Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Timbre Sound Colour, Tone Productation and Musicality in Violin Education

Yıl 2023, Sayı: 12, 1452 - 1470, 26.09.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1332319

Öz

A high level of violin training over a long period of time is a process that aims to teach the subtleties of producing a beautiful and expressive sound colour and timbre. Achieving a beautiful sound and tone on the violin and being able to express musicality correctly has been a great goal for many Classical music performers. Performers integrate their acquisitions in this process with the senses of sight, hearing and touch over time and turn them into a developed talent, knowledge and accumulation. In order for the talent and skills of the performer to emerge, various technical components related to the instrument must also come together. The beauty of sound colour and timbre, which can be achieved in a process where all these gains can be acquired over time, combine with the unique structural features of the violin and add depth and emotional expression to the music. This article will focus on timbre, sound colour, beautiful tone production and the correct transfer and interpretation of musical expression in violin education and will examine in detail how these elements can be developed. It will also discuss applications that students can make to improve their interaction with their instruments, technical skills and musical understanding, and help them learn how to use the violin’s sound and timbre correctly and how to produce a beautiful tone and musicality.

Kaynakça

  • Akdeniz, H.B. (2017). VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Tam Metin Kitabı “İnsan Sesinin Tınısından Keman Tınısına” Kütahya, s. 296-301.
  • Akdeniz, H. B. (2019). Keman Eğitimine Yeni Bir Yaklaşım. Ankara: Gece Kitaplığı, s. 40-102.
  • Arney, K.M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesh and Galamian: Improving Accessibility and use Through Characterizition and Indexing. Yüksek Lisans Tezi , The University of Texas at Arlington, USA, s. 42.
  • Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bartlett, B., & Bartlett, J., (2009). Practical Recording Techniques. Focal Press.
  • Çalışır, F. ( 2000). Çalgı Bilgisi. Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Chudy, M. (2016). Müzik İcracılarının Tınılarına Göre Ayrımı: Klasik Çello İcrasında Enstrümantal Jest, Ton Kalitesi ve Algı İlişkisi Üzerine.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Nitel Araştırmanın Temelleri: Temellendirilmiş Teori Geliştirmek için Teknikler ve Prosedürler. Ankara: Sage Yayınları.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlk Öğretim Sürecinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), s. 23-32.
  • Flesch, C. (1930). The Art of Violin Playing: Artistic Realization and Instruction. (Rev.ed.) Carl Fischer. New York.
  • Flesch, C. (1939). The Art of Violin Playing. Book One. Carl Fischer, New York, 2nd rev. edition. English translation by Martens, F. M.
  • Galamian, I. (1962). Principles of Violin Playing and Teaching. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall Inc. Göbelez, C. (1996). Çalgılar Dünyasında Keman. İstanbul: Lizst Müzikevi Yayınları, s. 65-66.
  • Hosken, D. (2011). An Introduction to Music Technology. Routledge.
  • Howard, D. M., & Angus, A. S. J. (2017). Acoustics and Psychoacoustics. Routledge.
  • Juslin, PN, & Sloboda, JA (Ed.). (2011). Handbook of Music and Emotion: Teori, Araştırma, Uygulamalar. Oxford Üniversitesi Yayınları. 2.
  • Krumhansl C. L. (1989). Why is Musical Timbre so Hard to Understand? In Structure and Perception of Electroacoustic. İçinde Nielzén S. & Olsson O. (Eds). Sound and Music, (ss. 43–53). Elsevier.
  • Lavengood, M. (2017). A New Approach to the Analysis of Timbre. City University of New York.
  • LeBrecht, J. & Kaye, D. (2013). Sound and Music for the Theatre. Focal Press.
  • Marchuk, O. (2012) Violin Intonation. Yüksek Lisans Tezi. Lahti University of Applied Sciences.
  • Martens H.F. (2006). Violin Mastery: Interviews with Heifetz, Auer, Kreisler and Others. Mineola, New York: Dover Publications. (s. 75)
  • Robert, H. (2017). Müzik Eğitiminde Metaforlar: Öğrenci Deneyimlerinin Analizi. Uluslararası Müzik Eğitimi Dergisi, 35(1), 88-100.
  • Schulte, E.A. (2004). An Investigation of the Foundational Components and Skills Necesssary for a Succesful First-Year String Class: a Modified Delphi Technique Study. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. The Ohio State University, USA.
  • Stefanov, P. (2017). General Acoustic Features of String Instruments. 56th Science Conference of Ruse University, s. 47.
  • Stowell, R. (2010). Kemanın Cambridge Arkadaşı. Cambridge Üniversitesi Yayınları.
  • Yaygıngöl, E. (2019). Kemanda Yay ile Ses Üretimi ve Ses Üretiminin Teknik Analizi. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi. Eskişehir, s. 29.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüreğir, Y. (1997). Orkestra ve Çalgıları. Adana: Teknik Ofset
  • Zeren, A. (2014). Müzik Fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık, s. 11.
  • Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1. Farklı müzikal kaynaklardan çıkan seslerin grafiği (http://physics.info/music/, Erişim tarihi: 01.07.2023).
  • Görsel 2. Antonius Stradivarius (d. 1644; Cremona, Lombardy – ö. 18 Aralık 1737; Cremona, Lombardy) https://www.wikiwand.com/tr/Antonio_Stradivari Erişim tarihi: 28.06.2023.
  • Görsel 3. Naziler tarafından 2.Dünya savaşında kaçırılan ve 78 yıl sonra bulunan bir Stradivariuskemanı https://www.classicfm.com/discovermusic/instruments/violin/lost -stradivarius -stolen-nazisnazis-found-france/ Erişim tarihi: 26.06.2023.
  • Görsel 4. Zeren, A. (2014). Müzik Fiziği. Pan Yayıncılık. s.11.
  • Görsel 5. (Kişisel arşiv).
  • Görsel 6. (a-b) Yaygıngöl, E. (2019) Kemanda Yay ile Ses Üretimi ve Ses Üretiminin Teknik Analizi Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi. Eskişehir. s.30
  • Görsel 7. (Kişisel arşiv).
  • Görsel 8. (Kişisel arşiv).

Keman Eğitiminde Tını, Ses Rengi, Ton Üretimi ve Müzikalitenin İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: 12, 1452 - 1470, 26.09.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1332319

Öz

Uzun bir zamana yayılan yüksek seviyeli bir keman eğitimi, güzel ve etkileyici bir ses rengi ile tını üretmenin inceliklerini öğretmeyi amaçlayan bir süreçtir. Kemanda güzel bir ses ve ton elde etmek ve müzikaliteyi doğru ifade edebilmek birçok Klasik müzik icracısı için büyük bir hedef olmuştur. İcracılar bu süreç içerisindeki edinimlerini zaman içerisinde görme, duyma ve dokunma duyuları ile bütünleştirerek gelişmiş bir yeteneğe, bilgi ve birikime çevirirler. İcracının yetenek ve becerilerinin otaya çıkması için, çalgı ile ilgili çeşitli teknik bileşenlerin de bir araya gelmesi gerekir. Tüm bu kazanımların zaman içinde edinilebildiği bir süreçte ortaya çıkan ses rengi ve tını güzelliği, kemanın kendine özgün yapısal özellikleriyle birleşerek müziğe derinlik ve duygusal bir ifade katar. Bu makalede keman eğitiminde tını, ses rengi, güzel ton üretimi ve müzikal ifadenin doğru aktarılması ve yorumlanması üzerinde durulacak ve bu unsurların nasıl geliştirilebileceği detaylı olarak incelenecektir. Aynı zamanda öğrencilerin çalgılarıyla etkileşimlerini, teknik becerilerini ve müzikal anlayışlarını geliştirmek için yapabilecekleri uygulamaları ele alınarak kemanın sesini ve tınısını doğru kullanmayı, güzel bir tonu ve müzikaliteyi nasıl üreteceklerini öğrenmelerine yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Akdeniz, H.B. (2017). VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Tam Metin Kitabı “İnsan Sesinin Tınısından Keman Tınısına” Kütahya, s. 296-301.
  • Akdeniz, H. B. (2019). Keman Eğitimine Yeni Bir Yaklaşım. Ankara: Gece Kitaplığı, s. 40-102.
  • Arney, K.M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesh and Galamian: Improving Accessibility and use Through Characterizition and Indexing. Yüksek Lisans Tezi , The University of Texas at Arlington, USA, s. 42.
  • Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bartlett, B., & Bartlett, J., (2009). Practical Recording Techniques. Focal Press.
  • Çalışır, F. ( 2000). Çalgı Bilgisi. Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Chudy, M. (2016). Müzik İcracılarının Tınılarına Göre Ayrımı: Klasik Çello İcrasında Enstrümantal Jest, Ton Kalitesi ve Algı İlişkisi Üzerine.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Nitel Araştırmanın Temelleri: Temellendirilmiş Teori Geliştirmek için Teknikler ve Prosedürler. Ankara: Sage Yayınları.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlk Öğretim Sürecinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), s. 23-32.
  • Flesch, C. (1930). The Art of Violin Playing: Artistic Realization and Instruction. (Rev.ed.) Carl Fischer. New York.
  • Flesch, C. (1939). The Art of Violin Playing. Book One. Carl Fischer, New York, 2nd rev. edition. English translation by Martens, F. M.
  • Galamian, I. (1962). Principles of Violin Playing and Teaching. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall Inc. Göbelez, C. (1996). Çalgılar Dünyasında Keman. İstanbul: Lizst Müzikevi Yayınları, s. 65-66.
  • Hosken, D. (2011). An Introduction to Music Technology. Routledge.
  • Howard, D. M., & Angus, A. S. J. (2017). Acoustics and Psychoacoustics. Routledge.
  • Juslin, PN, & Sloboda, JA (Ed.). (2011). Handbook of Music and Emotion: Teori, Araştırma, Uygulamalar. Oxford Üniversitesi Yayınları. 2.
  • Krumhansl C. L. (1989). Why is Musical Timbre so Hard to Understand? In Structure and Perception of Electroacoustic. İçinde Nielzén S. & Olsson O. (Eds). Sound and Music, (ss. 43–53). Elsevier.
  • Lavengood, M. (2017). A New Approach to the Analysis of Timbre. City University of New York.
  • LeBrecht, J. & Kaye, D. (2013). Sound and Music for the Theatre. Focal Press.
  • Marchuk, O. (2012) Violin Intonation. Yüksek Lisans Tezi. Lahti University of Applied Sciences.
  • Martens H.F. (2006). Violin Mastery: Interviews with Heifetz, Auer, Kreisler and Others. Mineola, New York: Dover Publications. (s. 75)
  • Robert, H. (2017). Müzik Eğitiminde Metaforlar: Öğrenci Deneyimlerinin Analizi. Uluslararası Müzik Eğitimi Dergisi, 35(1), 88-100.
  • Schulte, E.A. (2004). An Investigation of the Foundational Components and Skills Necesssary for a Succesful First-Year String Class: a Modified Delphi Technique Study. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. The Ohio State University, USA.
  • Stefanov, P. (2017). General Acoustic Features of String Instruments. 56th Science Conference of Ruse University, s. 47.
  • Stowell, R. (2010). Kemanın Cambridge Arkadaşı. Cambridge Üniversitesi Yayınları.
  • Yaygıngöl, E. (2019). Kemanda Yay ile Ses Üretimi ve Ses Üretiminin Teknik Analizi. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi. Eskişehir, s. 29.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüreğir, Y. (1997). Orkestra ve Çalgıları. Adana: Teknik Ofset
  • Zeren, A. (2014). Müzik Fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık, s. 11.
  • Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1. Farklı müzikal kaynaklardan çıkan seslerin grafiği (http://physics.info/music/, Erişim tarihi: 01.07.2023).
  • Görsel 2. Antonius Stradivarius (d. 1644; Cremona, Lombardy – ö. 18 Aralık 1737; Cremona, Lombardy) https://www.wikiwand.com/tr/Antonio_Stradivari Erişim tarihi: 28.06.2023.
  • Görsel 3. Naziler tarafından 2.Dünya savaşında kaçırılan ve 78 yıl sonra bulunan bir Stradivariuskemanı https://www.classicfm.com/discovermusic/instruments/violin/lost -stradivarius -stolen-nazisnazis-found-france/ Erişim tarihi: 26.06.2023.
  • Görsel 4. Zeren, A. (2014). Müzik Fiziği. Pan Yayıncılık. s.11.
  • Görsel 5. (Kişisel arşiv).
  • Görsel 6. (a-b) Yaygıngöl, E. (2019) Kemanda Yay ile Ses Üretimi ve Ses Üretiminin Teknik Analizi Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi. Eskişehir. s.30
  • Görsel 7. (Kişisel arşiv).
  • Görsel 8. (Kişisel arşiv).
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Özlem Akdeniz 0000-0003-2383-7121

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Akdeniz, A. Ö. (2023). Keman Eğitiminde Tını, Ses Rengi, Ton Üretimi ve Müzikalitenin İncelenmesi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(12), 1452-1470. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1332319