İşletmeler, bugün çok önemli bir pazarlama ortamı haline gelen sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanma çabası içindedirler. Bu çalışmada, sosyal medyada yer alan markaların marka imajının marka güveni oluşturmadaki etkisi araştırılmıştır. Araştırma, sosyal paylaşım sitelerine üye olan ve bu siteleri kullanan 483 kullanıcı üye ile yüzyüze anket yöntemi kullanılarak yapılmış ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Marka imajı boyutları ile marka güveni arasındaki birebir ilişkiler korelasyon analizi ile belirlenmiştir. Ayrıca, sosyal medyada yer alan markların marka imajı boyutlarının marka güveni yaratmadaki etki derecesinin tespit edilmesinde çoklu regresyon modeli analizi kullanılmıştır. Araştırmadan ortaya çıkan sonuçlara göre; marka imajı boyutlarından müşteri değeri, yenilik ve farkındalık, kalite ve fiyat boyutlarının marka güveni üzerinde etkili oldukları tespit edilmiştir
Businesses, today, are in a effort to use the social media actively which becomes an important area of
marketing. In this study, the effect of brand image on trust which is in social media was investigated.
Stady was applied to 483 respondents whom are members and users of social network sites, data were
collected by using face to face survey method and then data were evaluated. The relations between
brand image dimension and brand trust were identifed with corelation analysis. Also, multiple
Regression Analysis Model was used to find out the degree of dimensions of brand image on creating
brand trust on brands which has a page on social media. As a results of study, it is detected that the
dimensions of brand image, customer value, innovation and awareness, quality and price, has an effect
on brand trust.
Diğer ID | JA44PM22YF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 27 |
**