Kriz zamanlarında örgütler açısından en önemli öğe insan kaynaklarıdır. Çünkü, krizden en çok etkilenen örgütün çalışanlarıdır. Krizler, genellikle olumsuz gelişmeleri beraberinde getirerek çalışanları strese sokar ve zamanla ruhsal sağlıklarının bozulmasına yol açar. Böylece, çalışanların sorunları sağlıklı olarak değerlendirmelerini ve çözümleyici politikalar geliştirmelerini engeller. Bu durum da, iş süreçlerinde bozulmalara, yönetimdeki etkinliğin ve işlerdeki verimliliğin azalmasına neden olur. Bu dönemlerde, krizden en çok etkilenen örgütün çalışanları olduğu gibi, krizden çıkmada da en etkili faktör yine insan kaynaklarıdır. Etkili bir kriz yönetimi için çalışanların moral düzeylerinin yüksek tutulması ve psikolojik yönlerinin her zaman göz önünde bulundurulması gerekir. Bu çalışmada, örgütler açısından insan kaynaklarının önemi, kriz zamanlarında çalışanların fiziksel ve psikolojik sağlıkları, çalışanların bilgi gereksinimi ve krizin çalışanlar üzerindeki etkileri vurgulanmıştır. Bu nedenle, 152 işletmenin yöneticileri üzerinde bir araştırma yapılmış ve yöneticilerin yaşları ilerledikçe, deneyimleri arttıkça, eğitim düzeyleri ve yönetim kademeleri yükseldikçe, çalışanların ruhsal sağlığını koruma politikalarının kriz çözümüne etkilerine daha fazla inandıkları bulgusuna ulaşılmıştır
İnsan Kaynakları Kriz Yönetimi Çalışanların Psikolojik Sağlığı
Human resources are the most important element for organizations at
the time of crises, because they are the most affected party. Crises usually cause
stress on employees and break their psychological health within time by creating a
negative situation at the workplace. Thus, crises prevent employees from assessing
problems well and developing policies to solve these problems. In turn, this results in
problems in work processes. It also reduces the effectiveness of management and
productivity of employees. Human resources are the most important assets to get
out of the crises as well as they are the most affected. For an affective crises management,
personnel’s’ morale should be kept high and their physiological health must
always be taken into consideration. In this study, the importance of human resources
for an organization, the physiological and physical health of personnel during crises,
employees’ needs for information about the impact of crises on themselves and their
company, and the impact of crises on employees are emphasized. A survey of 152
managers showed that as managers’ age, experience, education level, and rank increases
they believe more that the protective policies of employees’ psychological
health would affect to solve crises.
Human Resources Crisis Management Psychological Health of Personnel
Diğer ID | JA85CB82AD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 12 |
**