Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Turkish National Education System on the Centenary of the Republic (Statistical Developments)

Yıl 2023, Sayı: 13, 1172 - 1213, 31.12.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1370845

Öz

This study aimed to address the developments in the Turkish education system in the period from the proclamation of the Republic to the centenary. The method of the study is qualitative research method. The data were collected by document analysis technique in accordance with the scanning model; it was analyzed by descriptive analysis. The study is important in terms of considering the hundred-year accumulation of the Republic as a whole, contributing to the preservation of the heritage of the education system and introducing the path taken in the Turkish education system in all aspects during the hundred-year period. The Turkish education system has reorganized the heritage it inherited from the Ottoman Empire in accordance with its own philosophy and has continued on its way. With the proclamation of the Republic, new educational institutions have been opened in many areas from preschool educational institutions to secondary education (general and vocational and technical high schools), efforts have been made to increase the number of schools and students, various measures have been taken to increase the enrollment rates at the educational levels. At the same time, the structure of the national education organization has been restructured over time. The basic structure of the Turkish national education system was determined by the Basic Law of National Education, which became law in 1973. The general principles (general and specific objectives) taken into account in the regulation of the Turkish national education system and the general structure of the Turkish national education system (formal and non-formal education; levels of education, teaching profession, school buildings and facilities, educational tools and equipment, duties and powers of the Ministry in the field of education and training) are explained in the law.

Kaynakça

  • Akgündüz, H. (1982), Teşkilat ve İşleyiş Bakımından Osmanlı Medrese Sistemi “Klasik Dönem”, Türk Dünyası Araştırmaları, (80), 85-97.
  • Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’deki Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Milli Eğitim Dergisi, (132), 11-17. Akyüz, Y. (2011). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Albayrak M. ve Şeker, K. (2014), Arşiv Belgelerine Göre Osmanlı Eğitiminde Modernleşme, İstanbul: Bion Matbaacılık.
  • Alkan, M.Ö. (2000), Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Modernleşme Sürecinde Eğitim İstatistikleri (1839-1924), Ankara: Devlet İstatistik Kurumu Matbaası.
  • Anadolu Ajansı. (2013). https://www.aa.com.tr/tr/egitim/teknik-ogretmenler-muhendis-olabilecek/248495 adresinden alınmıştır .
  • Ataünal A., Özalp, R. (1977), Türk Millî Eğitim Sisteminde Düzenleme Teşkilâtı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Baltacı, C. (2002), Osmanlı Devleti’nde Eğitim ve Öğretim, Türkler, XI, ss. 446-462
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1947). Milli Eğitim İstatistikleri (1945-1946) No: 280. İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1947). Milli Eğitim İstatistikleri (1945-1946) No: 282, İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1948). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1946-1947) No: 296, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1948). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 297, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 305, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 306, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1947-1948) No: 307, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1947-1948) No: 308, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1948-1949) No: 325, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1948-1949) No: 326, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1948-1949) No: 327, Ankara: Yeni Matbaa.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1949-1950) No: 334, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1949-1950) No: 335, Ankara: Yeni Matbaa.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1949-1950) No: 336, Ankara: Doğuş Ltd. O. Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1950-1951) No: 346, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1950-1951) No: 347, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1951-1952) No: 355, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1951-1952) No: 356, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Maarif İstatistikleri, İlköğretim (1952-1953) No: 361, Ankara: Akın Matbaacılık.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (t.y), Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1952-1953) No: 367, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1963). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1953-1960) No: 431, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1963). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1953-1960) No: 437, Ankara: Akın Matbaacılık.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1960-1961) No: 465, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1960-1961) No: 466, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1960-1961) No: 467, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1967). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1961-1965) No: 530, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1968). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1961-1965) No: 534, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1968). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1961-65) No: 542, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1969). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1965-1967) No: 587, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1969). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik ve Öğretim İstatistikleri (1965-67) No: 600, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1973). Milli Eğitim Hareketleri (1942-1972) No: 676, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1974). Milli Eğitim İstatistikleri, Öğretim Yılı Başı (1972-1974) No: 715, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1976). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1971-1973) No: 758, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1976), Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1967-1971) No: 761, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1967-73) No: 802, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1974-1975) No: 812, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1967-1972) No: 818, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1979). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1976-1977) No: 868, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1979). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1973-75) No: 879, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1980). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1977-1978), No: 906, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1981). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1978-1979) No: 937, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1981). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1976-1978) No: 938, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1975-78) No: 963, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1979-1980) No: 968, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1978-79) No: 971, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1978-1979) No: 972, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1989). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1987-1988) No: 1391, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1991). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1988-1989) No: 1452, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (1995), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1992-1993) No: 1739, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (2004), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2000-2001) No: 2897, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık. (1337/1923, Şubat). Resmi Gazete. No: 1.
  • Başbakanlık. (1926, Nisan 3). Resmi Gazete. No: 338.
  • Başbakanlık. (1927, Haziran 9). Resmi Gazete. No: 606.
  • Başbakanlık. (1931, Mart 29). Resmi Gazete. No: 1760.
  • Başbakanlık. (1931, Temmuz 2). Resmi Gazete. No: 1838.
  • Başbakanlık. (1933, Eylül 25). Resmi Gazete. No: 2512.
  • Başbakanlık. (1935, Haziran 15). Resmi Gazete. No: 5332.
  • Başbakanlık. (1941, Eylül 25). Resmi Gazete. No: 1736.
  • Başbakanlık. (1946, Haziran 15). Resmi Gazete. No: 6334.
  • Başbakanlık. (1952, Haziran 23). Resmi Gazete. No: 8142.
  • Başbakanlık. (1954, Mart 17). Resmi Gazete. No: 8660.
  • Başbakanlık. (1960, Şubat 29). Resmi Gazete. No: 10444.
  • Başbakanlık. (1961, Ocak 12). Resmi Gazete. No: 3069.
  • Başbakanlık. (1973, Haziran 24). Resmi Gazete. No: 14574.
  • Başbakanlık. (1982, Şubat 28). Resmi Gazete. No: 17619 (M).
  • Başbakanlık. (1984, Ekim 9). Resmi Gazete. No: 18540.
  • Başbakanlık. (1984, Şubat 18). Resmi Gazete. No: 18435 (M)
  • Başbakanlık. (1989, Kasım 3). Resmi Gazete. No: 20331.
  • Başbakanlık. (1992, Mayıs 12). Resmi Gazete. No: 221226.
  • Başbakanlık. (1997, Ağustos 18). Resmi Gazete. No: 23084.
  • Başbakanlık. (2001, Temmuz 10). Resmi Gazete. No: 20979.
  • Başbakanlık. (2011, Eylül 14). Resmi Gazete. No: 28054.
  • Başbakanlık. (2012, Nisan 11). Resmi Gazete. No: 28261.
  • Başbakanlık. (2013, Ekim 8). Resmi Gazete. No: 28789.
  • Başbakanlık. (2018, Temmuz 10). Resmi Gazete. No: 30474.
  • Başvekalet Umum İstatistikleri. (1933). Maarif İstatistikleri (1923-1932) No: 26, İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Berker, A. (1945), Türkiye’de İlk Öğretim-1, Ankara:Milli Eğitim Yayınevi.
  • Berkes, N. (2016), Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye’de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Creswel, J. H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ergün, M. (1997). Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Melton, James Van Horn, (1988), Absolutism and the Eighteenth-Century Origins of Compulsory Schooling in Prussia and Austria, Canada, Cambridge:Cambridge University Press.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1952). Anaokulları Programı ve Yönetmeliği ile Anaokullarına Öğretmen Yetiştirme Kursu Geçici Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1954, Ocak 4). Tebliğler Dergisi. No: 16 (780).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1973). Cumhuriyet’in 50. Yılında Milli Eğitimimiz. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1983). Cumhuriyet Döneminde Eğitim. Ankara: Milli Eğiim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1989). Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1994). Anaokulu Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). Tebliğler Dergisi. No: 68 (2568).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2009-2010), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2014), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2014-2015), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2014-2015), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). www.sgb.meb.gov.tr. http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=270 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). www.sgb.meb.gov.tr. http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=327 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=396 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=424 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=460 adresinden alınmıştır
  • Oktay, A. (1989). Türkiye’de Okul öncesi Eğitim.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986a), 1983-1984 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986b), 1984-1985 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986c), 1985-1986 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1987), 1986-1987 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1988), 1987-1988 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1989), 1988-1989 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1990), 1989-1990 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1991), 1990-1991 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1992), 1991-1992 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1993), 1992-1993 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1995), 1993-1994 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1996a), 1994-1995 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1996b), 1995-1996 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1997), 1996-1997 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1998), 1997-1998 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1999), 1998-1999 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2000), 1999-2000 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2001), 2000-2001 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2002), 2001-2002 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2003), 2002-2003 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2004), 2003-2004 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2005), 2004-2005 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2006), 2005-2006 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2007), 2006-2007 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2008), 2007-2008 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2009), 2008-2009 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2010), 2009-2010 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2011), 2010-2011 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2012), 2011-2012 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, 2013-2014 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2015-2016 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y.), 2016-2017 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2017-2018 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Shaw, Susan and Shirley, Ian (2017), Professional Studies in Primary Education, (Edited by Hilary Cooper- Sally Elton-Chalcraft), içinde History of Education (ss.17-36), London:SAGE.
  • Şimşek, A. Y. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tekeli, İ. (1985). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Sistemindeki Değişmeler. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, 2, 456-475.
  • Unat, F. R. (1964), Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, H. A. (1994). Türkiye’de Orta Öğretim. Ankara: Milli Kütüphane Basımevi.

Cumhuriyet’in Yüzüncü Yılında Türk Milli Eğitim Sistemi (İstatistiksel Gelişmeler)

Yıl 2023, Sayı: 13, 1172 - 1213, 31.12.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1370845

Öz

Bu çalışma Cumhuriyet’in ilanından yüzüncü yılına kadar geçen sürede Türk eğitim sisteminde yaşanan gelişmeleri ele almayı amaçlamıştır. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma yöntemidir. Veriler, tarama modeli doğrultusunda doküman incelemesi tekniğiyle toplanmış; betimsel analizle çözümlenmiştir. Çalışma, Cumhuriyet’in yüz yıllık birikimini bir bütün olarak ele alması, eğitim sistemine ait mirasın korunmasına katkı sağlaması ve yüz yıllık sürede Türk eğitim sisteminde alınan yolu tüm yönleriyle tanıtması açısından önemlidir. Türk eğitim sistemi Osmanlı’dan devraldığı mirası kendi felsefesine uygun olarak yeniden düzenlemiş ve yoluna devam etmiştir. Cumhuriyet’in ilanı ile birlikte okul öncesi eğitim kurumlarından ortaöğretime (genel ve mesleki ve teknik liseler) birçok alanda yeni eğitim kurumları açılmış, okul ve öğrenci sayılarını artırma çabasına girişilmiş, öğretim kademelerinde okullaşma oranlarının artırılması için çeşitli tedbirler alınmıştır. Aynı zamanda milli eğitim örgüt yapısı zaman içerisinde yeniden yapılandırılmıştır. Türk milli eğitim sisteminin temel yapısı ise 1973 yılında yasalaşan Milli Eğitim Temel Kanunu ile belirlenmiştir. Kanunda Türk milli eğitimin sisteminin düzenlenmesinde göz önünde bulundurulan genel esaslar (genel ve özel amaçları) ile Türk milli eğitim sisteminin genel yapısı (örgün ve yaygın eğitim; öğretim kademeleri, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri, eğitim-öğretim alanında Bakanlığın görev ve yetkileri) açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Akgündüz, H. (1982), Teşkilat ve İşleyiş Bakımından Osmanlı Medrese Sistemi “Klasik Dönem”, Türk Dünyası Araştırmaları, (80), 85-97.
  • Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’deki Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Milli Eğitim Dergisi, (132), 11-17. Akyüz, Y. (2011). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Albayrak M. ve Şeker, K. (2014), Arşiv Belgelerine Göre Osmanlı Eğitiminde Modernleşme, İstanbul: Bion Matbaacılık.
  • Alkan, M.Ö. (2000), Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Modernleşme Sürecinde Eğitim İstatistikleri (1839-1924), Ankara: Devlet İstatistik Kurumu Matbaası.
  • Anadolu Ajansı. (2013). https://www.aa.com.tr/tr/egitim/teknik-ogretmenler-muhendis-olabilecek/248495 adresinden alınmıştır .
  • Ataünal A., Özalp, R. (1977), Türk Millî Eğitim Sisteminde Düzenleme Teşkilâtı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Baltacı, C. (2002), Osmanlı Devleti’nde Eğitim ve Öğretim, Türkler, XI, ss. 446-462
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1947). Milli Eğitim İstatistikleri (1945-1946) No: 280. İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1947). Milli Eğitim İstatistikleri (1945-1946) No: 282, İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1948). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1946-1947) No: 296, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1948). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 297, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 305, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri (1946-1947) No: 306, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1947-1948) No: 307, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1949). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1947-1948) No: 308, İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1948-1949) No: 325, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1948-1949) No: 326, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1950). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1948-1949) No: 327, Ankara: Yeni Matbaa.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1949-1950) No: 334, Ankara: Yeni Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1949-1950) No: 335, Ankara: Yeni Matbaa.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1949-1950) No: 336, Ankara: Doğuş Ltd. O. Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1950-1951) No: 346, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1950-1951) No: 347, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1951-1952) No: 355, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1951-1952) No: 356, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1952). Maarif İstatistikleri, İlköğretim (1952-1953) No: 361, Ankara: Akın Matbaacılık.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (t.y), Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1952-1953) No: 367, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1963). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1953-1960) No: 431, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1963). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1953-1960) No: 437, Ankara: Akın Matbaacılık.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1960-1961) No: 465, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1960-1961) No: 466, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1965). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1960-1961) No: 467, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1967). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1961-1965) No: 530, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1968). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1961-1965) No: 534, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1968). Milli Eğitim Mesleki-Teknik ve Yükseköğretim İstatistikleri (1961-65) No: 542, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1969). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1965-1967) No: 587, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1969). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik ve Öğretim İstatistikleri (1965-67) No: 600, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1973). Milli Eğitim Hareketleri (1942-1972) No: 676, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1974). Milli Eğitim İstatistikleri, Öğretim Yılı Başı (1972-1974) No: 715, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1976). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1971-1973) No: 758, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1976), Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1967-1971) No: 761, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1967-73) No: 802, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1974-1975) No: 812, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1977). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1967-1972) No: 818, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1979). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1976-1977) No: 868, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1979). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1973-75) No: 879, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1980). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1977-1978), No: 906, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1981). Milli Eğitim İstatistikleri, İlköğretim (1978-1979) No: 937, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1981). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1976-1978) No: 938, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1975-78) No: 963, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1979-1980) No: 968, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim Mesleki ve Teknik Öğretim İstatistikleri (1978-79) No: 971, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1982). Milli Eğitim İstatistikleri, Ortaöğretim (1978-1979) No: 972, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1989). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1987-1988) No: 1391, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü. (1991). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1988-1989) No: 1452, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (1995), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (1992-1993) No: 1739, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü (2004), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2000-2001) No: 2897, Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Başbakanlık. (1337/1923, Şubat). Resmi Gazete. No: 1.
  • Başbakanlık. (1926, Nisan 3). Resmi Gazete. No: 338.
  • Başbakanlık. (1927, Haziran 9). Resmi Gazete. No: 606.
  • Başbakanlık. (1931, Mart 29). Resmi Gazete. No: 1760.
  • Başbakanlık. (1931, Temmuz 2). Resmi Gazete. No: 1838.
  • Başbakanlık. (1933, Eylül 25). Resmi Gazete. No: 2512.
  • Başbakanlık. (1935, Haziran 15). Resmi Gazete. No: 5332.
  • Başbakanlık. (1941, Eylül 25). Resmi Gazete. No: 1736.
  • Başbakanlık. (1946, Haziran 15). Resmi Gazete. No: 6334.
  • Başbakanlık. (1952, Haziran 23). Resmi Gazete. No: 8142.
  • Başbakanlık. (1954, Mart 17). Resmi Gazete. No: 8660.
  • Başbakanlık. (1960, Şubat 29). Resmi Gazete. No: 10444.
  • Başbakanlık. (1961, Ocak 12). Resmi Gazete. No: 3069.
  • Başbakanlık. (1973, Haziran 24). Resmi Gazete. No: 14574.
  • Başbakanlık. (1982, Şubat 28). Resmi Gazete. No: 17619 (M).
  • Başbakanlık. (1984, Ekim 9). Resmi Gazete. No: 18540.
  • Başbakanlık. (1984, Şubat 18). Resmi Gazete. No: 18435 (M)
  • Başbakanlık. (1989, Kasım 3). Resmi Gazete. No: 20331.
  • Başbakanlık. (1992, Mayıs 12). Resmi Gazete. No: 221226.
  • Başbakanlık. (1997, Ağustos 18). Resmi Gazete. No: 23084.
  • Başbakanlık. (2001, Temmuz 10). Resmi Gazete. No: 20979.
  • Başbakanlık. (2011, Eylül 14). Resmi Gazete. No: 28054.
  • Başbakanlık. (2012, Nisan 11). Resmi Gazete. No: 28261.
  • Başbakanlık. (2013, Ekim 8). Resmi Gazete. No: 28789.
  • Başbakanlık. (2018, Temmuz 10). Resmi Gazete. No: 30474.
  • Başvekalet Umum İstatistikleri. (1933). Maarif İstatistikleri (1923-1932) No: 26, İstanbul: Devlet Matbaası.
  • Berker, A. (1945), Türkiye’de İlk Öğretim-1, Ankara:Milli Eğitim Yayınevi.
  • Berkes, N. (2016), Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye’de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Creswel, J. H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ergün, M. (1997). Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Melton, James Van Horn, (1988), Absolutism and the Eighteenth-Century Origins of Compulsory Schooling in Prussia and Austria, Canada, Cambridge:Cambridge University Press.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1952). Anaokulları Programı ve Yönetmeliği ile Anaokullarına Öğretmen Yetiştirme Kursu Geçici Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1954, Ocak 4). Tebliğler Dergisi. No: 16 (780).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1973). Cumhuriyet’in 50. Yılında Milli Eğitimimiz. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1983). Cumhuriyet Döneminde Eğitim. Ankara: Milli Eğiim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1989). Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1994). Anaokulu Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). Tebliğler Dergisi. No: 68 (2568).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2009-2010), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2014), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2014-2015), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim (2014-2015), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). www.sgb.meb.gov.tr. http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=270 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). www.sgb.meb.gov.tr. http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=327 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=396 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=424 adresinden alınmıştır
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). www.sgb.meb.gov.tr: http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=460 adresinden alınmıştır
  • Oktay, A. (1989). Türkiye’de Okul öncesi Eğitim.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986a), 1983-1984 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986b), 1984-1985 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1986c), 1985-1986 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1987), 1986-1987 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1988), 1987-1988 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1989), 1988-1989 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1990), 1989-1990 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1991), 1990-1991 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1992), 1991-1992 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1993), 1992-1993 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1995), 1993-1994 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1996a), 1994-1995 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1996b), 1995-1996 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1997), 1996-1997 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1998), 1997-1998 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (1999), 1998-1999 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2000), 1999-2000 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2001), 2000-2001 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2002), 2001-2002 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2003), 2002-2003 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2004), 2003-2004 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2005), 2004-2005 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2006), 2005-2006 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2007), 2006-2007 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2008), 2007-2008 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2009), 2008-2009 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2010), 2009-2010 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2011), 2010-2011 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2012), 2011-2012 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, 2013-2014 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2015-2016 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y.), 2016-2017 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (t.y), 2017-2018 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Shaw, Susan and Shirley, Ian (2017), Professional Studies in Primary Education, (Edited by Hilary Cooper- Sally Elton-Chalcraft), içinde History of Education (ss.17-36), London:SAGE.
  • Şimşek, A. Y. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tekeli, İ. (1985). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Sistemindeki Değişmeler. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, 2, 456-475.
  • Unat, F. R. (1964), Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, H. A. (1994). Türkiye’de Orta Öğretim. Ankara: Milli Kütüphane Basımevi.
Toplam 149 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Faik Benli 0000-0003-0137-3813

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 3 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Benli, F. (2023). Cumhuriyet’in Yüzüncü Yılında Türk Milli Eğitim Sistemi (İstatistiksel Gelişmeler). Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(13), 1172-1213. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1370845