Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde rap şarkılarının genç yetişkin öğrencilere farklı yaklaşımlarla kullanımı, rap şarkılarının popülerlikleri ve içerdikleri zengin özgün dilleri nedeniyle araştırılmaya değer bir durumdur. Her ne kadar rap şarkılarının kullanımı ikinci dil olarak İngilizce öğretiminde örneklendirilip kullanılsa da rap şarkılarıyla İngilizce öğretmek, Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizce öğretimi bağlamında henüz tam olarak araştırılmamış bir konu olarak durmaktadır. Bunun nedeni, rap şarkılarının eğitim amaçlı kullanıma uygun olmayan olumsuz dil kullanımı ve temalar içermesi olabilir. Bu nedenle, yabancı dil öğretiminde rap şarkılarının eğitimsel değerinin bir savunması olarak bu inceleme çalışması, rap şarkılarının kullanılma nedenlerine ilgili literatüre dayanarak odaklanmaktadır. Ayrıca, İngilizce öğrenen yetişkinler için rap şarkılarının etkili kullanımına yönelik pratik fikirler sağlamak amacıyla aşağıdaki konulara değinilmektedir: (1) Dil öğretimi amaçlarına uygun rap şarkıları bulmak için seçim kriterleri, (2) Farklı yeterlilik seviyelerine uygun ilgi çekici rap şarkı temelli dersler tasarlamaya yönelik pratik öneriler, (3) İngilizce hazırlık programlarında uygulanabilecek ders dışı etkinlik örnekleri.
The use of rap songs in teaching English as a foreign language (EFL) to young adult learners through different approaches is noteworthy to investigate due to their popularity and rich authentic language. Although the use of rap songs is exemplified and used in ESL (English as a second language) contexts, teaching English through rap songs is a topic that has not been investigated thoroughly within the Turkish EFL context yet. This may be due to the fact that rap songs also contain negative use of language and themes that are not suitable for educational use. Therefore, as a defense for the educational value of rap songs for EFL teaching, this review study focuses on reasons for using rap songs in teaching EFL contexts based on the literature. Besides, to provide practical ideas for the effective use of rap songs in teaching English to adult EFL learners, the following issues are addressed: (1) Selection criteria for finding suitable rap songs for language teaching purposes, (2) Practical suggestions to design engaging rap song-based lessons for different proficiency levels, (3) Samples of extracurricular activities that can be applied in English language preparatory programs. Keywords: Rap songs, songs in ELT, teaching young adults.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |