BibTex RIS Kaynak Göster

Limanların Uluslararası Ticarete Etkisi ve Kocaeli Limanlarının Ülke Ekonomisindeki Yeri

Yıl 2013, Sayı: 26, 11 - 41, 01.12.2013

Öz

Dünya ticaret hacminin artması sürecinde denizyolu taşımacılığının önemi, limanlara giriş yapan gemilerin sayısı ve yük hacimleri de artmaktadır. Denizyolu taşımacılığının temel bileşenlerinden olan limanların sayı ve kapasitesi gelişmektedir. Ticaret ve ulaşımı destekleyen limanlar, bulundukları kentin ve bölgenin ekonomik gelişimi için önemli imkânlar sunmakta; çeşitli ticaret merkezleri arasında güçlü bir bağ kurmaktadır. Bu bağlamda, limanların artan ihtiyaçları karşılamaya hazır hale gelmesi için küresel ölçekte büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Kocaeli, bir körfezin etrafında ve transit geçiş yolları üzerindeki konumuyla Anadolu ile İstanbul’u birbirine bağlamaktadır. Dolayısıyla, Kocaeli limanları, kente ve ülkeye önemli stratejik avantajlar sağlamaktadır

Kaynakça

  • Akdemir, Sevim (2008) Türkiye’de Özelleştirme Uygulamaları ve Ekonomik Sonuçları, Çeşitli Yönleriyle Cumhuriyetin 85. Yılında Türkiye Ekonomisi, (Edt. Gülen Elmas Arslan), Gazi Üniversitesi Yayını, Ankara.
  • Akten, Necmettin, Güler Bilen Alkan ve Burak E. Akten (2001) AB Eşiğinde Türk Limancılığı: Sorunları ve Yeniden Yapılandırılması, 5. Ulaştırma Kongresi, 30-31 Mayıs, 1 Haziran, İstanbul.
  • Aldagheiri, Mohammed (2010). The Economic Importance of the Saudi Arabian Ports, 12th WCTR, July 11-15, Lisbon, Portugal.
  • Ateş, Alpaslan, Şengül Karadeniz ve Soner Esmer (2010). Dünya Konteyner Taşımacılığı Pazarında Türkiye’nin Yeri, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi, 2 (2): 83-98.
  • Ateş, Alpaslan ve Soner Esmer (2011). Veri Zarflama Analizi ile Türkiye’deki Konteyner Terminallerinin Etkinlik Ölçümü, 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, 26–29 Mayıs, Denizli.
  • Bayraktutan, Yusuf, Şevket Tüylüoğlu ve Mehmet Özbilgin (2012). Lojistik Sektöründe Yoğunlaşma Analizi ve Lojistik Gelişmişlik Endeksi: Kocaeli Örneği, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:4, S:3, ss. 61-71.
  • Cesar, Ducruet (2006). Port-city Relationships in Europe and Asia, Journal of International Logistics and Trade 4(2), pp. 13-35.
  • Çağlar, Volkan, Soner Esmer ve Ersel Zafer Oral (2010). Özelleştirme ve Özelleştirme Aşamasında Olan Limanların Sektörel İncelenmesi, 7. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 925-935.
  • DBSA (2012). The State of South Africa’s Economic Infrastructure: Opportunities and Challenges 2012, Development Bank of Southern Africa Publication, South Africa.
  • Deloitte, (2012). National Conference on Container Infrastructure in India 2012Background Paper,http://www.deloitte.com/assets/Dcom-India/Local%20Assets/Documents/ Thoughtware/Containerization%20Infrastructure%20in%20India%201402_Final.pdf/01 .04.2013.
  • Denizcilik Bakanlığı, (2013). Deniz Ticaret İstatistikleri, http://www.denizcilik.gov.tr/ istatistikmodul/Default.aspx?dizin=DENIZ%20TICARET%20ISTATISTIKLERI%20- %202011/01.04.2013.
  • DLH (2009). Ulaştırma Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması, Revize Birinci Ara Rapor,
  • DOT, (2009). America’s Ports and Intermodal Transportation System January 2009, http://www.glmri.org/downloads/Ports&Intermodal Transport.pdf/01.04.2013.
  • DOT, (2013). U.S. Waterborne Foreign Trade by U.S. Custom Districts, http://www.marad.dot.gov/documents/U.S._Waterborne_Foreig n_Trade_by_Custom_District.XLS/01.04.2013.
  • Drivylas, Ilias (2011). Economic Impact of The Port of Southampton Final Report, http://www.marinesoutheast.co.uk/docs/research/01.04. 2013.
  • DTGM (2012). Deniz Ticaret İstatistikleri Deniz Taşıtları, Denizyolu Taşıma Ve Teşvik İstatistikleri, http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/DTG M/tr/YAYINLAR/201208 10_150422_64032_1_64346.pdf/01.04.2013.
  • Ekpo, Imoh Ekpo (2012). Impact of Shipping on Nigerian Economy: Implications for Sustainable Development, Journal of Educational and Social Research Vol. 2 (7): 107- 117.
  • Erdoğan, Oral (2011). Kocaeli Denizyolu Taşımacılığı Fizibilite Çalışması Raporu, http://www.kosano.org.tr/uploaded/file/dila/fizrap.pdf/ 01.04.2013.
  • Es, Muharrem ve Engin Kudu (2008).Liman – Kent İlişkileri ve Dünyada Liman Kentleri – II, Yerel Siyaset, Sayı:35, ss. 28-39.
  • Esmer, Soner (2003). Ege ve Marmara Bölgesi Limanları Arz-Talep Projeksiyonu, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Esmer, Soner ve Ersel Zafer Oral (2008). Türkiye’de Konteyner Limanlarının Geleceği, 7. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 551-558.
  • Eurostat (2013). Continued Recovery in Volume of Goods Handled in EU Ports - Issue number 7/2013, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache /ITY_OFFPUB/KS-SF-13-007/EN/KS- SF-13-007-EN.PDF/01.04.2013.
  • FPC (2012). Fremantle Port Container Movement Study 2012, http://www.fremantleports. com.au/SiteCollectionDocuments/Fremantle%20Port%20Container%20Movement%20 Study%202012.pdf//01.04.2013.
  • Grossmann, Harald, Alkis Otto, Silvia Stiller, Jan Wedemeier, Cornelia Koller, Wolfgang Pflüger, Axel-Adrian Roestel (2006). Maritime Trade and Transport Logistics, Berenberg Bank, Hamburg, Germany.
  • Günay, Muzaffer (2009). Türkiye’nin 2001 - 2005 Genel Dış Ticaret Gerçekleşmeleri ve Türkiye – Mısır Arasında RO/RO Konteyner Hattı Talep Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi Sayı : 1 Cilt :1, ss. 45-60.
  • Haldenbilen Soner, Nesrin Baykan ve İbrahim Alyanak (2008). Konteyner Taşımacılığı İçin Denizli Kara Terminalinin Planlanması, 4. Ulaştırma Kongresi, ss. 347-357, Denizli,
  • Hong Kong (2013). Summary Statistics on Port Traffic of Hong Kong, http://www.pdc.gov.hk/docs/summary_statistics.pdf/01.04.2013.
  • HPA (2012). Hamburg is Staying on Course The Port Development Plan to 2025, http://www.hamburg-port-authority.de/de/presse/broschuer en-und-publikationen/ Documents/port-development-plan2025.pdf/ 01.04.2013.
  • IMO, (2012). International Shipping Facts and Figures – Information Resources on Trade, Safety, Security, Environment, http://www.imo.org/KnowledgeCentre/ShipsAnd ShippingFactsAndFigures/TheRoleandImportanceofInternationalShipping/Documents /International%20Shipping%20-%20Facts%20and%20Figures.pdf/ 01.04.2013.
  • İTO, (2004). Deniz Taşımacılığı Sektör Profili, http://www.ito.org.tr/Dokuman/Sektor/1- 26.pdf/ 01.04.2013.
  • Kasprowicz, Janusz (2009). The Port of Gdańsk A Port For Every Kind of Cargo, Baltic Transport Journal, No:3/2009 (29), pp. 8-9.
  • Kaynak, Muhteşem ve Hülya Zeybek (2007). İntermodal Terminallerin Gelişiminde Lojistik Merkezler, Dağıtım Parkları ve Türkiye’deki Durum, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (2) : 39 – 58.
  • Kocaeli Valiliği (2011). İzmit Körfezi Liman Bölgesi Raporu,http://www.marka.org.tr /Uploads/Files/%C4%B0zmit%20K%C3%B6rfezi%20Liman%20B%C3%B6lgesi%20Ra poru.pdf/ 01.04.2013.
  • Kocaeli Valiliği (2012). Kocaeli Limanlarının Demiryolu ve Karayolu Bağlantılarının Yapılması Coğrafi ve Fiziki İmkanları Uygun Olan Limanların Birleştirilmeleri ve İhtisas Limanlarının Oluşturulması, Kocaeli Valiliği Alt Komisyon Raporu, Kocaeli.
  • Levinson, Marc (2006). The box: How The Shipping Container Made The World Smaller and The World Economy Bigger, Princeton University Press, Princeton.
  • Maharaj, Ajiv (2013). Economic Development Position Paper On Port Expansion, http://www.durban.gov.za/media_publications/edge/ sion%20Research%20Paper%20(Feb%202013).pdf/01.04.2013.
  • Documents/Port%20Expan
  • Merk Olaf and Markus Hesse (2012). The Competitiveness of Global Port-Cities: The Case of Hamburg – Germany, OECD Regional Development Working Papers, 2012/06, OECD Publishing, France. MGS (2009). Mersin Konteyner Limanı Projesi ÇED Başvuru Dosyası, http://www.interport.com.tr/dokuman/mersin_limani.pdf/01.04.2013.
  • OECD (2011). Competition in Ports and Port Services, http://www.oecd.org/daf/ competition/48837794.pdf/01.04.2013.
  • Oral, Ersel Zafer ve Soner Esmer (2011). Bursa Gemlik Limanlarının Günümüzdeki ve Gelecekteki Rolleri, Bursa 3. Kent Sempozyumu, 29-30 Nisan, Bursa.
  • Oral, Ersel Zafer ve Soner Esmer (2012). Doğu Akdeniz’de Konteyner Potansiyeli: İskenderun ve Mersin Limanlarının Rekabeti, 9. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 805-812.
  • OSD (2008). Marmara Bölgesi Otomotiv Lojistik Planlaması, http://www.osd.org.tr/ lojistik.pdf/01.04.2013.
  • Oxford Economics (2013). The economic impact of the UK’s Maritime Services Sector, http://maritime.wisshost.net/wp-content/uploads/2012/01/Maritime-UK-stats.pdf /01.04.2013.
  • Port of Rotterdam, (2012). Port Statistics 2009-2010-2011, http://www.portofrotterdam. com/en/Brochures/Port-Statistics-2011.pdf/01.04.2013.
  • Port Miami (2012). Directory 2012-2013-Miami-Dade Portal http://www.mi amidade.gov/ portmiami/library/brochures/port-directory.pdf/ 01.04.2013.
  • Richardson, James A. (2012). The Economic Impact of the Ports of Louisiana, http:// portsoflouisiana.org/wp-content/uploads/2012-final-report.pdf/01.04.2013.
  • RITA (2009). America’s Freight Transportation Gateways, Bureau of Transportation Statistics Publications, Washington.
  • RITA (2011). America’s Container Ports: Linking Markets at Home and Abroad, Bureau of Transportation Statistics Publications, Washington.
  • Rodrigue, Jean-Paul, Claude Comtois and Brian Slack, (2006). The Geography of Transport Systems, Routledge, USA.
  • Saban, Metin ve Gülay Güğerçin (2009). Deniz Tasımacılığı İşletmelerinde Maliyetleri Etkileyen Faktörler ve Sefer Maliyetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi, 1 (1) : 1-16.
  • Talley, Wayne K. (2009). Port Economics, Routledge, USA. Trujillo, Lourdes and Gustavo Nombela http://rru.worldbank.org/documents/ publicpolicyjournal/222Truji-10-24.pdf/01.04. 2013. Multiservice
  • Infrastructure Privatizing Port Services,
  • Tuna, Okan (2001). Türkiye İçin Lojistik ve Denizcilik Stratejileri: Uluslararası ve Bölgesel Belirleyiciler, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 3, Sayı:2, ss. 208-226.
  • TÜİK, (2013a). Yollara Göre İhracat, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatis tikTablo.do?istab_id =642/01.04.2013.
  • TÜİK, (2013b). Yollara Göre İthalat, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatist ikTablo.do?istab_id= 643/01.04.2013.
  • UN (2005), Free Trade Zone and Port Hinterland Development, Thailand: United Nations Publications.
  • UNCTAD, (2012). Review of Maritime Transport 2012, United Nations Publication,Geneva.
  • United Nations, (2002). Commercial Development of Regional Ports as Logistics Centres, : United Nations Publication, New York.
  • Vedernikov, Yuri V. and Dmitry Y. Vedernikov (2012). Development of Chinese Sea Transport at The Turn of XX-XXI Centuries, Asia-Pacific Journal of Marine Science Education, Vol:2, No:1, pp. 129-141.
  • Wang, James; (2007), “Logistics in China”, Donald Waters (eds.), Global Logistics New Directions in Supply Chain Management, Kogan Page, pp.391-402.
  • World Bank (2013). Container Port Traffic, http://data.worldbank.org/indi cator/IS.SHP. GOOD.TU/01.04.2013.
  • WTO, (2013). Time Series On International Trade, http://stat.wto.org/StatisticalProgram /WSDBStatProgramSeries.aspx?Language=E/01.04.2013.
  • Yüksel, Yalçın, Esin Çevik, Adnan Akyarlı, Ahmet Cevdet Yalçıner ve Işıkhan Güler (2002). Dünya Liman Örnekleri ile Türkiye Limancılık Politikası Üzerine Bir Çalışma, 4.Kıyı Mühendisliği Ulusal Sempozyumu, 24-27 Ekim, Antalya.
  • Zeytinoğlu, Ayhan (2009). Türkiye’nin İhracatıyla Parlayan Şehri Kocaeli, İhracat Dergisi, Yıl:1, Sayı:4, ss.58-60.
  • Kocaeli University Journal of Social Sciences, 2013, 26 : 11 - 41
  • THE IMPACT OF PORTS ON INTERNATIONAL TRADE AND THE ROLE OF
  • KOCAELI PORTS FOR TURKISH ECONOMY Yusuf BAYRAKTUTAN • Mehmet ÖZBİLGİN ••

The Impact of Ports on International Trade and the Role of Kocaeli Ports for Turkish Economy

Yıl 2013, Sayı: 26, 11 - 41, 01.12.2013

Öz

Along with the increasing world trade, the relative importance of maritime transport, and the number
and volume of vessels arriving in ports tend to increase. As a basic component of maritime transport,
ports are growing and evolving. Ports supporting trade and transportaion, offer important
opportunities for the economic development of the cities and regions, establish a strong bond among
various trading centers. In this regard, a great competition in order to meet the rising demand on a
global scale has been experienced. Kocaeli, as a city located on a gulf and around transit routes,
connects Istanbul to Anatolia. Thus, Kocaeli ports provide important strategic advantages for the city,
as well as the country.

Kaynakça

  • Akdemir, Sevim (2008) Türkiye’de Özelleştirme Uygulamaları ve Ekonomik Sonuçları, Çeşitli Yönleriyle Cumhuriyetin 85. Yılında Türkiye Ekonomisi, (Edt. Gülen Elmas Arslan), Gazi Üniversitesi Yayını, Ankara.
  • Akten, Necmettin, Güler Bilen Alkan ve Burak E. Akten (2001) AB Eşiğinde Türk Limancılığı: Sorunları ve Yeniden Yapılandırılması, 5. Ulaştırma Kongresi, 30-31 Mayıs, 1 Haziran, İstanbul.
  • Aldagheiri, Mohammed (2010). The Economic Importance of the Saudi Arabian Ports, 12th WCTR, July 11-15, Lisbon, Portugal.
  • Ateş, Alpaslan, Şengül Karadeniz ve Soner Esmer (2010). Dünya Konteyner Taşımacılığı Pazarında Türkiye’nin Yeri, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi, 2 (2): 83-98.
  • Ateş, Alpaslan ve Soner Esmer (2011). Veri Zarflama Analizi ile Türkiye’deki Konteyner Terminallerinin Etkinlik Ölçümü, 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, 26–29 Mayıs, Denizli.
  • Bayraktutan, Yusuf, Şevket Tüylüoğlu ve Mehmet Özbilgin (2012). Lojistik Sektöründe Yoğunlaşma Analizi ve Lojistik Gelişmişlik Endeksi: Kocaeli Örneği, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:4, S:3, ss. 61-71.
  • Cesar, Ducruet (2006). Port-city Relationships in Europe and Asia, Journal of International Logistics and Trade 4(2), pp. 13-35.
  • Çağlar, Volkan, Soner Esmer ve Ersel Zafer Oral (2010). Özelleştirme ve Özelleştirme Aşamasında Olan Limanların Sektörel İncelenmesi, 7. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 925-935.
  • DBSA (2012). The State of South Africa’s Economic Infrastructure: Opportunities and Challenges 2012, Development Bank of Southern Africa Publication, South Africa.
  • Deloitte, (2012). National Conference on Container Infrastructure in India 2012Background Paper,http://www.deloitte.com/assets/Dcom-India/Local%20Assets/Documents/ Thoughtware/Containerization%20Infrastructure%20in%20India%201402_Final.pdf/01 .04.2013.
  • Denizcilik Bakanlığı, (2013). Deniz Ticaret İstatistikleri, http://www.denizcilik.gov.tr/ istatistikmodul/Default.aspx?dizin=DENIZ%20TICARET%20ISTATISTIKLERI%20- %202011/01.04.2013.
  • DLH (2009). Ulaştırma Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması, Revize Birinci Ara Rapor,
  • DOT, (2009). America’s Ports and Intermodal Transportation System January 2009, http://www.glmri.org/downloads/Ports&Intermodal Transport.pdf/01.04.2013.
  • DOT, (2013). U.S. Waterborne Foreign Trade by U.S. Custom Districts, http://www.marad.dot.gov/documents/U.S._Waterborne_Foreig n_Trade_by_Custom_District.XLS/01.04.2013.
  • Drivylas, Ilias (2011). Economic Impact of The Port of Southampton Final Report, http://www.marinesoutheast.co.uk/docs/research/01.04. 2013.
  • DTGM (2012). Deniz Ticaret İstatistikleri Deniz Taşıtları, Denizyolu Taşıma Ve Teşvik İstatistikleri, http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/DTG M/tr/YAYINLAR/201208 10_150422_64032_1_64346.pdf/01.04.2013.
  • Ekpo, Imoh Ekpo (2012). Impact of Shipping on Nigerian Economy: Implications for Sustainable Development, Journal of Educational and Social Research Vol. 2 (7): 107- 117.
  • Erdoğan, Oral (2011). Kocaeli Denizyolu Taşımacılığı Fizibilite Çalışması Raporu, http://www.kosano.org.tr/uploaded/file/dila/fizrap.pdf/ 01.04.2013.
  • Es, Muharrem ve Engin Kudu (2008).Liman – Kent İlişkileri ve Dünyada Liman Kentleri – II, Yerel Siyaset, Sayı:35, ss. 28-39.
  • Esmer, Soner (2003). Ege ve Marmara Bölgesi Limanları Arz-Talep Projeksiyonu, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Esmer, Soner ve Ersel Zafer Oral (2008). Türkiye’de Konteyner Limanlarının Geleceği, 7. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 551-558.
  • Eurostat (2013). Continued Recovery in Volume of Goods Handled in EU Ports - Issue number 7/2013, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache /ITY_OFFPUB/KS-SF-13-007/EN/KS- SF-13-007-EN.PDF/01.04.2013.
  • FPC (2012). Fremantle Port Container Movement Study 2012, http://www.fremantleports. com.au/SiteCollectionDocuments/Fremantle%20Port%20Container%20Movement%20 Study%202012.pdf//01.04.2013.
  • Grossmann, Harald, Alkis Otto, Silvia Stiller, Jan Wedemeier, Cornelia Koller, Wolfgang Pflüger, Axel-Adrian Roestel (2006). Maritime Trade and Transport Logistics, Berenberg Bank, Hamburg, Germany.
  • Günay, Muzaffer (2009). Türkiye’nin 2001 - 2005 Genel Dış Ticaret Gerçekleşmeleri ve Türkiye – Mısır Arasında RO/RO Konteyner Hattı Talep Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi Sayı : 1 Cilt :1, ss. 45-60.
  • Haldenbilen Soner, Nesrin Baykan ve İbrahim Alyanak (2008). Konteyner Taşımacılığı İçin Denizli Kara Terminalinin Planlanması, 4. Ulaştırma Kongresi, ss. 347-357, Denizli,
  • Hong Kong (2013). Summary Statistics on Port Traffic of Hong Kong, http://www.pdc.gov.hk/docs/summary_statistics.pdf/01.04.2013.
  • HPA (2012). Hamburg is Staying on Course The Port Development Plan to 2025, http://www.hamburg-port-authority.de/de/presse/broschuer en-und-publikationen/ Documents/port-development-plan2025.pdf/ 01.04.2013.
  • IMO, (2012). International Shipping Facts and Figures – Information Resources on Trade, Safety, Security, Environment, http://www.imo.org/KnowledgeCentre/ShipsAnd ShippingFactsAndFigures/TheRoleandImportanceofInternationalShipping/Documents /International%20Shipping%20-%20Facts%20and%20Figures.pdf/ 01.04.2013.
  • İTO, (2004). Deniz Taşımacılığı Sektör Profili, http://www.ito.org.tr/Dokuman/Sektor/1- 26.pdf/ 01.04.2013.
  • Kasprowicz, Janusz (2009). The Port of Gdańsk A Port For Every Kind of Cargo, Baltic Transport Journal, No:3/2009 (29), pp. 8-9.
  • Kaynak, Muhteşem ve Hülya Zeybek (2007). İntermodal Terminallerin Gelişiminde Lojistik Merkezler, Dağıtım Parkları ve Türkiye’deki Durum, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (2) : 39 – 58.
  • Kocaeli Valiliği (2011). İzmit Körfezi Liman Bölgesi Raporu,http://www.marka.org.tr /Uploads/Files/%C4%B0zmit%20K%C3%B6rfezi%20Liman%20B%C3%B6lgesi%20Ra poru.pdf/ 01.04.2013.
  • Kocaeli Valiliği (2012). Kocaeli Limanlarının Demiryolu ve Karayolu Bağlantılarının Yapılması Coğrafi ve Fiziki İmkanları Uygun Olan Limanların Birleştirilmeleri ve İhtisas Limanlarının Oluşturulması, Kocaeli Valiliği Alt Komisyon Raporu, Kocaeli.
  • Levinson, Marc (2006). The box: How The Shipping Container Made The World Smaller and The World Economy Bigger, Princeton University Press, Princeton.
  • Maharaj, Ajiv (2013). Economic Development Position Paper On Port Expansion, http://www.durban.gov.za/media_publications/edge/ sion%20Research%20Paper%20(Feb%202013).pdf/01.04.2013.
  • Documents/Port%20Expan
  • Merk Olaf and Markus Hesse (2012). The Competitiveness of Global Port-Cities: The Case of Hamburg – Germany, OECD Regional Development Working Papers, 2012/06, OECD Publishing, France. MGS (2009). Mersin Konteyner Limanı Projesi ÇED Başvuru Dosyası, http://www.interport.com.tr/dokuman/mersin_limani.pdf/01.04.2013.
  • OECD (2011). Competition in Ports and Port Services, http://www.oecd.org/daf/ competition/48837794.pdf/01.04.2013.
  • Oral, Ersel Zafer ve Soner Esmer (2011). Bursa Gemlik Limanlarının Günümüzdeki ve Gelecekteki Rolleri, Bursa 3. Kent Sempozyumu, 29-30 Nisan, Bursa.
  • Oral, Ersel Zafer ve Soner Esmer (2012). Doğu Akdeniz’de Konteyner Potansiyeli: İskenderun ve Mersin Limanlarının Rekabeti, 9. Ulusal Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları Kongresi Bildiriler Kitabı, ss. 805-812.
  • OSD (2008). Marmara Bölgesi Otomotiv Lojistik Planlaması, http://www.osd.org.tr/ lojistik.pdf/01.04.2013.
  • Oxford Economics (2013). The economic impact of the UK’s Maritime Services Sector, http://maritime.wisshost.net/wp-content/uploads/2012/01/Maritime-UK-stats.pdf /01.04.2013.
  • Port of Rotterdam, (2012). Port Statistics 2009-2010-2011, http://www.portofrotterdam. com/en/Brochures/Port-Statistics-2011.pdf/01.04.2013.
  • Port Miami (2012). Directory 2012-2013-Miami-Dade Portal http://www.mi amidade.gov/ portmiami/library/brochures/port-directory.pdf/ 01.04.2013.
  • Richardson, James A. (2012). The Economic Impact of the Ports of Louisiana, http:// portsoflouisiana.org/wp-content/uploads/2012-final-report.pdf/01.04.2013.
  • RITA (2009). America’s Freight Transportation Gateways, Bureau of Transportation Statistics Publications, Washington.
  • RITA (2011). America’s Container Ports: Linking Markets at Home and Abroad, Bureau of Transportation Statistics Publications, Washington.
  • Rodrigue, Jean-Paul, Claude Comtois and Brian Slack, (2006). The Geography of Transport Systems, Routledge, USA.
  • Saban, Metin ve Gülay Güğerçin (2009). Deniz Tasımacılığı İşletmelerinde Maliyetleri Etkileyen Faktörler ve Sefer Maliyetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Dergisi, 1 (1) : 1-16.
  • Talley, Wayne K. (2009). Port Economics, Routledge, USA. Trujillo, Lourdes and Gustavo Nombela http://rru.worldbank.org/documents/ publicpolicyjournal/222Truji-10-24.pdf/01.04. 2013. Multiservice
  • Infrastructure Privatizing Port Services,
  • Tuna, Okan (2001). Türkiye İçin Lojistik ve Denizcilik Stratejileri: Uluslararası ve Bölgesel Belirleyiciler, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 3, Sayı:2, ss. 208-226.
  • TÜİK, (2013a). Yollara Göre İhracat, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatis tikTablo.do?istab_id =642/01.04.2013.
  • TÜİK, (2013b). Yollara Göre İthalat, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatist ikTablo.do?istab_id= 643/01.04.2013.
  • UN (2005), Free Trade Zone and Port Hinterland Development, Thailand: United Nations Publications.
  • UNCTAD, (2012). Review of Maritime Transport 2012, United Nations Publication,Geneva.
  • United Nations, (2002). Commercial Development of Regional Ports as Logistics Centres, : United Nations Publication, New York.
  • Vedernikov, Yuri V. and Dmitry Y. Vedernikov (2012). Development of Chinese Sea Transport at The Turn of XX-XXI Centuries, Asia-Pacific Journal of Marine Science Education, Vol:2, No:1, pp. 129-141.
  • Wang, James; (2007), “Logistics in China”, Donald Waters (eds.), Global Logistics New Directions in Supply Chain Management, Kogan Page, pp.391-402.
  • World Bank (2013). Container Port Traffic, http://data.worldbank.org/indi cator/IS.SHP. GOOD.TU/01.04.2013.
  • WTO, (2013). Time Series On International Trade, http://stat.wto.org/StatisticalProgram /WSDBStatProgramSeries.aspx?Language=E/01.04.2013.
  • Yüksel, Yalçın, Esin Çevik, Adnan Akyarlı, Ahmet Cevdet Yalçıner ve Işıkhan Güler (2002). Dünya Liman Örnekleri ile Türkiye Limancılık Politikası Üzerine Bir Çalışma, 4.Kıyı Mühendisliği Ulusal Sempozyumu, 24-27 Ekim, Antalya.
  • Zeytinoğlu, Ayhan (2009). Türkiye’nin İhracatıyla Parlayan Şehri Kocaeli, İhracat Dergisi, Yıl:1, Sayı:4, ss.58-60.
  • Kocaeli University Journal of Social Sciences, 2013, 26 : 11 - 41
  • THE IMPACT OF PORTS ON INTERNATIONAL TRADE AND THE ROLE OF
  • KOCAELI PORTS FOR TURKISH ECONOMY Yusuf BAYRAKTUTAN • Mehmet ÖZBİLGİN ••
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66CR72YB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Bayraktutan Bu kişi benim

Mehmet Özbılgın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Bayraktutan, Y., & Özbılgın, M. (2013). Limanların Uluslararası Ticarete Etkisi ve Kocaeli Limanlarının Ülke Ekonomisindeki Yeri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(26), 11-41.

**