BibTex RIS Kaynak Göster

Otel Yöneticilerinin Turizm Eğitimine Yönelik Algıları: Kocaeli İli Otel Yöneticileri Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2015, Sayı: 30, 123 - 150, 01.12.2015

Öz

Turizm sektöründe hizmet kalitesinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanması ancak nitelikli tesisler ve nitelikli hizmet ile mümkündür. Nitelikli hizmet ihtiyacını karşılamak için, sektörün gereksinimlerine yanıt verebilecek özellikte turizm personeli yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, bu araştırmanın amacı, turizm sektöründe yer alan otel yöneticilerinin, turizm ve otelcilik eğitimine yönelik algılarını tespit etmek ve turizm eğitimine yönelik öneriler sunmaktır. Bu amaçla, Kocaeli ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin yönetim kademelerinde yer alan 10 adet otel yöneticisi üzerinde yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Yapılan mülakatlar sonucunda otel yöneticileri; turizm eğitimi sürecinde, teorik dersler yanında uygulamalı dersler verilmesi gerektiğinin, ayrıca öğrencinin kişisel gelişimlerinin sağlanarak, öğrencilerin mesleki olarak bilinçlendirilmesi, kariyer planlaması yapmalarının sağlanması ve turizm eğitiminin uzman hocalar/sektör profesyonelleri tarafından verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Turizm eğitimi konusunda, temel sorumluluğun eğitim kurumlarına ait olduğunu, öncelikle temel eğitimin kalitesinin artması gerektiğini ve üniversitelere büyük görevler düştüğünü ifade etmişlerdir

Kaynakça

  • Aksu M. ve Bucak, T.(2012). “Mesleki Turizm Eğitimi”. Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, Temmuz, 4(2): 7-18.
  • Altunışık Remzi, Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan., Yıldırım Engin (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Avcı, Nilgün (2011). “Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin İş Değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1): 7-18.
  • Aymankuy Yusuf, Tetik Nuray, Girgin Kemal Göksel ve Aymankuy Şimal (2013). “Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Staj Uygulamasına Öğrenci ve Akademisyenlerin Bakışları (BTİOYO'da Uygulama)”. International Journal of Human Sciences, (10)1, 101-128.
  • Baltacı Furkan, Üngüren, Engin, Avsallı, Hüseyin ve Demirel, Osman Nuri, (2012). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1): 17-25.
  • Boylu, Yasin, Emin Arslan (2014). “Türkiye’deki Turizm Eğitiminin Rakamsal Gelişmeler Açısından Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1: 79-97 .
  • Çatı Kahraman, Yusuf Bilgin (2013). “Turizm Lisans Öğrencilerinin Turizm Sektöründe Çalışma Eğilimleri”. Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1): 23-45.
  • Demir, Şirvan Şen (2013). “Beklenti, Algılanan Kalite-Değer ve Memnuniyet İlişkisi: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. International Journal of Human Sciences, 10(1): 307-324.
  • Denzın, Norman K., & Lıncoln, Yvonna S. (1998). Collecting And İnterpreting Qualitative Material. Thousand Oaks, Ca: Sage.
  • Ehtiyar Rüya, Engin Üngüren (2008). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri ile Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4): 159-181.
  • Erdinç Saliha Başak ve Yılmaz Gökhan (2012). “Turizm Eğitimi, Konferansı-Tebliğler, Sonuç Bildirgesi”, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 3381, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları: 366, Ankara.
  • Hacıoğlu Necdet, Kaşlı Mehmet, Seda Şahin ve Nuray Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hacıoglu, Necdet (1990), “Yükseköğretimde Mesleki Turizm Eğitimi Geliştirme Perspektifleri”, Turizm Eğitimi Konferansı, Ankara: Turizm Bakanlığı, 91-100.
  • İbicioğlu Hasan, Avcı Umutve Boylu Yasin (2003). “Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 69-90.
  • Kumar, Satish, Sajjad Ahmad (2008). “Lesson–1, Meanıng, Aıms And Process Of Educatıon”, Academıc Sessıon.
  • Lıncoln Yvonna S., &Guba Egon G (1985). “Naturalistic İnquiry”. Beverly Hills, Ca:Sage Publications.
  • Özdemir Sami Sonat, Polat Eray, Hacıoğlu Necdet ve Özdemir Meltem (2014). “Türkiye’de Önlisans Düzeyinde Gerçekleştirilen Turizm Eğitiminin Analizi”. VI.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, "Accountability and Transparency in Education: Global Challenges & Local Realities" Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk Yüksel, Onur Görkem (2011). “Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama”. İşletme Araştırmaları Dergisi 3(2): 69-89.
  • Pelit Elbeyi, Evren Güçer (2006). “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm İşletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeler Üzerine Bir Araştırma”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,1: 143-144.
  • Tutar Filiz, Cemile Alpaslan, Erdinç Tutar, Çisil Erkan (2013). “Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri”. Gjebs Global Journal Of Economics And Business Studies Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2(4): 14-27. Www.Gjebs.Com - Issn: 2147-415x.
  • Tuyluoğlu, Tuğba (2003). “Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek lisans Tezi, Ankara, 2003.
  • Üngüren Engin, Doğan Hulusi, Özmen Mehmet. ve Tekin Ömer Akgün. (2010). “Otel Çalışanlarının Tükenmişlik ve İş Tatmin Düzeyleri İlişkisi”. Journal of Yasar University, 5 (17): 2922‐2937.
  • Üngüren Engin, Ehtiyar Rüya (2009). “Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma”. Journal of Yasar University, 4(14): 2093-2127.
  • Üzümcü Tülay Polat ve Bayraktar Süheyla (2004). “Türkiye’de Turizm Otel İşletmeciliği Alanında Eğitim Veren Yükseköğretim Kuruluşlarındaki, Eğiticilerin Turizm Mesleki Eğitiminin Etkisel Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması”. 3.Bilgi-Ekonomi-Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir: 79-92.
  • Wang Jie (2008). “Is tourism education meeting the needs of the tourism industry? An Australian case study, Thesis submitted in partial fulfilment of the requirements for the degree of Master of Arts in Tourism (Research) at the University of Canberra”, Australian Capital Territory, Australia March.
  • Yıldırım Ali , Şimşek Hasan (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayınevi: 106-107.
  • Education First, An Inıtıatıve of The Unıted Natıons Secretary-General
  • http://www.globaleducationfirst.org/files/EdFirst_G29383UNOPS_lr.pdf
  • Erişim tarihi: 17.05.2015, The Central Role of Education, p.4.
  • Türkiye Turizm Stratejisi 2023, Kültür ve Turizm Bakanlığı,
  • www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/03/20070302-17-1.doc.
  • Erişim tarihi: 17.05.2015
  • TUİK, 2012, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18665
  • Erişim tarihi: 17.05.2015
  • KOSBED, 2015, 30 : 123 - 150
  • PERCEPTIONS OF TOURISM TRAINING FOR HOTEL MANAGERS:
  • A STUDY ON MANAGERS OF HOTEL THAT İS IN KOCAELİ
  • Tülay POLAT ÜZÜMCÜ •

Perceptıons of Tourism Training For Hotel Managers: A Study on Managers of Hotel That is in Kocaeli

Yıl 2015, Sayı: 30, 123 - 150, 01.12.2015

Öz

The improvement of service quality in the tourism sector and to ensure customer satisfaction is
only possible with qualified facilities and qualified service. To meet the need for qualified service,
it is important to train staff to be capable of responding to the needs of the tourism sector. In this
context, this research is to determine the perception of the tourism sector, tourism and hospitality
education and to provide recommendations for the tourism education. For this purpose, the
researching has been applied by a semi-structured interview of 10 hotel managers in management
positions that has been in the province of Kocaeli. As result of interviews with managers; It has to
be given practical training alongside the theory of tourism education, ensuring the student's
personal development, informing students as professional, provision of a career planning, it stated
that should be given by the tourism training specialist teachers and professionals of sector. Tourism
in education that is main responsibility belongs to the public sector, primarily the need to improve
the quality of basic education and universities have great task ın this process.

Kaynakça

  • Aksu M. ve Bucak, T.(2012). “Mesleki Turizm Eğitimi”. Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, Temmuz, 4(2): 7-18.
  • Altunışık Remzi, Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan., Yıldırım Engin (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Avcı, Nilgün (2011). “Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin İş Değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1): 7-18.
  • Aymankuy Yusuf, Tetik Nuray, Girgin Kemal Göksel ve Aymankuy Şimal (2013). “Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Staj Uygulamasına Öğrenci ve Akademisyenlerin Bakışları (BTİOYO'da Uygulama)”. International Journal of Human Sciences, (10)1, 101-128.
  • Baltacı Furkan, Üngüren, Engin, Avsallı, Hüseyin ve Demirel, Osman Nuri, (2012). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1): 17-25.
  • Boylu, Yasin, Emin Arslan (2014). “Türkiye’deki Turizm Eğitiminin Rakamsal Gelişmeler Açısından Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1: 79-97 .
  • Çatı Kahraman, Yusuf Bilgin (2013). “Turizm Lisans Öğrencilerinin Turizm Sektöründe Çalışma Eğilimleri”. Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1): 23-45.
  • Demir, Şirvan Şen (2013). “Beklenti, Algılanan Kalite-Değer ve Memnuniyet İlişkisi: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. International Journal of Human Sciences, 10(1): 307-324.
  • Denzın, Norman K., & Lıncoln, Yvonna S. (1998). Collecting And İnterpreting Qualitative Material. Thousand Oaks, Ca: Sage.
  • Ehtiyar Rüya, Engin Üngüren (2008). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri ile Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4): 159-181.
  • Erdinç Saliha Başak ve Yılmaz Gökhan (2012). “Turizm Eğitimi, Konferansı-Tebliğler, Sonuç Bildirgesi”, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 3381, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları: 366, Ankara.
  • Hacıoğlu Necdet, Kaşlı Mehmet, Seda Şahin ve Nuray Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hacıoglu, Necdet (1990), “Yükseköğretimde Mesleki Turizm Eğitimi Geliştirme Perspektifleri”, Turizm Eğitimi Konferansı, Ankara: Turizm Bakanlığı, 91-100.
  • İbicioğlu Hasan, Avcı Umutve Boylu Yasin (2003). “Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 69-90.
  • Kumar, Satish, Sajjad Ahmad (2008). “Lesson–1, Meanıng, Aıms And Process Of Educatıon”, Academıc Sessıon.
  • Lıncoln Yvonna S., &Guba Egon G (1985). “Naturalistic İnquiry”. Beverly Hills, Ca:Sage Publications.
  • Özdemir Sami Sonat, Polat Eray, Hacıoğlu Necdet ve Özdemir Meltem (2014). “Türkiye’de Önlisans Düzeyinde Gerçekleştirilen Turizm Eğitiminin Analizi”. VI.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, "Accountability and Transparency in Education: Global Challenges & Local Realities" Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk Yüksel, Onur Görkem (2011). “Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama”. İşletme Araştırmaları Dergisi 3(2): 69-89.
  • Pelit Elbeyi, Evren Güçer (2006). “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm İşletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeler Üzerine Bir Araştırma”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,1: 143-144.
  • Tutar Filiz, Cemile Alpaslan, Erdinç Tutar, Çisil Erkan (2013). “Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri”. Gjebs Global Journal Of Economics And Business Studies Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2(4): 14-27. Www.Gjebs.Com - Issn: 2147-415x.
  • Tuyluoğlu, Tuğba (2003). “Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek lisans Tezi, Ankara, 2003.
  • Üngüren Engin, Doğan Hulusi, Özmen Mehmet. ve Tekin Ömer Akgün. (2010). “Otel Çalışanlarının Tükenmişlik ve İş Tatmin Düzeyleri İlişkisi”. Journal of Yasar University, 5 (17): 2922‐2937.
  • Üngüren Engin, Ehtiyar Rüya (2009). “Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma”. Journal of Yasar University, 4(14): 2093-2127.
  • Üzümcü Tülay Polat ve Bayraktar Süheyla (2004). “Türkiye’de Turizm Otel İşletmeciliği Alanında Eğitim Veren Yükseköğretim Kuruluşlarındaki, Eğiticilerin Turizm Mesleki Eğitiminin Etkisel Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması”. 3.Bilgi-Ekonomi-Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir: 79-92.
  • Wang Jie (2008). “Is tourism education meeting the needs of the tourism industry? An Australian case study, Thesis submitted in partial fulfilment of the requirements for the degree of Master of Arts in Tourism (Research) at the University of Canberra”, Australian Capital Territory, Australia March.
  • Yıldırım Ali , Şimşek Hasan (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayınevi: 106-107.
  • Education First, An Inıtıatıve of The Unıted Natıons Secretary-General
  • http://www.globaleducationfirst.org/files/EdFirst_G29383UNOPS_lr.pdf
  • Erişim tarihi: 17.05.2015, The Central Role of Education, p.4.
  • Türkiye Turizm Stratejisi 2023, Kültür ve Turizm Bakanlığı,
  • www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/03/20070302-17-1.doc.
  • Erişim tarihi: 17.05.2015
  • TUİK, 2012, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18665
  • Erişim tarihi: 17.05.2015
  • KOSBED, 2015, 30 : 123 - 150
  • PERCEPTIONS OF TOURISM TRAINING FOR HOTEL MANAGERS:
  • A STUDY ON MANAGERS OF HOTEL THAT İS IN KOCAELİ
  • Tülay POLAT ÜZÜMCÜ •
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55HY69UN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Polat Üzümcü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Polat Üzümcü, T. (2015). Otel Yöneticilerinin Turizm Eğitimine Yönelik Algıları: Kocaeli İli Otel Yöneticileri Üzerinde Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(30), 123-150.

**