Bu araştırma; Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının mesleğe başlama öncesi süreçte mesleki kaygı taşıyıp taşımadıkları, mesleki kaygı var ise; yaş, aylık gelir, akademik başarı, cinsiyet ve mezun olduğu okul türüne göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son sınıfına devam eden 68 öğretmen adayı araştırma kapsamına alınmıştır. Sosyo demografik özelliklerin yanı sıra; mesleki kaygı düzeylerinin belirlendiği Öğretmenlik Adayı Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin sosyo demografik özellikleri açısından görev merkezli kaygı, öğrenci merkezli kaygı ve ben merkezli kaygı yönünden; ekonomik durum, akademik ortalama, mezun oldukları lise türü ve cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken; sadece ben merkezli kaygı puanlarının yaş açısından anlamlı olduğu görülmüştür
Öğretmen adayı mesleki kaygı görev merkezli kaygı öğrenci merkezli kaygı ben merkezli kaygı
This study has been carried out for the purpose of seeing whether the pre-service
teachers in their final year at the School of Physical Education and Sports at Kocaeli
University have occupational anxiety in the process before starting the profession
and if so, assessing it according to the age, monthly income, academic achievement,
gender and the type of school they graduated from. To that end, 68 pre-service
teachers in their final year at the School of Physical Education and Sports at Kocaeli
University have been included in the scope of the research. As well as sociodemographic
characteristics, Pre-service Teacher Anxiety Scale by which
occupational anxiety levels are determined, has been applied. Consequently, while
there is no significant difference in terms of the students’ socio-demographic
characteristics, job centered anxiety, learner centered anxiety, and ego centered
anxiety, economic condition, academic average, the type of the high school they
graduated from and gender, it has been observed that only ego centered anxiety
points are significant in terms of age.
Pre-service Teacher professional concerns job centered anxiety ego centered anxiety learner centered anxiety
Diğer ID | JA28GB33AS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 24 |
**