Çalışma hayatında özellikle son yıllarda üzerinde ağırlıklı olarak çalışılan konulardan biri, önce
insan anlayışına dayalı olarak çalışanı işe almaktan çok elde tutmak ve mutlu etmektir. Bu konuya
katkı sağlayan uygulamalardan biri, performans değerlendirmedir. Ancak, performans
değerlendirme sonuçlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığı noktasındaki tartışmalar bu sonuçların
oluşumuna etki eden faktörleri ortaya çıkarmayı giderek daha zorunlu hale getirmektedir.
Bu noktada çalışmada, performans değerlendirme sonuçlarını etkileyen faktörlerden cinsiyet
faktörü ele alınmaktadır. Değerlendirici ya da değerlendirilenin cinsiyetinin kadın ya da erkek
olmasının performans sonuçları üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacı ile araştırmanın
hipotezi, “değerlendirici cinsiyeti ve değerlendirilen cinsiyeti, gerçekleştirilecek performans
değerlendirmeleri üzerinde bir farklılık oluşturacaktır” şeklinde oluşturulmuştur. Hipotez üniversite
öğrencilerden oluşun 331 kişilik bir örneklem ile sınanmıştır. Analizler sonucunda hipotez
desteklendiği için kabul edilmiştir.
The aim of this study was to evaluate the school management in terms of inclusion in secondary
schools. The research design used for the study was a descriptive survey method. The sample of
this study were 34 school administrators in 12 secondary schools which has inclusive students in
Izmit. Data were collected by using “Evaluation of Inclusive Practices in Secondary Schools”
questionnaire. The survey results indicated that, secondary school administrators often had
positive thoughts about the importance of inclusive education but it said to be they were
insufficient to provide the necessary infrastructure about the inclusion. School administrators are
not involved in the inclusive practices, it said they do not think of their inclusion in the main
responsibility of the classroom teacher or guide teacher and family to fully co-operate with the
inclusive education. In addition, school administrators are also experiencing some problems
because they do not have sufficient knowledge and education about the inclusive education.
inclusion secondary education administrators student with special needs education special education
Diğer ID | JA26EC85SV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 31 |
**