Turizm sektöründe hizmet kalitesinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanması ancak nitelikli tesisler ve nitelikli hizmet ile mümkündür. Nitelikli hizmet ihtiyacını karşılamak için, sektörün gereksinimlerine yanıt verebilecek özellikte turizm personeli yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, bu araştırmanın amacı, turizm sektöründe yer alan otel yöneticilerinin, turizm ve otelcilik eğitimine yönelik algılarını tespit etmek ve turizm eğitimine yönelik öneriler sunmaktır. Bu amaçla, Kocaeli ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin yönetim kademelerinde yer alan 10 adet otel yöneticisi üzerinde yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Yapılan mülakatlar sonucunda otel yöneticileri; turizm eğitimi sürecinde, teorik dersler yanında uygulamalı dersler verilmesi gerektiğinin, ayrıca öğrencinin kişisel gelişimlerinin sağlanarak, öğrencilerin mesleki olarak bilinçlendirilmesi, kariyer planlaması yapmalarının sağlanması ve turizm eğitiminin uzman hocalar/sektör profesyonelleri tarafından verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Turizm eğitimi konusunda, temel sorumluluğun eğitim kurumlarına ait olduğunu, öncelikle temel eğitimin kalitesinin artması gerektiğini ve üniversitelere büyük görevler düştüğünü ifade etmişlerdir
The improvement of service quality in the tourism sector and to ensure customer satisfaction is
only possible with qualified facilities and qualified service. To meet the need for qualified service,
it is important to train staff to be capable of responding to the needs of the tourism sector. In this
context, this research is to determine the perception of the tourism sector, tourism and hospitality
education and to provide recommendations for the tourism education. For this purpose, the
researching has been applied by a semi-structured interview of 10 hotel managers in management
positions that has been in the province of Kocaeli. As result of interviews with managers; It has to
be given practical training alongside the theory of tourism education, ensuring the student's
personal development, informing students as professional, provision of a career planning, it stated
that should be given by the tourism training specialist teachers and professionals of sector. Tourism
in education that is main responsibility belongs to the public sector, primarily the need to improve
the quality of basic education and universities have great task ın this process.
Tourism education hotel managers and vocational tourism training
Diğer ID | JA55HY69UN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 30 |
**