İşveren markası, işveren tarafından sağlanan işlevsel, ekonomik, psikolojik
faydaların paketi olarak tanımlanmakta ve istihdamla özdeşleştirilebilir olduğu
ifade edilmektedir. İşveren markası oluşumunu etkileyebileceği düşünülen
sosyo-demografik unsurlardan cinsiyet, yaş, eğitim durumu, mesleki rol, aylık
kazanç ve marka çalışması eğitimine katılma durumuna göre bir farklılığın olup
olmadığı Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otellerde incelenmiştir.
Anket yöntemiyle elde edilen verilerin puan dağılımları normal dağılmadığından
non-parametrik istatistiklerden Mann WhitneyU ve Kruskal WallisH testleri ile
değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda işveren markası oluşumunda cinsiyet
açısından anlamlı bir farklılık olmadığı ancak yaş, eğitim durumu, mesleki rol,
aylık kazanç ve marka çalışması eğitimine katılma durumuna göre anlamlı
farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
**