneği (TED) Yayınları.
  • ÇİLDEN, Şeyda (2001). “Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme”. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 21, No.1. ÇUHA, Nermin (2013). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitici Drama Çalışmalarına Yönelik Yeterliliklerinin Belirlenmesi”, VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınları. No.9.
  • DEMİROVA, Güler (2008). "Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Vol. 8, No.15.
  • DÜNDAR, Mehlika (2003). "Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Alanda Eğitim”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Vol. 23, No.1.
  • ESKİOGLU, Itır, (2003). “Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu”, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • ERCAN, Nevhiz (2003). “Piyano Eğitiminde Müzikalite Kavramının Kazandırılması Açısından Genel Yaklaşımlar”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • FENMEN, Mithat (1991). Müzikçinin EI Kitabı, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • GÖKBUDAK, Zehra Seçkin (2005). “Etkili Bir Piyano Eğitimi ve Öğretimi İçin Ailenin Rolü”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Vol:1, No.9.
  • GÜRGEN, Elif TEKİN (2006). “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:7, No.12.
  • GÜN, Elmas ve YILDIZ, Gökay (2013). “Piyano Eğitiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, NWSA: Fine Arts, Vol. 8, No.1.
  • GÜVEN, Elif., ÇEVİK, Deniz BESTE., CANBEY, Ebru GÜNER., SNAPPER, Esra KINIKLI (2012). “Çocuklara Yönelik Piyano Eğitimi Başlangıç Metotları Üzerine Bir Değerlendirme”, Journal of Research in Education and Teaching. Vol.1, No.2.
  • HESLOP, C. (1995). Primary Colours, London: Music Teacher (March).
  • KASAP, Belir Tecimer (2005). "Suzuki Okulu Metodu”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 6, No.9. KÜTAHYALI, Önder (1994). “Müziğin Toplumsal Becerileri”, Orkestra Aylık Müzik Dergisi.
  • ONURAY, Hatice EĞİLMEZ (2009). "Piyano Eğitimi Başlangıç Aşamasında 6-8 Yaş Çocuklar İçin Kullanılması Öngörülen Öğrenmeyi Hızlandırıcı Ve Pekiştirici Görsel Çalışmalar”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • ÖZAL, Kadir (2007). Suzuki Metodu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZER, Mehmet Can (2013). “Kulak Eğitiminde Teknoloji Tabanlı Bir Öneri: Midas”, Ankara. Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı.
  • ÖZEN, Nuray (2004). "Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 24. No.2.
  • ÖZEVİN, Banu (2006). “Oyun, Dans, ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği”, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • ÖZEKE, Sezen (2007). "Kodály Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodály Yöntemi Uygulamaları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 20, No.1.
  • ÖZMENTEŞ, Gökmen (2007). “Müzikte Beden Zihin İlişkisi”, 38. ICANAS 10 Vol.2, No.2.
  • SHAMROCK, M (1997). “Orff – Schulwerk an Integrated Foundation”, Music Educators Journal, Vol. 83. No.6. SIĞIRTMAÇ, Ayperi Dikici (2005). Okul öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, İstanbul: Kare Yayınları. ŞENDURUR, Yılmaz ve BARIŞ, Dolunay (2002). “Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 22, No.1.
  • ŞEN, Yavuz (2006). “Okul Öncesi Dönemde, Çocuğun Gelişiminde Müziğin Önemi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.7, No.1.
  • TANRIVERDİ, Ayfer. (1997) “AGSL Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri", Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümler Sempozyumu.
  • TUFAN, Selmin (1995). “Grup Piyano Eğitimi”, AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri. Trabzon: Mavi Nota Dergisi.
  • TUFAN, Selmin ve SÖKEZOĞLU, Duygu (2009). “Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik En 7 - 11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimler Üzerine Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • TUZCUOĞLU, Necla (1989). Korunmaya Muhtaç Çocukların Öğrenim Problemleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • UÇAN, Ali (1994). İnsan ve Müzik / İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • UÇAN, Ali (1997). Müzik Eğitim Temel Kavramlar İlkeler Yaklaşımlar, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • USZLER, Marienne., GORDON, Stewart., MACH, Elyse. (2000). The Well-Tempered Keyboard Teacher, (2nd ed.), New York: Schirmer Books.
  • UÇAL, Esin (2003). “Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • ULUGBAY, Selin (2013). “Müzik Eğitiminin Çocuk Zekasına Olan Etkileri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Vol.21, No.3.
  • YAZICI, Tarkan (2013). “Piyano Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Piyano Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”, Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı. Vol.1. No.2.
  • YILDIZ, Evren., ŞEN, Yavuz (1999). “Küçük Yaşlarda Müzik Ve Piyano Eğitiminin Önemi”, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Vol.7, No.1.
  • YILDIRIM, Kemal (2010). “Kodály Yönteminin ilköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerinde Etkileri”, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), Vol.1. No.2.

ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Sayı: 7, 29 - 38, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • AŞKIN, Cihat ve AYATA, Ebru (2008). “Müziğin Beynin Bilişsel Fonksiyonlarına Olan Etkisi”, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Programı, İstanbul. Vol. 5, No.2.
  • AYAYDIN, Abdullah (2010). “Okul Öncesi Dönemde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırıldığı Değerler”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.12, No.1.
  • AKPINAR, Gülbahar ve ÇAYDERE, Öznur Öztosun (2011). “Başlangıç Keman Eğitiminde Kullanılabilir Okul Şarkıları, Türküler ve Tekerlemeler”, E-Journal of New World Sciences Academy Fine Arts, Vol. 6, No.2.
  • BOSHKOFF, Ruth (1991). “Lesson”. Music Educators Journal, Vol.78, No.2.
  • ÇEVİK, D. Beste (2007). “Müzik Öğretim Yöntemlerinden Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış”, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. Vol. 9, No.1.
  • ÇEVİK, Suna (1989) Müzik Eğitiminde Başlıca Sorunlar, Ankara. Türk Eğitim Derneği (TED) Yayınları.
  • ÇİLDEN, Şeyda (2001). “Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme”. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 21, No.1. ÇUHA, Nermin (2013). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitici Drama Çalışmalarına Yönelik Yeterliliklerinin Belirlenmesi”, VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınları. No.9.
  • DEMİROVA, Güler (2008). "Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Vol. 8, No.15.
  • DÜNDAR, Mehlika (2003). "Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Alanda Eğitim”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Vol. 23, No.1.
  • ESKİOGLU, Itır, (2003). “Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu”, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • ERCAN, Nevhiz (2003). “Piyano Eğitiminde Müzikalite Kavramının Kazandırılması Açısından Genel Yaklaşımlar”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • FENMEN, Mithat (1991). Müzikçinin EI Kitabı, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • GÖKBUDAK, Zehra Seçkin (2005). “Etkili Bir Piyano Eğitimi ve Öğretimi İçin Ailenin Rolü”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Vol:1, No.9.
  • GÜRGEN, Elif TEKİN (2006). “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:7, No.12.
  • GÜN, Elmas ve YILDIZ, Gökay (2013). “Piyano Eğitiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, NWSA: Fine Arts, Vol. 8, No.1.
  • GÜVEN, Elif., ÇEVİK, Deniz BESTE., CANBEY, Ebru GÜNER., SNAPPER, Esra KINIKLI (2012). “Çocuklara Yönelik Piyano Eğitimi Başlangıç Metotları Üzerine Bir Değerlendirme”, Journal of Research in Education and Teaching. Vol.1, No.2.
  • HESLOP, C. (1995). Primary Colours, London: Music Teacher (March).
  • KASAP, Belir Tecimer (2005). "Suzuki Okulu Metodu”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 6, No.9. KÜTAHYALI, Önder (1994). “Müziğin Toplumsal Becerileri”, Orkestra Aylık Müzik Dergisi.
  • ONURAY, Hatice EĞİLMEZ (2009). "Piyano Eğitimi Başlangıç Aşamasında 6-8 Yaş Çocuklar İçin Kullanılması Öngörülen Öğrenmeyi Hızlandırıcı Ve Pekiştirici Görsel Çalışmalar”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • ÖZAL, Kadir (2007). Suzuki Metodu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZER, Mehmet Can (2013). “Kulak Eğitiminde Teknoloji Tabanlı Bir Öneri: Midas”, Ankara. Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı.
  • ÖZEN, Nuray (2004). "Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 24. No.2.
  • ÖZEVİN, Banu (2006). “Oyun, Dans, ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği”, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • ÖZEKE, Sezen (2007). "Kodály Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodály Yöntemi Uygulamaları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 20, No.1.
  • ÖZMENTEŞ, Gökmen (2007). “Müzikte Beden Zihin İlişkisi”, 38. ICANAS 10 Vol.2, No.2.
  • SHAMROCK, M (1997). “Orff – Schulwerk an Integrated Foundation”, Music Educators Journal, Vol. 83. No.6. SIĞIRTMAÇ, Ayperi Dikici (2005). Okul öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, İstanbul: Kare Yayınları. ŞENDURUR, Yılmaz ve BARIŞ, Dolunay (2002). “Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 22, No.1.
  • ŞEN, Yavuz (2006). “Okul Öncesi Dönemde, Çocuğun Gelişiminde Müziğin Önemi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.7, No.1.
  • TANRIVERDİ, Ayfer. (1997) “AGSL Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri", Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümler Sempozyumu.
  • TUFAN, Selmin (1995). “Grup Piyano Eğitimi”, AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri. Trabzon: Mavi Nota Dergisi.
  • TUFAN, Selmin ve SÖKEZOĞLU, Duygu (2009). “Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik En 7 - 11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimler Üzerine Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • TUZCUOĞLU, Necla (1989). Korunmaya Muhtaç Çocukların Öğrenim Problemleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • UÇAN, Ali (1994). İnsan ve Müzik / İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • UÇAN, Ali (1997). Müzik Eğitim Temel Kavramlar İlkeler Yaklaşımlar, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • USZLER, Marienne., GORDON, Stewart., MACH, Elyse. (2000). The Well-Tempered Keyboard Teacher, (2nd ed.), New York: Schirmer Books.
  • UÇAL, Esin (2003). “Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • ULUGBAY, Selin (2013). “Müzik Eğitiminin Çocuk Zekasına Olan Etkileri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Vol.21, No.3.
  • YAZICI, Tarkan (2013). “Piyano Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Piyano Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”, Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı. Vol.1. No.2.
  • YILDIZ, Evren., ŞEN, Yavuz (1999). “Küçük Yaşlarda Müzik Ve Piyano Eğitiminin Önemi”, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Vol.7, No.1.
  • YILDIRIM, Kemal (2010). “Kodály Yönteminin ilköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerinde Etkileri”, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), Vol.1. No.2.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S.sena , Mehmet Can Pamukçu, Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Pamukçu, Özer, S. ,. M. C. (2016). ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(7), 29-38.
AMA Pamukçu, Özer S,MC. ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EKOD. Şubat 2016;(7):29-38.
Chicago Pamukçu, Özer, S.sena , Mehmet Can. “ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7 (Şubat 2016): 29-38.
EndNote Pamukçu, Özer S,MC (01 Şubat 2016) ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 29–38.
IEEE S. ,. M. C. Pamukçu, Özer, “ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, EKOD, sy. 7, ss. 29–38, Şubat 2016.
ISNAD Pamukçu, Özer, S.sena , Mehmet Can. “ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 (Şubat 2016), 29-38.
JAMA Pamukçu, Özer S,MC. ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EKOD. 2016;:29–38.
MLA Pamukçu, Özer, S.sena , Mehmet Can. “ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 29-38.
Vancouver Pamukçu, Özer S,MC. ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EKOD. 2016(7):29-38.