Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterliklerine ilişkin düşüncelerini incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemi modellerinden biri olan durum çalışması (örnek olay) modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören, bireysel çalgısı piyano 10 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışma grubunun seçilmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklemeden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmış ve veriler içerik analizi yoluyla analiz edilerek tablolaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; erkek katılımcıların tamamının piyano performansını yeterli gördüğü, piyano eğitimi alınan yıl ile piyano başarısı arasında bir ilişki olmadığı, ancak çalışılan saat ya da piyano çalışma sıklığının başarı ile ilişkisi olduğu, bir performansı uygulamasından önce katılımcıların büyük çoğunluğunun kendisini sinirli ve gergin hissettiği ve heyecandan kaynaklanan sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre bireysel çalgı seçimlerinde öğrencilere seçecekleri çalgının öğrenme aşamaları, zorlukları, sağlayacağı mesleki avantajlar ve kullanım alanları hakkında yeterli bilgilendirme yapılması, çalgının her yönü ile öğretmen adaylarına tanıtılması ve konser ve dinletilerin yapılma sıklığının artırılması önerilmiştir.
This study was conducted to examine the thoughts of prospective music teachers about their piano performance self-efficacy. The study was conducted in the case study (case study) model, which is one of the qualitative research method models. The study group of the research consisted of 10 pre-service piano teachers studying at Trabzon University Fatih Faculty of Education, Department of Fine Arts Education, Department of Music Education in 2021-2022 academic year. In the selection of the study group, convenience sampling, one of the purposeful sampling methods, was used. Semi-structured interview questions developed by the researchers were used as data collection tools and the data were analyzed and tabulated through content analysis. According to the results of the research, it was determined that all male participants considered their piano performance adequate, there was no relationship between the year of piano education and piano success, but the number of hours studied or the frequency of piano practice was related to success, the majority of the participants felt nervous and tense before a performance practice and experienced problems caused by excitement. According to the results of the research, it was suggested that students should be adequately informed about the instrument they will choose, its learning stages, difficulties, professional advantages it will provide and the places to use the instrument, that the instrument should be introduced to prospective teachers in all aspects, and that the frequency of concerts and recitals should be increased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 13 |