BibTex RIS Kaynak Göster

Patricia Highsmith’in “Dansçı” Başlıklı Öyküsünde Dans ve Kadın Dansçının Nahoş ve Düşmanca Temsili

Yıl 2015, Sayı: 30, 113 - 122, 01.12.2015

Öz

Patricia Highsmith’in Bir Kadın Düşmanından Öykücükler başlıklı öykü derleme kitabı sıradışı kadın
karakterlerin tehlikeli bulunduğu, nahoş ve düşmanca resmedildiği ve genellikle anlatının sonunda
öldürüldüğü öyküler içerir. “Dansçı” bu öykülerden biridir ve ana kadın karakter Claudette’nin
partneri Rodolphe tarafından sahnede öldürülmesi ile sonuçlanır. Bu öyküde dans ana kadın
karaktere alan, görünürlük, özgürlük ve güç kazandıran bir araç olmasının yanı sıra öykünün
sonunda onun ölümüde de yol açar. Bu makalede dans, cinsellik ve ölüm simgelerinin “Dansçı”
öyküsünde kadın düşmanlığını güçlendirmesi ve öyküyü feminist eleştiri geleneği içinde kafa
karıştıran bir anlatıya dönüştürmesi irdelenecektir.

Kaynakça

  • Highsmith, Patricia (1980). Little Tales of Misogyny. London: Penguin.
  • Highsmith, Patricia (1980). “The Dancer.”In Little Tales of Misogyny”. London: Penguin, 23-27.
  • Lezard, Nicholas. (20 January 2015). “Little Tales of Misogyny by Patricia Highsmith review-a mischievous look at the suburban American Dream.”[Web]. The Guardian.“ n.p. http://www.theguardian.com/books/2015/jan/20/little-tales-of- misogyny-by-patricia-highsmith-review. 04 August 2015.
  • Morris, Pam (1993). Literature and Feminism. Oxford: Blackwell.
  • Pilcher, Jane and Imelda Whelehan (2004). 50 Key Concepts in Gender Studies. London: SAGE.
  • Sanders, Valerie (1996). Eve’s Renegades: Victorian Anti-feminist Women Novelists. London: Macmillan.
  • Walby, Sylvia (1992). Theorizing Patriarchy. Oxford: Blackwell.

Misogynistic Representations of Dance and The Female Dancer in Patricia Highsmith’s “The Dancer”

Yıl 2015, Sayı: 30, 113 - 122, 01.12.2015

Öz

Little Tales of Misogyny by Patricia Highsmith presents various circumstances where unconventional female characters are depicted unsympathetically, considered very precarious, and thus die in the end. “The Dancer” is one of those tales, in which the central female character Claudette is murdered by her dance partner Rodolphe while on stage. In this story, dance appears as a medium through which the female protagonist gains space, visibility, independence and power while, on the other hand, it causes her death at the end. This article will explore how representations of dance, sexuality and death reinforce the portrayal of misogyny, making the story a confusing one in terms of feminist reading

Kaynakça

  • Highsmith, Patricia (1980). Little Tales of Misogyny. London: Penguin.
  • Highsmith, Patricia (1980). “The Dancer.”In Little Tales of Misogyny”. London: Penguin, 23-27.
  • Lezard, Nicholas. (20 January 2015). “Little Tales of Misogyny by Patricia Highsmith review-a mischievous look at the suburban American Dream.”[Web]. The Guardian.“ n.p. http://www.theguardian.com/books/2015/jan/20/little-tales-of- misogyny-by-patricia-highsmith-review. 04 August 2015.
  • Morris, Pam (1993). Literature and Feminism. Oxford: Blackwell.
  • Pilcher, Jane and Imelda Whelehan (2004). 50 Key Concepts in Gender Studies. London: SAGE.
  • Sanders, Valerie (1996). Eve’s Renegades: Victorian Anti-feminist Women Novelists. London: Macmillan.
  • Walby, Sylvia (1992). Theorizing Patriarchy. Oxford: Blackwell.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25VC74AP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Coşar Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Coşar Çelik, S. (2015). Patricia Highsmith’in “Dansçı” Başlıklı Öyküsünde Dans ve Kadın Dansçının Nahoş ve Düşmanca Temsili. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(30), 113-122.

**