Emek-yoğun bir özelliğe sahip otel işletmelerinde insan kaynakları, başarının temel unsuru olarak kabul edilmektedir. Kıyasıya bir rekabetin yaşandığı günümüzde, makine, tesis ve teknoloji şu veya bu şekilde satın alınabilmektedir. Bu makine, tesis ve teknoloji zamanla eskimekte ve kullanıldıkça verimlilikleri azalmaktadır. Ancak işletmenin sahip olduğu insan kaynakları, çalıştıkça deneyim kazanmakta ve verimliliği daha da artmaktadır. Bundan dolayı, ulusal ve uluslararası rekabette, otel işletmelerine rekabet üstünlüğü yaratacak tek etken, insan kaynaklarıdır. Bu nedenle, otel işletmelerinde çalışacak kalifiye işgörenleri bulmak, eğitmek, gerekli motivasyonu sağlamak, tatmin edici bir ücret politikası uygulamak, iş disiplini sağlamak, verimliği artırmanın yollarını aramak ve kısaca işletmenin stratejisi doğrultusunda ortak hedeflere yönlendirmek için “insan kaynakları yönetimi” biriminin çok etkin hale getirilmesi gerekmektedir. Otel işletmelerinde insan unsurunun önemi göz önüne alındığında, işgörenlerin iş tatmininin ve motivasyonun da yüksek düzeyde tutulması gerekmektedir. Bu işletmelerde, müşterilere birebir hizmet sunumu göz önüne alınırsa, “işe karşı pozitif tutum” olarak tanımlanabilecek iş tatmini, işgörenlerin motivasyonunu ve hizmet kalitesini olumlu yönde etkilemektedir. Bir işletmede, her işgörenin iş ortamına karşı tutumunu belirleyen faktörler değişik olmakla birlikte, genel olarak ücret, terfi, işin yapısal özellikleri, yönetim tarzı, iş arkadaşları, ödüller, işe katılımlar, verimli çalışma ve görevlerin belirginliği gibi faktörlerin iş tatminine etki ettiği görülmektedir
Human resources that have labour-dense peculiarity is accepted as base
element of success. Nowadays because of the hard rival business, device plant and
technology can be bought in anyway. By the time plant and technology erodes this
capacity of device will be collapsed. However, the administration that has human resources
gain the essential experience by working. Therefore both in National and in
International human resource is the unique factor that affects the competition. In
order to find skilled workers it is essential to educate them, by gaining essential motivation
and also providing satisfactory payment, having professional discipline, for
providing efficient productivity which lead for collective aims for the administration’s
strategy, it is indispensable to make “human resources administration” effective.
When the importance of human factor is taken into the consideration, satisfaction
and motivation should be in maximum levels for the hotel staff. When the private
serving quality taken into the consideration, “positive approaching towards the
profession” makes the motivation and serving quality positive. In an administration,
staff’s attitudes towards the profession can be defined as alterable; however, payments,
promotion, profession’s constitutional features, management strategy, colleagues,
awards, professional participation, are effective factors for professional satisfaction.
Diğer ID | JA73FH52HB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 10 |
**