Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR

Yıl 2011, Sayı: 1, 15 - 33, 16.01.2012

Öz

Kaynakça

  • ATAS, Hayri, "Âsık Veysel Hayatı - Sanatı Eserleri", Istanbul, Bogaziçi Yayınları, 1998.
  • BAKILER, Yavuz - Bülent, "Âsık Veysel", Türk Büyükleri Dizisi 123, Ankara, Kültür Bakanlıgı Yayınları.
  • CHEVASSUS, Beatrice Ramaut, "Müzikte Postmodernlik", Çev. Ilhan Uzmanbas, Istanbul, Pan Yayıncılık, 2004.
  • DIJK, Teun Van, "Söylem ve Ideoloji Çokalanlı Bir Yaklasım", Hazırlayan: Barıs Çoban, Zeynep Özarslan, Istanbul, Su Yayınları, 2003.
  • EAGLETON, Terry, Elestiri ve Ideoloji Çev. Esen Tarım, Serhat Öztopbas Istanbul, Iletisim Yayınları,1985. EAGLETON, Terry, "Estetigin Ideolojisi", Çev. B. Gözkan, H. Hüner, T. Armaner, N. Ates, A. Dost, E, Kılıç, E.
  • Akman, N. Domaniç, A. Çitil, B. Kıroglu, Istanbul, Doruk Yayıncılık, Tarih belirtilmemis.
  • GEDIKLI, Prof. Dr. Necati, "Bilimselligin Merceginde Geleneksel Musikilerimiz ve Sorunları", Izmir, Ege Üniversitesi Basımevi, 1999.
  • GÜNDOGAR, Sinan, "Halk Siirlerindeki Protesto Geleneginden Günümüz Politik Sarkılarına Muhalif Müzik", Istanbul, Devin Yayıncılık, 2005.
  • KAPLAN, Ayten, "Kültürel Müzikoloji, Istanbul, Baglam Yayınları, 2005.
  • KUTLUK, Fırat, “Müzik ve Politika”, Ankara, Doruk Yayıncılık, Mart 1997.
  • TARANÇ, Berrak, "Müzige Yazınsal Dokunuslar", Izmir, Meta Basım, 2000.
  • TARANÇ, Berrak, “Iki Kıyının Müzigi”, Ankara, Ürün Yayınları, 2007.
  • TARANÇ, Berrak, “Akdeniz Müziginin Türk ve Yunanlı Kökenleri”, Ankara, Ürün Yayınları, 2007.
  • Anadoluda Müzikte Ideolojinin, Küresellesme Sürecinde Yeniden Boyutlanması ve Yeni Yorumlar 33 YALTIRIK, Hüseyin, "Tasavvufî Halk Müzigi - Ilahiler- Nefesler - Tatyanlar -Degisler-Semahlar", Ankara, Türkiye Radvo Televizyon Kurumu Müzik Dairesi Baskanlıgı, 2003.
  • YILDIRIM–KOÇ, Vural–Tarkan “Müzik Felsefesine Giris”, Ankara, Baglam Yayınları, 2003.
  • AKSOY, Bülent, “Tanzimattan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi". "Tanzimat Döneminde Müzik", Istanbul, Iletisim Yayınları, c: 5, 1985.
  • BAYRAKTARKATAL, Ertugrul, "21.yy Basında Türkiye'de Müzik Sempozyumu", Ankara, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, 15-16 Mart 2002.
  • CEM, Ismail, “Türkiye'de Geri Kalmıslıgın Tarihi ”, Istanbul, Cem Yayınları, 1974.
  • DINÇER, Fahriye, "Semahs M Historical Perspektive" ICTM 20 TH ETHNOCHOREOLOGY Symposium, Istanbul-Turkey, Bogaziçi Üniversity Folklore Club, Agust 19-26-1998.
  • GEDIKLI, Necati, "Çok Sesli Yeni Bir Türk Sanat Müzigi Olusturmanın Neresindeyiz?", Çok Sesli Müzik Sempozyumu, Istanbul,2-4 Mayıs, 1985.
  • GEDIKLI, Necati,”Ekrem Zeki Ün”, E.Ü.G.S. F. Müzik Bölümü Yüksek Lisans Tezi,1981.
  • KALLIMOPOULOU, Eleni, "Ulusu Temsil Etme: Türk Sazı ve Yunan Tamburası Örnegi", Istanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü, Müzikte Temsil, Müziksel Temsil Uluslararası Kongresi (Kongre Özetleri), Istanbul, Büyüksehir Belediyesi Yayınları, 7-8 Ekim 2005.
  • ILYASOGLU, Evin "Cumhuriyetin Sesleri". Istanbul, Tarih Vakfı, Ekim 1999.
  • MUTLU, Erol,”BGST Müzik Biliminin Albüm Çalısmaları, Hardasan – Azeri Sarkıları ve Kardes Türküler”,Dans Müzik Kültür Folklora Dogru Çeviri Arastırma Dergisi 63,Bogaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü, Istanbul, Bogaziçi Matbaası,1998.
  • NUTKU, Özdemir,”Dünya Tiyatro Tarihi 2” Istanbul, Remzi Kitabevi. Internet
  • http://www.aksiyon.com.tr/delay.Php?=122715 34 Berrak TARANÇ

THE IDEOLOGY OF GLOBALIZATION IN MUSIC IN ANATOLIA SIZING AND NEW COMMENTS IN THE PROCESS

Yıl 2011, Sayı: 1, 15 - 33, 16.01.2012

Öz

..

Kaynakça

  • ATAS, Hayri, "Âsık Veysel Hayatı - Sanatı Eserleri", Istanbul, Bogaziçi Yayınları, 1998.
  • BAKILER, Yavuz - Bülent, "Âsık Veysel", Türk Büyükleri Dizisi 123, Ankara, Kültür Bakanlıgı Yayınları.
  • CHEVASSUS, Beatrice Ramaut, "Müzikte Postmodernlik", Çev. Ilhan Uzmanbas, Istanbul, Pan Yayıncılık, 2004.
  • DIJK, Teun Van, "Söylem ve Ideoloji Çokalanlı Bir Yaklasım", Hazırlayan: Barıs Çoban, Zeynep Özarslan, Istanbul, Su Yayınları, 2003.
  • EAGLETON, Terry, Elestiri ve Ideoloji Çev. Esen Tarım, Serhat Öztopbas Istanbul, Iletisim Yayınları,1985. EAGLETON, Terry, "Estetigin Ideolojisi", Çev. B. Gözkan, H. Hüner, T. Armaner, N. Ates, A. Dost, E, Kılıç, E.
  • Akman, N. Domaniç, A. Çitil, B. Kıroglu, Istanbul, Doruk Yayıncılık, Tarih belirtilmemis.
  • GEDIKLI, Prof. Dr. Necati, "Bilimselligin Merceginde Geleneksel Musikilerimiz ve Sorunları", Izmir, Ege Üniversitesi Basımevi, 1999.
  • GÜNDOGAR, Sinan, "Halk Siirlerindeki Protesto Geleneginden Günümüz Politik Sarkılarına Muhalif Müzik", Istanbul, Devin Yayıncılık, 2005.
  • KAPLAN, Ayten, "Kültürel Müzikoloji, Istanbul, Baglam Yayınları, 2005.
  • KUTLUK, Fırat, “Müzik ve Politika”, Ankara, Doruk Yayıncılık, Mart 1997.
  • TARANÇ, Berrak, "Müzige Yazınsal Dokunuslar", Izmir, Meta Basım, 2000.
  • TARANÇ, Berrak, “Iki Kıyının Müzigi”, Ankara, Ürün Yayınları, 2007.
  • TARANÇ, Berrak, “Akdeniz Müziginin Türk ve Yunanlı Kökenleri”, Ankara, Ürün Yayınları, 2007.
  • Anadoluda Müzikte Ideolojinin, Küresellesme Sürecinde Yeniden Boyutlanması ve Yeni Yorumlar 33 YALTIRIK, Hüseyin, "Tasavvufî Halk Müzigi - Ilahiler- Nefesler - Tatyanlar -Degisler-Semahlar", Ankara, Türkiye Radvo Televizyon Kurumu Müzik Dairesi Baskanlıgı, 2003.
  • YILDIRIM–KOÇ, Vural–Tarkan “Müzik Felsefesine Giris”, Ankara, Baglam Yayınları, 2003.
  • AKSOY, Bülent, “Tanzimattan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi". "Tanzimat Döneminde Müzik", Istanbul, Iletisim Yayınları, c: 5, 1985.
  • BAYRAKTARKATAL, Ertugrul, "21.yy Basında Türkiye'de Müzik Sempozyumu", Ankara, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, 15-16 Mart 2002.
  • CEM, Ismail, “Türkiye'de Geri Kalmıslıgın Tarihi ”, Istanbul, Cem Yayınları, 1974.
  • DINÇER, Fahriye, "Semahs M Historical Perspektive" ICTM 20 TH ETHNOCHOREOLOGY Symposium, Istanbul-Turkey, Bogaziçi Üniversity Folklore Club, Agust 19-26-1998.
  • GEDIKLI, Necati, "Çok Sesli Yeni Bir Türk Sanat Müzigi Olusturmanın Neresindeyiz?", Çok Sesli Müzik Sempozyumu, Istanbul,2-4 Mayıs, 1985.
  • GEDIKLI, Necati,”Ekrem Zeki Ün”, E.Ü.G.S. F. Müzik Bölümü Yüksek Lisans Tezi,1981.
  • KALLIMOPOULOU, Eleni, "Ulusu Temsil Etme: Türk Sazı ve Yunan Tamburası Örnegi", Istanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü, Müzikte Temsil, Müziksel Temsil Uluslararası Kongresi (Kongre Özetleri), Istanbul, Büyüksehir Belediyesi Yayınları, 7-8 Ekim 2005.
  • ILYASOGLU, Evin "Cumhuriyetin Sesleri". Istanbul, Tarih Vakfı, Ekim 1999.
  • MUTLU, Erol,”BGST Müzik Biliminin Albüm Çalısmaları, Hardasan – Azeri Sarkıları ve Kardes Türküler”,Dans Müzik Kültür Folklora Dogru Çeviri Arastırma Dergisi 63,Bogaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü, Istanbul, Bogaziçi Matbaası,1998.
  • NUTKU, Özdemir,”Dünya Tiyatro Tarihi 2” Istanbul, Remzi Kitabevi. Internet
  • http://www.aksiyon.com.tr/delay.Php?=122715 34 Berrak TARANÇ
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berrak Taranç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taranç, B. (2012). ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(1), 15-33.
AMA Taranç B. ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR. EKOD. Ocak 2012;(1):15-33.
Chicago Taranç, Berrak. “ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 1 (Ocak 2012): 15-33.
EndNote Taranç B (01 Ocak 2012) ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 1 15–33.
IEEE B. Taranç, “ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR”, EKOD, sy. 1, ss. 15–33, Ocak 2012.
ISNAD Taranç, Berrak. “ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 1 (Ocak 2012), 15-33.
JAMA Taranç B. ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR. EKOD. 2012;:15–33.
MLA Taranç, Berrak. “ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 1, 2012, ss. 15-33.
Vancouver Taranç B. ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR. EKOD. 2012(1):15-33.