Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Graduate Studies on Cahit Zarifoğlu

Yıl 2023, Sayı: 10, 529 - 551, 25.03.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1244680

Öz

In this research, postgraduate studies on Cahit Zarifoğlu; The aim of this study was to examine them according to the year they were made, university, institute, type of thesis, the languages in which they were written, the subjects, the way their aims were expressed, research methods, universe and samples, data collection tools, and whether they included suggestions. 25 postgraduate theses registered to the YÖK national thesis center on the subject have been identified and all of these theses have formed the subject of the research. Qualitative research method was adopted in the examination of the identified theses. The data were obtained by content analysis method. As a result of the examination; The first postgraduate study on Cahit Zarifoğlu was conducted in 1992, the most theses (6 theses, 24%) were made in 2019, all of the studies were at the master’s level, 17 theses (68%) were made at the Social Sciences Institute, 56% of them stated the objectives. It has been reached to the data that all of the studies were done in Turkish, most of the studies were done at Fatih Sultan Mehmet Foundation University, and the studies were done on the subjects that reveal the different aspects of the author, based on the works of Cahit Zarifoğlu. Based on the data obtained, it was concluded that all aspects of Cahit Zarifoğlu’s works that can be reached were mentioned, and there was no aspect that was not mentioned. On the other hand, based on the theses examined, it is evaluated that there are limitations in the subjects related to Cahit Zarifoğlu. Based on the results obtained, suggestions are given for researchers who want to work in the field.

Kaynakça

  • Akbulut vd., (2013). Doktora Tez Sürecinde Karşılaşılan Problemlerin Belirlenmesi: Eğitim Fakültesi Örneği, Determination of Faced Problems in Doctorate Thesis Process: Education Faculty Sample. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 50-69.
  • Akça, S. (2017). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerinde İnsan ve Toplum, Human And Society in Cahit Zarifoğlu’s Poem. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir: Ahi Evran Üniversitesi.
  • Aldı, M. (2017). Zarif Prens’in Sanat Masallarına Yolculuk. Hece Dergisi (126-128), s. 360-366.
  • Aslan, C. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Hikayelerinin Değerler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Azak, S. (2016). Samed Behrengi’nin “Nine ve Sarı Civciv”, Cahit Zarifoğlu’nun “Serçekuş” Öykülerindeki Ana Karakterlerin Bireyselleşme ve Toplumsallaşma Açısından Karşılaştırılarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Beyhan, İ. (2020). Abdurrahman Cahit Zarifoğlu’nun Hayatında ve Eserlerinde Tasavvufun Yeri, Yüksek Lisans Tezi. Şırnak: Şırnak Üniversitesi.
  • Bıkmaz vd., (2013). Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerine Ait İçerik Çözümlemesi (1974-2009). Eğitim ve Bilim, 288-303.
  • Bilge, M. (2017). Bir Dervişi Yazabilmek. Hece Dergisi (126-128), s. 123-125.
  • Bilgili, A. (2018). Mavera Edebiyat Dergisi’nde Sosyal- Siyasi Düşünce ve Coğrafya. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, E. (2017). Bir Sanatçının Dünyasına Sızmak. Hece Dergisi (126-128), s. 65-67.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çolaker, Ö. (2009). Samerd Behrengi’nin “Küçük Kara Balık”, Richard Bach’ın “Martı Jonathan Livingston” ve Cahit Zarifoğlu’nun “Motorlu Kuş” adlı Öykülerindeki Ana Karakterlerin Kişilik Gelişimi, Bireyselleşme ve Toplumsallaşma Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi. Demirci, E. (2019). Din Eğitimi Açısından İnsanın Anlam Arayışı Problemine Cahit Zarifoğlu Masalları Bağlamında Bir Bakış. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Elmas, N. (1992). Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinin Tematik İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Ergün, K. (2017). Cahit Zarifoğlu ve Açık Siyaset Okulu. Hece Dergisi (126-128), s. 126-132.
  • Eş, A. (2018). Sezai Karakoç ve Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerindeki Ortak Temaların Mukayesesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • İşler, A. (2022). Yedi Güzel Adam’ın Mavera’sında Sovyetlerin Afganistan’ı İşgali ve Afgan Cihadı. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (40. Yıl Özel Sayısı), 120-136.
  • İşnas, S. (2011). Masal Türünün Çocuktaki Kavram Gelişimi Üzerine Bir Araştırma: Cahit Zarifoğlu Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Kaçmaz, G. (2018). Cahit Zarifoğlu’nun Masallarının Değerler Eğitimi ve Söz Varlığı Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Karaçam, F. Zarifoğlu, Abdurrahman Cahit. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi: https://islamansiklopedisi.org.tr/zarifoglu-abdurrahman-cahit [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Karslı, A. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun “Yürekdede ile Padişah” ve “Serçekuş” Eserlerinde Söz Dizimi. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kaya, V. (2007). Cahit Zarifoğlu’nun Çocuk Kitaplarında Temel Değerler. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Kılınç, E. (2022). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerinde Görme ve Gösterme Biçimleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 170-189.
  • Kubbealtı. Araştırma. Kubbealtı Lugatı: http://lugatim.com/s/ARAŞTIRMA [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Kuzu, S. (2021). Çağdaş Masal Örneği Olarak Cahit Zarifoğlu’nun Anlatıları. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Metin, H. (2012). Çocuk Sesinin Düzgünlüğünü Arayan Adam: Cahit Zarifoğlu. Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinde Çocuk İmgesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Orhan, M. (2021). TÜBİTAK Çocuk Kitaplarının Çocuk Edebiyatı Yönünden İncelenmesi. Doktora Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi.
  • Öğüt, N. (2019). Cahit Zarifoğlu’nda Dini Kişiliğin Pskolojisi. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi. ÖSYM. Tanımlar. ÖSYM (Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi): https://www.osym.gov.tr/TR,1371/tanimlar.html [Erişim tarihi: 28.01.2022].
  • Özlem, F. (2008). Çocuklarda Kişilik ve Maneviyatın Geliştirilmesi Açısından Cahit Zarifoğlu’nun Masalları ve Çocuk Şiirleri. Türk Halk Edebiyatı 2. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi, 2. Kitap, 13-15 Kasım 2008, Bakü, 684-689.
  • Paksoy, N. (2016). Çağının Tanığı Bir Şair/Bir Şiir Cahit Zarifoğlu’nun “Daralan Vakitler” Şiiri Üzerine Bir İnceleme, A Poet, a Witness of His Time/ a Poem, a Witness of İts Age A Study on Cahit Zarifoğlu’s Poem “Daralan Vakitler”. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 420-434.
  • Sağman, H. (2016). İslami Duyarlılık Çerçevesinde Cahit Zarifoğlu’nun Çocuk Hikayeleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sakız vd., (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi, Document Analysis as a Research Method. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Sarı, E. (2013). Cahit Zarifoğlu’nun Nesirlerinde İnsan, Human in the Prose Writings of Cahit Zarifoğlu. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sivri, M. (2008). Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Yeni Konular ve Yeni Yönelimler. Türk Halkları Edebiyatı 2. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi, 2. Kitap, 3-15 Kasım 2008, Bakü, 773-777.
  • Soylu, Ü. (2021). Cahit Zarifoğlu Üzerinde Rainer Maria Rilke Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Subaşı, Ş. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirinde İyilik ve Kötülük İmgeleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sürgit, B. (2019). Modern Bireyin Yalnızlaşması ve Yabancılaşması Bağlamında Apartman Yaşamı ve Cahit Zarifoğlu’nun “Eksik Yol” Başlıklı Öyküsü. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 59(2), 449-466.
  • Şakar, C. (2017). Cahit Zarifoğlu: Daima Bir Başlangıç Vardır. Hece Dergisi (126-128), s. 43-47.
  • Şirin, M. (2013). Güneşe Yol Yapan Çocuk Cahit Zarifoğlu Kitabı. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Şirin, M. (2014). Ergin Çocukların Yazarı: Cahit Zarifoğlu. Türk Dili Dergisi, 107(756), s. 663-674.
  • Taştan, A. (2018). İlahiyat Fakülteleri Felsefe ve Din Bilimleri Bölümlerinde Lisansüstü Tez Çalışmaları ve Bazı Yöntembilimsel Sorunlar. Bilimname, 35(1), 303-318.
  • TDK. Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr [Erişim tarihi: 30.01.2023].
  • TDK. Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr [Erişim tarihi: 30.01.2023].
  • Türksoy, A. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Savaş Ritimleri ve Andrea Busfield’in Milyonlarca Gölgenin Altında Romanlarında Afganistan ve Savaş İzleği. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2021). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcılar, S. (2013). Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinde Dini ve Manevi Unsurlar. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. YÖK. Tez Merkezi. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ [Erişim tarihi: 03.15.2022].
  • YÖK. İstatistikler. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi: https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı, [Erişim tarihi: 28.01.2023].
  • YÖK. Tez Merkezi (Cahit Zarifoğlu). Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Zarifoğlu, C. (2004). Bir Değirmendir Bu Dünya. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2006). Konuşmalar. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2010). Bir Değirmendir Bu Dünya. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2013). Korku ve Yakarış. İstanbul: Beyan Yayınları.

Cahit Zarifoğlu Üzerine Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: 10, 529 - 551, 25.03.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1244680

Öz

Bu araştırmada Cahit Zarifoğlu konulu lisansüstü çalışmaların; yapıldıkları yıl, üniversite, enstitü, tez türü, yazıldığı diller, konuları, amaçlarının ifade ediliş biçimi, araştırma yöntemleri, evren ve örneklemleri, veri toplama araçları, önerilere yer verip vermediklerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Konuyla ilgili YÖK ulusal tez merkezine kayıtlı 25 lisansüstü tez tespit edilmiş ve bu tezlerin tamamı araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Tespit edilen tezlerin incelenmesinde nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile elde edilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda; Cahit Zarifoğlu konulu lisansüstü düzeyde ilk çalışmanın 1992 yılında yapıldığı, en çok tezin (6 tez, %24) 2019 yılında yapıldığı, çalışmaların tamamının master düzeyinde olduğu, 17 tezin (%68) Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yapıldığı, %56’sında amaçların ifade edildiği, çalışmaların tamamının Türkçe yapıldığı, en çok çalışmanın Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinde yapıldığı, çalışmaların Cahit Zarifoğlu’nun eserlerinden hareketle yazarın farklı yönlerini ortaya koyan konularda yapıldığı verilerine ulaşılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle Cahit Zarifoğlu’nun eserlerinden ulaşılabilecek bütün yönlerine değinildiği, değinilmeyen yönünün bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan incelenen tezlerden hareketle Cahit Zarifoğlu ile ilgili konularda sınırlılıklar olduğu değerlendirilmektedir. Elde edilen sonuçlara dayanarak, alanda çalışmak isteyen araştırmacılar için önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut vd., (2013). Doktora Tez Sürecinde Karşılaşılan Problemlerin Belirlenmesi: Eğitim Fakültesi Örneği, Determination of Faced Problems in Doctorate Thesis Process: Education Faculty Sample. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 50-69.
  • Akça, S. (2017). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerinde İnsan ve Toplum, Human And Society in Cahit Zarifoğlu’s Poem. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir: Ahi Evran Üniversitesi.
  • Aldı, M. (2017). Zarif Prens’in Sanat Masallarına Yolculuk. Hece Dergisi (126-128), s. 360-366.
  • Aslan, C. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Hikayelerinin Değerler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Azak, S. (2016). Samed Behrengi’nin “Nine ve Sarı Civciv”, Cahit Zarifoğlu’nun “Serçekuş” Öykülerindeki Ana Karakterlerin Bireyselleşme ve Toplumsallaşma Açısından Karşılaştırılarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Beyhan, İ. (2020). Abdurrahman Cahit Zarifoğlu’nun Hayatında ve Eserlerinde Tasavvufun Yeri, Yüksek Lisans Tezi. Şırnak: Şırnak Üniversitesi.
  • Bıkmaz vd., (2013). Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerine Ait İçerik Çözümlemesi (1974-2009). Eğitim ve Bilim, 288-303.
  • Bilge, M. (2017). Bir Dervişi Yazabilmek. Hece Dergisi (126-128), s. 123-125.
  • Bilgili, A. (2018). Mavera Edebiyat Dergisi’nde Sosyal- Siyasi Düşünce ve Coğrafya. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, E. (2017). Bir Sanatçının Dünyasına Sızmak. Hece Dergisi (126-128), s. 65-67.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çolaker, Ö. (2009). Samerd Behrengi’nin “Küçük Kara Balık”, Richard Bach’ın “Martı Jonathan Livingston” ve Cahit Zarifoğlu’nun “Motorlu Kuş” adlı Öykülerindeki Ana Karakterlerin Kişilik Gelişimi, Bireyselleşme ve Toplumsallaşma Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi. Demirci, E. (2019). Din Eğitimi Açısından İnsanın Anlam Arayışı Problemine Cahit Zarifoğlu Masalları Bağlamında Bir Bakış. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Elmas, N. (1992). Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinin Tematik İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Ergün, K. (2017). Cahit Zarifoğlu ve Açık Siyaset Okulu. Hece Dergisi (126-128), s. 126-132.
  • Eş, A. (2018). Sezai Karakoç ve Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerindeki Ortak Temaların Mukayesesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • İşler, A. (2022). Yedi Güzel Adam’ın Mavera’sında Sovyetlerin Afganistan’ı İşgali ve Afgan Cihadı. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (40. Yıl Özel Sayısı), 120-136.
  • İşnas, S. (2011). Masal Türünün Çocuktaki Kavram Gelişimi Üzerine Bir Araştırma: Cahit Zarifoğlu Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Kaçmaz, G. (2018). Cahit Zarifoğlu’nun Masallarının Değerler Eğitimi ve Söz Varlığı Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Karaçam, F. Zarifoğlu, Abdurrahman Cahit. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi: https://islamansiklopedisi.org.tr/zarifoglu-abdurrahman-cahit [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Karslı, A. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun “Yürekdede ile Padişah” ve “Serçekuş” Eserlerinde Söz Dizimi. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kaya, V. (2007). Cahit Zarifoğlu’nun Çocuk Kitaplarında Temel Değerler. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Kılınç, E. (2022). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirlerinde Görme ve Gösterme Biçimleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 170-189.
  • Kubbealtı. Araştırma. Kubbealtı Lugatı: http://lugatim.com/s/ARAŞTIRMA [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Kuzu, S. (2021). Çağdaş Masal Örneği Olarak Cahit Zarifoğlu’nun Anlatıları. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Metin, H. (2012). Çocuk Sesinin Düzgünlüğünü Arayan Adam: Cahit Zarifoğlu. Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinde Çocuk İmgesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Orhan, M. (2021). TÜBİTAK Çocuk Kitaplarının Çocuk Edebiyatı Yönünden İncelenmesi. Doktora Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi.
  • Öğüt, N. (2019). Cahit Zarifoğlu’nda Dini Kişiliğin Pskolojisi. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi. ÖSYM. Tanımlar. ÖSYM (Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi): https://www.osym.gov.tr/TR,1371/tanimlar.html [Erişim tarihi: 28.01.2022].
  • Özlem, F. (2008). Çocuklarda Kişilik ve Maneviyatın Geliştirilmesi Açısından Cahit Zarifoğlu’nun Masalları ve Çocuk Şiirleri. Türk Halk Edebiyatı 2. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi, 2. Kitap, 13-15 Kasım 2008, Bakü, 684-689.
  • Paksoy, N. (2016). Çağının Tanığı Bir Şair/Bir Şiir Cahit Zarifoğlu’nun “Daralan Vakitler” Şiiri Üzerine Bir İnceleme, A Poet, a Witness of His Time/ a Poem, a Witness of İts Age A Study on Cahit Zarifoğlu’s Poem “Daralan Vakitler”. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 420-434.
  • Sağman, H. (2016). İslami Duyarlılık Çerçevesinde Cahit Zarifoğlu’nun Çocuk Hikayeleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sakız vd., (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi, Document Analysis as a Research Method. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Sarı, E. (2013). Cahit Zarifoğlu’nun Nesirlerinde İnsan, Human in the Prose Writings of Cahit Zarifoğlu. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sivri, M. (2008). Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Yeni Konular ve Yeni Yönelimler. Türk Halkları Edebiyatı 2. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi, 2. Kitap, 3-15 Kasım 2008, Bakü, 773-777.
  • Soylu, Ü. (2021). Cahit Zarifoğlu Üzerinde Rainer Maria Rilke Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Subaşı, Ş. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Şiirinde İyilik ve Kötülük İmgeleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Sürgit, B. (2019). Modern Bireyin Yalnızlaşması ve Yabancılaşması Bağlamında Apartman Yaşamı ve Cahit Zarifoğlu’nun “Eksik Yol” Başlıklı Öyküsü. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 59(2), 449-466.
  • Şakar, C. (2017). Cahit Zarifoğlu: Daima Bir Başlangıç Vardır. Hece Dergisi (126-128), s. 43-47.
  • Şirin, M. (2013). Güneşe Yol Yapan Çocuk Cahit Zarifoğlu Kitabı. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Şirin, M. (2014). Ergin Çocukların Yazarı: Cahit Zarifoğlu. Türk Dili Dergisi, 107(756), s. 663-674.
  • Taştan, A. (2018). İlahiyat Fakülteleri Felsefe ve Din Bilimleri Bölümlerinde Lisansüstü Tez Çalışmaları ve Bazı Yöntembilimsel Sorunlar. Bilimname, 35(1), 303-318.
  • TDK. Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr [Erişim tarihi: 30.01.2023].
  • TDK. Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr [Erişim tarihi: 30.01.2023].
  • Türksoy, A. (2019). Cahit Zarifoğlu’nun Savaş Ritimleri ve Andrea Busfield’in Milyonlarca Gölgenin Altında Romanlarında Afganistan ve Savaş İzleği. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2021). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcılar, S. (2013). Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinde Dini ve Manevi Unsurlar. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. YÖK. Tez Merkezi. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ [Erişim tarihi: 03.15.2022].
  • YÖK. İstatistikler. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi: https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı, [Erişim tarihi: 28.01.2023].
  • YÖK. Tez Merkezi (Cahit Zarifoğlu). Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp [Erişim tarihi: 23.01.2023].
  • Zarifoğlu, C. (2004). Bir Değirmendir Bu Dünya. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2006). Konuşmalar. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2010). Bir Değirmendir Bu Dünya. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Zarifoğlu, C. (2013). Korku ve Yakarış. İstanbul: Beyan Yayınları.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar, Sanat ve Edebiyat
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Orhan 0000-0002-8559-4834

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Orhan, M. (2023). Cahit Zarifoğlu Üzerine Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(10), 529-551. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1244680