Bu çalışmada, sosyal paylaşım sitelerinde üye bağlılığı yaratmada etkili olabilecek faktörlerin ve bu faktörlerin üye bağlılığı yaratmadaki etki derecesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede, pazarlama aracı olarak sosyal paylaşım sitelerinin önemi üzerinde durulmuştur. Araştırma, sosyal paylaşım sitelerine üye 548 cevaplayıcı ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak yapılmış ve veriler elde edilmiştir. Sosyal paylaşım sitelerinin üyeleri arasında bağlılık yaratmada etkili olan çeşitli faktörlerin etki derecesi çoklu regresyon modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre; hizmet çeşitliliği ve kalitesi, siteye güven, üye duyarlılığı ve sitenin üye profili faktörlerinin, üye bağlılığı üzerinde etkili oldukları ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, bu araştırma, sosyal paylaşım sitelerinin üye bağlılığı yaratmada başarılı ve etkili olabilmesi için öncelikle bu faktörler üzerinde durmalarının gerekliliğini ortaya çıkartmıştır
This study aims to explore effective factors in loyalty creation in members
of social networking sites and their degrees of effectiveness in loyalty creation.
Within this framework, the importance of social networking as a marketing
tool has also been discussed. This study is based upon a research conducted among
members of various social networking sites. The sample for this study was 548
respondents and data was obtained by using face to face survey method. The degree
of effectiveness of factors on loyalty creation among members of social networking
sites was analyzed by using multi-regression model. According to the results
of this study, the degree of effectiveness among various factors are different,
in that relatively more effective ones are variety and quality of services, trust
in the site, member sensitiveness and member profile of the site. As a result, the
research suggests that social network sites should pay more attention to these
factors in order to increase their success in loyalty creation among their members.
Diğer ID | JA63VA34GZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 20 |
**