Teorik bir bilimsel araştırma ve eğitim kurumu olarak üniversite kurumunda yaşanan değişim üzerine bu çalışmada felsefi bir söylem zemini aranmıştır. Bunun için doğa, toplum ve insan bilimlerinin theoria’sının gerisinde tarihsel ve toplumsal bir dil-kültür bağlamı olduğunu kabul ettik ve farklı dil-kültür gruplarından tarihlerinin en önemli görünen filozoflarına baktık. Bu dillerdeki varlık- yokluk kavramlarının arasında oluşturulan bütünlük ilişkisinin bilgi ve bilime temel olabilecek bazı temel ipuçlarını sergilemeye çalıştık. Makale MÖ. 600’den günümüze Çince, Sanskrit, Yunanca, Arapça, Latince, Almanca ve İngilizce orijinal metinler üzerinden yazılmıştır
This paper looks for a basis in philosophical discourse on the transition process that
is experienced at universities as a theoretical scientific research and education
institute. For this purpose, we have assented that there was socio-historical languageculture
context behind the natural, social sciences and humanities, and searched the
most important philosophers of the histories of the different language-culture
groups. Then, we have attempted to exhibit some basic clues that whether the totality
or universitas between the concepts “being” and “non-being” could be a ground for
knowledge and science among these languages. This article is based on original texts
in Chinese, Sanskrit, Greek, Arabic, Latin, German and English.
Diğer ID | JA39FR25MA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 23 |
**