Bu çalışmanın amacı dijital ortamda çocuk edebiyatı ürünleriyle oluşturulan düşündürücü etkinliklere dair öğrenci görüşlerinin tespit edilmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninin kullanıldığı çalışmada görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın problem cümlesi “Dijital ortamda çocuk edebiyatı ürünleriyle oluşturulan düşündürücü etkinliklere dair 6. sınıf öğrencilerinin görüşleri nelerdir?” olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da bir devlet okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 17 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan “Yarı Yapılandırılmış Öğrenci Görüşme Formu” kullanılmıştır. Asıl uygulama öncesinde 6. sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci ile pilot çalışma yapılmıştır. Verilerin analizi sürecinde içerik analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre dijital ortamda çocuk edebiyatı ürünleriyle oluşturulan düşündürücü etkinliklerin öğrencilerin düşünme becerilerinin gelişimine büyük katkısı olduğu, onlara eğlenerek öğrenme fırsatı verdiği, etkinlik içeriğinin çocuğun dikkatini çekebilecek ve odaklanma süresini artırabilecek ilgi çekici unsurlar barındırdığı ve bu sebeple öğrencilerce öncelikli tercih sebebi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe derslerinde dijital ortamda çocuk edebiyatı ürünleriyle oluşturulan düşündürücü etkinliklerin kullanılması önerilmiştir.
Dijital ortam çocuk edebiyatı düşündürücü etkinlik öğrenci görüşleri.
The aim of this study is to determine student opinions about thought-provoking activities created with children’s literature products in the digital environment. The interview technique was used in the study, in which the phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. For this purpose, the problem statement of the study is “What are the opinions of 6th grade students about thought-provoking activities created with children’s literature products in the digital environment?” was determined as. The study group of the research consists of 17 6th grade students studying at a public school in Istanbul. While creating the study group, criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, was preferred. “Semi-Structured Student Interview Form”, developed by the researcher and expert opinion taken, was used as a data collection tool. Before the actual application, a pilot study was conducted with 20 6th grade students. Content analysis technique was used during the data analysis process. According to the findings of the research, it has been concluded that thought-provoking activities created with children’s literature products in the digital environment contribute greatly to the development of students’ thinking skills, give them the opportunity to learn by having fun, and that the content of the activity contains interesting elements that can attract the child’s attention and increase the focus time, and for this reason, it is a priority for students. It is recommended to use thought-provoking activities created with children’s literature products in the digital environment in Turkish lessons.
Digital environment children’s literature thought-provoking activity student opinions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 13 |